Gävle Strand Din hälsocentral

Gävle Strand Din hälsocentral

, Gävle

Norra Skeppsbron 13 A, 803 10 Gävle, 80302

Från och med 11 mars 2024 upphör vår drop-in-mottagning för vaccinationer till förmån för bokningsbara tider. Mer information finns att läsa nedan i avsnittet Om oss under Vaccination.

Har du frågor eller får problem med din hälsa är du välkommen att kontakta hälsocentralen. Här kan du få tips och råd. Om du behöver träffa till exempel läkare, sjuksköterska eller fysioterapeut hjälper vi dig. Du kan också få psykosocial hjälp eller stöd för att göra livsstilsförändringar. Om du behöver hälso- och sjukvård som inte hälsocentralen kan erbjuda får du hjälp att komma vidare.

Använd gärna e-tjänsterna för att kontakta hälsocentralen.

Informationen uppdaterades 10:11 - 28 feb, 2024

22 mar, 2024

Fick recept med det jag är allergisk emot, fast jag sa till i ett ärende. I annat ärende glömmer de skicka iväg remiss, så 1 månad fördröjning i diagnos. Ljög att den gått iväg när jag ringde. Eller struntade i att kolla. Trist när läkaren var så engagerad och effektiv. Han ska ha 5 stjärnor, läkarsekreterare 0 stjärnor. Stressad/sur receptionspersonal.

6 feb, 2024

Alltid lika glatt trevligt bemötande av såväl sköterskor som läkrarna. Professionellt bemötande o pedagogiskt förklarar de vad som är problemet. Bästa vårdcentralen.

24 dec, 2023

Otrolig otrevliga och oproffsionell vårdcentral. De lyssnar inte på ens smärta och problem och verkar inte vilja hälpa. Många minus

16 maj, 2022

Inte alls nöjd med vare sig ansvariga, läkare eller annan vårdpersonal. De skriver själva via 1177 "Om du behöver hälso- och sjukvård som inte hälsocentralen kan erbjuda får du hjälp att komma vidare.". Detta stämmer inte alls för mig då jag har behövt remiss i 3 år utan framgång. Detta har gjort mig sjukskriven och sängliggande men de ansvariga på vc verkar inte bry sig alls. Om du behöver någon som lyssnar på dig så kan jag inte rekommendera denna vårdcentral.

3 sep, 2021

Tack, bästa Elisabeth G, för snabb hjälp med nytt recept! Ovärderligt. Ska ju resa utomlands. Gävle Strand är bäst!

Här kan du se omdömen som Gävle Strand Din hälsocentral har fått i Nationella Patientenkäten.

Vårdcentral (BT), Allmänmedicin