David Bagares gata 12, Stockholm

Ortopederna Sverige

Välkommen till Ortopederna Sverige!

Vår mottagning på David Bagares gata 12 i Stockholm, mellan Stureplan och Hötorget. Här kan du som behöver ett invaliditetsintyg få hjälp. Vi har lång erfarenhet av skador och utfärdar intyg åt alla försäkringsbolag.

Undersökning och utfärdande av invaliditetsintyg

När vi bekräftat att ditt försäkringsbolag begär ett intyg bokar vi in en tid för undersökning. Vi har mottagning även på kvällstid, så vi kan hitta en tid som passar dig. Vi genomför sedan en noggrann och objektiv undersökning, enligt försäkringsbolagets önskemål.

Undersökningen är kostnadsfri och tar cirka 30 minuter.

Efter besöket hos oss skriver vi intyget och skickar det till ditt försäkringsbolag. Utifrån invaliditetsintyget kan försäkringsbolaget bedöma hur din skada ska ersättas.

Vi bedömer alla skador som kräver invaliditetsintyg

Vi kan hjälpa till att bedöma alla typer av skador som kräver ett invaliditetsintyg, till exempel:

• Frakturer

• Ryggskador

• Whiplashskador

• Sårskador

• Led- och ledbandsskador

• Skador på senor och nerver

Om Dr Peter Steer

Vår mottagningsläkare Peter Steer är specialiserad inom ortopedi och är även överläkare på Norrtälje sjukhus. Där behandlar han både frakturer och övriga skador, och genomför ingrepp som axel-, hand-, fot- och knäoperationer. Med sin erfarenhet av hur olika skador läker, kan Dr. Steer mäta och beskriva omfattningen av din skada, så försäkringsbolaget får ett komplett underlag för sin bedömning.

Varmt välkommen att kontakta oss på Ortopederna Sverige för mer information och tidsbokning!

Informationen uppdaterades 13:26 - 9 jan, 2024

Dr Peter Steer

9 jan, 2024

Superbra och proffsigt bemötande. Informativ och kunnig läkare.

Proffesionell, Informativ, förstående