Rättspsykiatrisk rehabenhet 7, Gunnilse

Om Rättspsykiatrisk rehabenhet 7, Gunnilse

Rättspsykiatrisk vårdavdelning.
Avdelning 925 är en rehabiliteringsavdelning för patienter med företrädesvis personlighetsstörning och missbruk.

Så här arbetar vi:
Avdelningen arbetar i team bestående av behandlingsassistenter, skötare, sjuksköterskor, arbetsterapeut, arbetsterapibiträde, kurator, psykolog, sjukgymnast och läkare. Varje patient har en kontaktperson och en ansvarig sjuksköterska. I vården ingår medicinska, psykologiska, sociala och pedagogiska insatser. Varje yrkeskategoris kartläggning och bedömning vägs samman i en vårdplanering som sker i samråd med patienten.

Stor vikt läggs på att upparbeta goda kontakter med andra samverkanspartners som stadsdelsförvaltningar, försäkringskassa och arbetsförmedling. Avdelningen har 12 vårdplatser.

Rågårdsvägen 5, 424 57, Gunnilse - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt