Arbetsterapiteamet Vårdcentralen Oxelösund, Oxelösund

Om Arbetsterapiteamet Vårdcentralen Oxelösund, Oxelösund

Arbetsterapeut kontaktar du när du har behov av följande:$ $* Behandling och träning vid olika handsjukdomar och handskador$* Utprovning och tillverkning av ortoser och stödbandage för hand och arm$* Utprovning av grepphjälpmedel samt kognitiva hjälpmedel (ex. tids-, minneshjälpmedel) samt hjälpmedel inför knä- och höftoperationer (för övriga hjälpmedel och bostadsanpassning som kräver en bedömning i hemmet hänvisas till arbetsterapeut i Oxelösunds kommun).$* Behandling/träning för patienter med stroke, MS, reumatiska sjukdomar, artros vilket sker i team med sjukgymnaster/undersköterskor.$* Utredning/bedömning vid misstanke om demens - vilket sker i minnesutredningsteam tillsammans med distriktssköterska och doktor.$* Utredning/bedömning av aktivitetsförmåga - arbetsterapeut är en del av rehabteam för personer som är eller riskerar långtidssjukskrivning.

Biblioteksgatan 2 - visa på karta