Akutmottagning Gävle

Om Akutmottagning Gävle

Kontakta först din hälsocentral eller 1177 Vårdguiden på telefon. Vid livshotande eller akuta sjukdomar ring 112.$$Till akutmottagningen kommer patienter med livshotande akuta sjukdomar samt patienter som fått remiss från sin hälsocentral. Akutmottagningen är öppen dygnet runt, årets alla dagar. På kvällar och helger finns ett samarbete med primärvården. I receptionen bedömer och hänvisar akutens personal patienter till rätt instans, exempelvis familjeläkarjour, akutvård eller egenvård.$$Varje år tar akutmottagningen emot cirka 47 000 personer. Det motsvarar i snitt 128 besök per dygn. Ibland blir det långa väntetider på grund av att det kommer in många akut sjuka eller skadade patienter, exempelvis trafikolyckor eller akut insjuknande. Akutens personal prioriterar patienter efter hur allvarligt skadade eller sjuka de är enligt ett prioriteringssystem som heter RETTS. Personalen gör allt för att arbeta så snabbt och effektivt som möjligt för att just du ska få hjälp så fort som möjligt.

Lasarettsvägen 1,801 88 Gävle - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt

Akutmottagning Gävle

16:28 - 29 mar, 2018 skrev:

Natten till den 29/3 besökte jag akuten för bröstsmärtor.Jag Roland vill tacka läkare och person för ett gott bemötande och väl omhändertagande.Vill också tacka för genomförda undersökningar och sakkunnig information gällande mina smärtor. Tusen tack från en nöjd pasient.

02:40 - 09 feb, 2016 skrev:

Trevlig personal och god hand med patienter som kommer in.