Röntgen Höglandssjukhuset Eksjö

Om Röntgen Höglandssjukhuset Eksjö

Vi utför röntgenundersökningar av skelett, urinvägar, mag-/tarmkanalen, lungor och hjärta. Vi utför även datortomografier, kärlundersökningar, mammografi och undersökningar med ultraljud samt med magnetkamera (MR). Hit kommer du på remiss från läkare. Du kan välja var i länet du vill göra din röntgenundersökning.

DROP-IN FÖR SKELETT- OCH LUNGUNDERSÖKNINGAR
Du kan komma när det passar dig på våra drop-in-tider för skelett- och lungundersökningar. Det är läkaren som skrivit remissen som får svaret på undersökningen. Drop in-remissen är giltig i 3 veckor.

Var beredd på att vänta om flera patienter kommer samtidigt, eller om en patient kommer in akut.

Drop-in-tider Röntgen Höglandssjukhuset Eksjö:
Måndagar och onsdagar 8:00-11:00 och 12:30-15:00.
Fredagar 8:00-11:00 och 12:30-14:00.

Har du frågor om drop-in, ring 010-243 52 21.

Höglandssjukhuset Eksjö, Tallvägen, hus 7. - visa på karta
Drop-in