Kristinebergs hälsocentral

Oskarshamn

Vi erbjuder dig hälso- och sjukvård av personal med bred kompetens och lång yrkeserfarenhet. Vi ger dig nära och trygg vård, oavsett vart i livet du befinner dig.

Vi är en av länets 27 landstingsdrivna hälsocentraler och har ca 7 600 listade patienter.

Hos oss arbetar fem läkare, alla med specialistkompetens i allmänmedicin, samt en till två utbildningsläkare. Vi har distriktssköterskor och sjuksköterskor som ansvarar för sjukvårdsrådgivning m.m. och som också har specialistkompetens inom astma/KOL, demens, diabetes, blodtryck, inkontinens, livsstil och vaccination. Hos oss finns också biomedicinkanalytiker och undersköterskor som bland annat sköter provtagning samt läkarsekreterare som ansvarar för dokumentation och receptionsarbete. Vi har även en primärvårdspsykolog.

Välkommen till oss!
Verksamhetschef Per-Eric Ohlsson

Lista dig hos Kristinebergs hälsocentral

ANNONS. Doktor24 - Läkare i din mobil och dator

Fri rådgivning till rätt vård, dygnet runt!

Det är jobbigt att vara sjuk, att få vård ska vara enkelt.

Sök vård nu!

Telefon 0491 - 78 25 50
Ingenjörsvägen 26, Oskarshamn - visa på karta

Astma, stödverksamhet, Diabetes, stödverksamhet, Distriktssköterskeverksamhet, Husläkare / vårdcentral, Hypertoni, stödverksamhet, Inkontinens, stödverksamhet, Livsstilsmottagning, primärvård, Minnestörning, Psykolog, Vaccinationsverksamhet

• 07:55 - 28 dec, 2017

• 06:53 - 04 aug, 2017