Drottninggatan 101, Stockholm

Åderbråck på benen

Åderbråcksbehandling

Varicer

Pris efter konsultation

Tryggt, enkelt och skonsamt hos Åderbråcksklinikerna

På vår klinik i Stockholm erbjuder vi effektiv och skonsam behandling av åderbråck och ådernät med de allra senaste teknikerna. Hos oss arbetar erfarna specialister inom kärlkirurgi som anpassar behandlingen utifrån dina besvär.

Om Åderbråcksklinikerna

Åderbråcksklinikerna är ledande specialister inom åderbråcksbehandling i Norden och utför över 3000 behandlingar varje år. Idag har vi totalt 22 st kliniker, varav 15 st finns på olika orter i Sverige. Du kan besöka oss i:

• Stockholm
  • Kalmar
  • Halmstad
  • Umeå

Adress

Vår klinik ligger på Drottninggatan 101, precis intill Observatorielunden. Det är 5 minuters promenad från Odenplan och 10 minuter från Centralstationen.

Här kan ni se en kort video från vår lokal!

Välkommen att kontakta oss för att boka tid!

Informationen uppdaterades 14:12 - 24 aug, 2023

HASSAN BADERKHAN

MONA MIMORADI

ABUDI MOHAMED

15 mar, 2024

Väldigt trevligt, personligt och professionellt bemötande från första konsultationen då behandlingsplanen och pris sattes till operationen var klar. Kirurgen och sköterskan såg till att man hade det bra under hela operationen. Fick mycket bra information om hur man kunde känna efteråt samt vad man skulle tänka på både före, under och efter operation. När operationen var klar fick jag i lugn och ro sitta kvar och dricka kaffe tills jag kände att jag kunde gå därifrån utan stress. Mycket nöjd med hela operationen från början till slut.

22 okt, 2023

Bra service, trevliga och kunniga personal, känns jätte bra val med denna klinik.

18 okt, 2023

Ingen i receptionen när jag kom. Ville betala efter behandlingen men krav att betala i förväg. Lite konstigt som om man skulle smita från notan. Resultatet får man ju vänta på o se om det blev bra. Behandlingen var nästan smärtfri så det känns bra.

11 okt, 2023

Väldigt trevliga människor & duktig kirurg & sköterska . Lugna. Tacksam att jag opererade mig här i Sholm !

27 sep, 2023

Trevlig Personal och väl bemött, väldigt trevlig läkare och det var avslappnat i OP rummet, men jag gjorde detta bara för en vecka sen så resultatet syns inte så mycket än, då det är blått, lite svullet och lite ömt. Åderbråcket var 40 cm långt men det ser ok ut och bubblorna verkar vara borta.

Fråga ställd 16:21 - 5 sep, 2019

Opererar ni åderbråck under fötter?

Åderbråcksklinikerna Stockholm svarar:

Hej Ewa. Vi behandlar ej fötter alls hos oss tyvärr. Du får vända dig till Vårdcentralen så får de remittera dig vidare. Hälsningar Mary

Fråga ställd 16:14 - 30 maj, 2019

Behöver boka tid för åderbråcksborttagning

Åderbråcksklinikerna Stockholm svarar:

Hej Edwina. Bokar gärna in dig tull en ultraljudsbehandling hos en av våra kärl kirurger här i Stockholm. Första besöket kostar 350 kr och tar ca 20 min. Vi finns på Drottninggatan 101 vid Odenplan. Har tid den 13/6 10:20 alt 28/6 10:40 Passar någon av dessa tider? Vänligen skicka med ditt person nr . Mvh Mary

Fråga ställd 09:13 - 1 maj, 2019

Har ni avtal med region Gotland för att få en landstingsbetald behandling utan remiss? Hälsningar Ulla

Åderbråcksklinikerna Stockholm svarar:

Hej Ulla. Du kan göra en ultraljuds undersökning här i Stockholm, och skulle du uppnå de kriterier Landstinget kräver kan du få den betald av region Stockholm. Du behöver ingen remiss för att komma till oss, utan bara ring till mig så bokar jag in dig. Kan även boka en undersökning med direkt behandling så du slipper åka två gånger från Gotland:) Ha en jätte fin första Maj. Mvh Mary

Fråga ställd 10:40 - 23 sep, 2018

Hej! Kan man delbetala avgiften för åderbråcks operation?

Åderbråcksklinikerna Stockholm svarar:

Hej Michaela, Vi har avtal med Wasa kredit som kan erbjuda allt ifrån en månads faktura, 90-dagars faktura och längre delbetalningar på 12 och 24 månader, det finns även fler alternativt än så. Vi kan hjälpa dig att på plats ansöka om detta och det går även att ansöka hemifrån. Med vänlig hälsning Jonna

Fråga ställd 19:01 - 13 nov, 2017

Hej- vänstra Jag har ett åderbråck längs hela vänstra ben c:a 8 mm. Har gjord USG och läkare rekomenderade mig RFRITT metod. Vad kostar det?

Åderbråcksklinikerna Stockholm svarar:

Hej Teresa Wanér Om åderbråckarna är lämpliga för behandling med endogen kateterbehandling (dvs. RF-kateter eller laserkateter) har vi laserbehandling och kostar 18 000 kronor vid behandling av 1 ben.

08-50 11 8# ## Visa nummer