Vårgatan 2, Norrtälje

Doktor.se - Norrtälje Hälsocentral och BVC

Välkommen till Doktor.se - Norrtälje Hälsocentral och BVC - Roslagens snabbast växande vårdcentral!

Doktor.se - Norrtälje Hälsocentral och BVC är en relativt nyöppnad och modern vårdcentral. Här arbetar ett vårdteam med stor kunskap och lång erfarenhet, och kan erbjuda dagliga akuttider såväl som planerade utredningar på avancerad nivå.

Fokus på kvalitet och kontinuitet

Hos Doktor.se - Norrtälje Hälsocentral och BVC erbjuds du modern och högkvalitativ sjukvård, tryggt omhändertagande, samt behandlingar med fokus på patientkännedom och kontinuitet. Här är det en självklarhet att du ska få träffa den läkare som satt sig in i ditt specifika fall och lärt känna dig som patient.

Vad du kan få hjälp med på Doktor.se - Norrtälje Hälsocentral och BVC

Genom interna såväl som externa teamsamarbeten, till exempel med Norrtälje Rehab, Roslagens Rehab AB och Naprapat Maria Leverén, kan Doktor.se - Norrtälje Hälsocentral och BVC stå till tjänst vid akuta besvär och åkommor såväl som rehabilitering och förebyggande vård. Doktor.se - Norrtälje Hälsocentral och BVC erbjuder till exempel:

• Läkarbesök med fokus på tryggt och patientsäkert omhändertagande.
  • Besök hos distriktsköterska/sjuksköterska, som i sin tur till exempel kan erbjuda diabetesvård, sårbehandling, resevaccinationer och astma-KOL-mottagning.
  • Psykoterapi, besök hos psykolog och familjerådgivning.
  • Sjukgymnast och fysioterapi
  • Provtagning och laboratorium
  • Vaccinationer
  • Äldremottagning
  • Digitala vårdbesök

Lista dig hos Doktor.se - Norrtälje Hälsocentral och BVC

Du kan enkelt göra Doktor.se - Norrtälje Hälsocentral och BVC till din vårdgivare genom att lista dig här. Du kan anmäla dig elektroniskt genom tjänsten Mina vårdkontakter eller skriva ut och fylla i ett formulär som du kan lämna in till mottagningen personligen eller skicka via vanlig post. Detta gäller även på systerenheterna Doktor.se - Rimbo Hälsocentral och Rimbo Primärvårdsrehab.

Varmt välkommen att göra Doktor.se - Norrtälje Hälsocentral och BVC till din vårdcentral!

Informationen uppdaterades 14:05 - 26 jun, 2023

16 feb, 2024

Dåligt bemötande av en manlig sjuksköterska 12/2. Jag fick ingen möjlighet att berätta om vilka symtom jag hade. Fick direkt svar att det inte finns tider

11 maj, 2023

Långtidssjukskriven sedan en tid tillbaka gör att det är besvärande att skickas mellan olika läkare hela tiden.

14 aug, 2022

29 jun, 2022

Rekommenderar tyvärr inte Norrtälje Hälsocentral (eller vad de numera heter för den delen)! Det går knappt att få träffa sin läkare man har listat sig hos. Väntetider på flera månader! När man väl får den där tiden, då är det så otroligt stressigt när man är där. Läkartiden är på tok för kort! Under coronaeländet fick jag vänta i SEX månader på att få träffa min läkare. Sen MÅSTE de bli MYCKET bättre på info på deras hemsida, om tex öppettider på labbet! För kort labböppettid dessutom, även fast det är sommar! De har sedan starten växt alldeles för fort! Överväger starkt att byta vårdcentral!

19 jan, 2022

Ni känns uppdaterade, bra på problemlösningar

Fråga ställd 13:06 - 27 jan, 2020

Jag hittar ej telefonnummer till diabetessköterskann på Norrtälje hälsovårdscentral

Doktor.se - Norrtälje Hälsocentral och BVC svarar:

Hej, du kan nå oss på 0176-282700 Eller gå in på nedanstående länk för att boka tid då du blir uppringd av våra sköterskor: https://www4.teleqone.com/external/webbooking/?entrance=5874df69938cfb38e411bf8a#bmb=1

Fråga ställd 14:50 - 15 jan, 2020

Finns det arbetsterapeut hos er som har hand om hjälpmedel?

Doktor.se - Norrtälje Hälsocentral och BVC svarar:

Ja, vi har en arbetsterapeut i Rimbo till vilken vi skickar remisser för hjälpmedel.

Fråga ställd 08:48 - 26 nov, 2019

Hej ! Min fru och jag tänker vaccinera oss mot influensa. Min fru är reumatiker och behöver också en dos Prevenar då hon är en sk. högriskpatient. Kan detta ske samtidigt ?

Doktor.se - Norrtälje Hälsocentral och BVC svarar:

Hej Gunnar. Vaccination mot influensa och pneumokocker kan ske vid samma tillfälle och vi har bägge tillgängliga. Varmt välkomna.

Fråga ställd 17:41 - 25 nov, 2019

Kan jag komma in i morgon tisdag å få influensa/lunginfl sprutan...är ny patient hos er.

Doktor.se - Norrtälje Hälsocentral och BVC svarar:

Hej Britt. Vi har drop-in för influensavaccination onsdagar mellan kl 14-16. Om den tiden är olämplig för dig går det bra att ringa oss för att boka en tid via sköterska. Varmt välkommen.

Fråga ställd 08:13 - 20 nov, 2019

När kan man komma och få influensaspruta hos er samt mot lunginflammation.

Doktor.se - Norrtälje Hälsocentral och BVC svarar:

Hej Britt. Vi vaccinerar på onsdagar mellan kl 14-16. Det är drop-in och ingen föranmälan behövs. Varmt välkommen idag ifall du vill och kan.