Gävle Strand Din hälsocentral

Om Gävle Strand Din hälsocentral

På Gävle Strand Din hälsocentral arbetar ett team av specialister för att ge dig och din familj nära och trygg vård och ett gott bemötande. Förutom traditionell telefonbokning och rådgivning kan du enkelt boka tid via 1177 Vårdguidens e-tjänst. Hälsocentralen finns ett stenkast från centrala Gävle med direkt anslutning till busshållsplats och tillgång till avgiftsfri parkering. Hälsocentralen har specialister i allmänmedicin, distriktssköterskor med specialkompetens inom områden som astma/KOL, diabetes och rökavvänjning samt fysioterapeuter, arbetsterapeuter och psykosociala team.

Lista dig hos Gävle Strand Din hälsocentral

Alderholmsgatan 7,803 02 Gävle - visa på karta
Husläkare / vårdcentral

Gävle Strand Din hälsocentral

3,8

23:46 - 18 jul, 2019 skrev:

Otroligt bra stöd och vård av både läkare och sköterskor!

11:50 - 03 feb, 2019

12:42 - 30 mar, 2018 skrev:

Distriktssköterskorna och Lab är fantastiska på alla sätt men det som drar ner hälsocentralen är läkarna.
Verkar vara stora problem för Gävle Strand att få fasta och kompetenta läkare, konstigt med en sådan fin hälsocentral. Nu är det bara massa stafettläkare av sämre klass som huserar där.
Av den anledningen är jag nödsakad att lista om mig, så tråkigt.

3,5

15:00 - 07 aug, 2017 skrev:

Tidigare den bästa vårdcentralen i Gävle - så fantastiska sköterskor, personligt bemötande och fräsch lokal, men nu i år har det inte funkat alls. Inga fast anställda läkare på plats, provsvar kan dröja flera månader, tre olika läkare kan hantera ett och samma ärende och ändå har ingen av dem tid att ens prata i telefon efter det initiala (och i regel enda) mötet. Sköterskorna som tidigare verkade trivas hur bra som helst och som alltid var trevliga och tillmötesgående är nu märkbart stressade och ibland bryska. Arbetsmiljön verkar ha försämrats, och så även kvalitén på vården.

Gillar verkligen sköterskorna, särskilt de som jobbar på lab, så har dragit mig för att byta vårdcentral, men nu testar jag något nytt och återkommer kanske i framtiden när det finns fast anställda läkare på plats.

P.S. Gillar att patienter kan mäta sitt blodtryck själva gratis.

Tack för ett bra bemötande under åren som gått Hoppas att krisen är övergående och att Gävle Strand så snart som möjligt återgår till att bli den personliga lilla vårdcentral som den tidigare varit. <3

1,8

11:49 - 19 jun, 2017