Tudorkliniken, Halmstad

Tudorkliniken

, Halmstad

Axel Olsons gata 4 B, 30227 Halmstad

Tudorklinikens vårdcentral ligger centralt belägen på Axel Olsons gata 4, mitt emot Stadsbiblioteket i centrala Halmstad. På vårdcentralen erbjuder vi läkarmottagning, distriktssköterskemottagning, barnavårdscentral och vaccinationsmottagning. Vi har också diabetessköterska, astma/KOL-sköterska, barnpsykolog, KBT-terapeut, sjukgymnaster / fysioterapeuter* och arbetsterapeut / rehab koordinator samt företagshälsovård. Vi kan även hjälpa till med hjälpmedelsutprovning. *Sjukgymnastiken erbjuder individuell och gruppbaserad träning i centralt belägna lokaler på Brogatan 6 (samma byggnad som våra specialistmottagningar för hud – och gynekologi. Specialistmottagningarna tillhör inte vårdcentralen, se kontaktuppgifter på www.tudorkliniken.se). Våra sjukgymnaster / fysioterapeuter erbjuder även akupunktur, stresshantering/avspänning, smärtskola, ergonomisk rådgivning och bassängträning. Vårdcentralen erbjuder också videobesök, ett digitalt besök som du kan göra hemifrån, läs mer på www.tudorkliniken.se.
- På denna vårdcentral finns tillgång till följande legitimerade kompetenser: Arbetsterapeut Fysioterapeut Hälso- och sjukvårdskurator Kiropraktor Läkare Psykolog Sjukgymnast Sjuksköterska Här finns även undersköterska.

Informationen uppdaterades 14:37 - 20 mar, 2024

26 sep, 2023

Är alltid nöjd i mötet med Tudorkliniken och varit det i 17 år.

28 jun, 2023

När min sambo i telefon frågar om de kan ta samtalet på engelska så får hon i svar av sjuksköterskan ”Vi är i Sverige, här talar vi svenska”. Så oproffsigt och vedervärdigt bemötande har jag aldrig vart med om.

8 sep, 2018

Jag ringde 7/9ungefär 08.45 för att boka läkartid och accepterade återuppringning 10.00. 10.05 ringde det. Gott så, men när jag ville presentera mitt ärende avbröts jag och ombads att dröja i telefon en stund. "Det kan ta ett tag", hette det. Och det gjorde det. Kl 11.05, efter exakt en timmes väntan, gav jag upp och lade på luren. Detta sätt att behandla en presumtiv patient/kund är - försiktigt uttryckt - inte tillfredsställande. Rejäl skärpning efterlyses!

Här kan du se omdömen som Tudorkliniken har fått i Nationella Patientenkäten.

Allmänmedicin, Vårdcentral (BT), Vaccination mot covid-19