Sveavägen 60, Stockholm

Läkarintyg Dykning

Läkarintyg Försäkring

Pris efter konsultation

Läkarintyg Taxi

Varmt välkommen till Medicinska Intyg i Stockholm!

Vi utfärdar alla typer av läkarintyg och hälsoundersökningar.

Hur går det till att få ett medicinskt intyg?

Vid första mötet gör våra läkare en 30 minuter lång och grundlig hälsogenomgång. Oavsett anledning till besöket ingår alltid en undersökning av hjärta, lungor och blodtryck. Vid behov kan vi även komplettera med blod- och urinprov.

Vilka intyg utfärdar Medicinska Intyg?

Vi utfärdar bland annat läkarintyg för:

• Ansökan eller förnyelse av buss-, lastbil- eller taxikörkort
  • Alla typer av sjöfart
  • Tävlingsidrottare, både på elit- och motionärsnivå
  • Utomlandsvistelse för arbete eller studier

Se längre ner på sidan för mer information om respektive intyg.

Alltid uppdaterade gällande regler och rutiner

Vi är väl insatta i regelverk och rutiner och har även regelbunden kontakt med aktuella organisationer, myndigheter och beslutsfattare.

Kontakt oss gärna för mer information eller för att boka en tid!

Informationen uppdaterades 15:38 - 21 mar, 2022

Jacob Rosenholm

Johannes Kriisa

Carl Aulin

10 sep, 2020

Väldigt besviken, de lovar att lämna resultat för Corona tester inom 1-2 dagar på deras hemsida. Vi missade våra flyg de resultaten levererades först efter 4 dagar. Efter flera diskussioner har de ännu inte lämnat någon ersättning för de kostnader det har inneburit oss.

31 jan, 2018

2 sep, 2016

Otroligt lätt att boka tid online. Professionell och personlig service.

1 sep, 2016

Väldigt professionella och ett trevligt bemötande. Snabbt och enkelt att boka tid online.

Fråga ställd 13:03 - 21 jan, 2020

Hello - I am due to be travelling on a 2 week work trip to Brazil. For certain types of activities my company requires a medical certificate - for this trip this includes flights of over 11 hrs, work in high temperature/humidity, and wearing of a respirator (this would be very short duration, if at all). I have our company's protocol with the recommended checks to be done - is this medical something that you would be able to provide (it would save me travelling to the UK as they only have providers over there and I am based here on my own). Thanks in advance. There is some urgency to getting this done as I leave on 1 Feb and need approvals etc before then.

Medicinska Intyg - Stockholm svarar:

Hello, Thank you for containing us! We are happy to help, we have some experience with health certification for mining companies and NGOs in Latin America. Sometimes they require lab tests that can take up to a week to get results from, but Feb 1 should be manageable. If you could mail us the template for the certificate we can get back to you directly: Info@medicinskaintyg.se Best regards Rebecka/ MedicinskaIntyg.se

Fråga ställd 15:39 - 27 maj, 2019

Hej är STCW Manilla intyget detsamma som ENG 1?

Medicinska Intyg - Stockholm svarar:

Hej Ana, Ja, det är det svenska sjöläkarintyget. ENG 1 är den brittiska. Det skiljer sig inte åt, men du måste ha ett svenskt personnummer för att det ska kunna utfördas. Hör gärna av dig på 08-51258800 om du har några frågor. Mvh/Jacob Medicinskaintyg.se

Fråga ställd 23:08 - 23 maj, 2017

Hej, jag får ingen hjälp via min familjeläkare och vet ej var jag ska vända mig. Är i behov av ett läkarintyg som gör att jag inte behöver jobba natt. Jag arbetar som sköterska på 112 och akuten och mår dåligt av nattarbetet. Nåt ni kan hjälpa med och vad kostar det isåfall?mvh Mattilda

Medicinska Intyg - Stockholm svarar:

Hej! Tack för ditt meddelande. Vi vill gärna hjälpa dig. Kontakta oss gärna på info@medicinskaintyg.se så hittar vi en tid till dig. Med vänlig hälsning, Johannes Kriisa Läkare

Fråga ställd 16:55 - 7 mar, 2017

Hej Vården.se Jag undrar om det går att få pröva om ett läkarintyg för ökad körkorts behörighet från B till BE vid körkortstillstånd på begäran av transportstyrelsen. efter en bypass operation för tolv år sedan. Har jobbat full tid sedan dess.

Medicinska Intyg - Stockholm svarar:

Hej! Tack för ditt meddelande. Vi kan absolut hjälpa dig. Men för detta behöver vi till och börja med journalanteckningar från din vårdcentral senaste åren. Det kan du begära ut från dem. Med vänlig hälsning, Johannes

08-5125#### Visa nummer