Folktandvården Ortodonti Norrtälje

Logo Folktandvården Ortodonti Norrtälje

Norrtälje

Välkommen till Folktandvården Ortodonti i Norrtälje!

Folktandvården Tandreglering Norrtälje erbjuder specialisttandvård, ortodonti, för barn, ungdomar och vuxna. Vi har lång erfarenhet och behandlar alla typer av bettfel med moderna behandlingsmetoder.

Vår tandvårdsmottagning ligger i moderna och fräscha lokaler på Tullportsgatan 12C i centrala Norrtälje.

När behövs tandreglering?

Vill du ha rakare tänder, tycker att de är oregelbundna eller sticker ut? Eller har du svårt att bita av eller tugga? Då kan tandreglering vara aktuellt för dig.

Tandreglering betalad av landstinget

Om barn eller ungdomar är i behov av tandreglering kan de få den betalad av landstinget. Er vanliga tandläkare ser till att barnet vid behov får träffa en tandregleringsspecialist som bedömer om ditt barn bör ha tandreglering. I de fall ett behov fastställs får ni en lista på specialistkliniker inom tandreglering som ni kan välja emellan.

Skulle ditt barn inte få erbjudande om tandreglering på landstingets bekostnad är du självklart välkommen att kontakta oss på Folktandvården Ortodonti Norrtälje och få hjälp med tandreglering som du själv bekostar. Samma sak gäller även för dig som är vuxen.

Informationen uppdaterades 21 november 2017 av Vården.se

Visa telefonnummer

Tullportsgatan 12 C, Norrtälje - Visa på karta

Behandlingar hos Folktandvården Ortodonti Norrtälje

• Tandreglering, specialist

Ortodonti (tandreglering) betyder raka tänder. Med olika former av tandställningar kan olika bettfel behandlas utan att dina tänder påver... Läs mer

• Fatemeh Jabbari

Klinikchef