Orsa >
dental care

Folktandvården Orsa

, Orsa

Kaplansgatan 19, Orsa, 79430

Vi erbjuder allmän- och akuttandvård till barn, ungdomar och vuxna samt specialisttandvård inom alla tandvårdens specialiteter. Folktandvården Dalarna har i dagsläget ingen möjlighet att teckna nya avtal för Frisktandvård. Folktandvårdens helgjour har telefontid lör-sön kl. 10.00 - 12.00. Ring 0102 - 49 71 91 för besked. Jourkliniken är belägen på Centrum Oral Rehabilitering, Manhem, Falun. Vid akuta tand- och käkskador kvällar och helger då helgjour inte är tillgänglig, ring 1177 för vidare besked. Vi har även en handledarklinik för nyutexaminerade tandläkare, belägen på Folktandvården Origo i Falun.
Vid resursbrist följer vi Folktandvården Dalarnas fastställda prioriteringsordning. Den följer en linje med vård till de mest värnlösa/svaga först och akuta behov före vård som rimligen kan vänta. Akut tandvård till barn och ungdomar, akut tandvård till vuxna, barn- och ungdomstandvård, tandvård som omfattas av Regionens särskilda tandvårdsstöd samt sköra äldre, är prioriterad tandvård.

Informationen uppdaterades 10:32 - 23 jan, 2024

Aqua Dental - Falun
Tandläkarundersökning - för dig över 23 år
Falun

12 feb, 2016

Underbar personal och skickliga tandläkare,snabba och lätta på handen. Ett tandläkarbesök innebär dock oftast ett rejält ingrepp i plånboken. Jag skulle önska mer information om de möjliga behandlingar som finns tillgängliga vid olika tandproblem och de kostnader som därmed tillkommer. Allt för att på bästa sätt planera både sin tandhälsa och ekonomi!

14 aug, 2015

Meddelande till väntande vid återbud borde ges den möjligheten att komma in snabbare?

(lunch 12:20-13:00)

(lunch 12:20-13:00)