1/5
4.92
Öppet i morgon från 08:00

Sabbatsbergs Ögonlaser

Olivecronas väg 1, Sabbatsbergs sjukhus,våningsplan 1, väntrum 3. Följ orange linje från receptionen.

Sabbatsbergs Ögonlaser

Sabbatsbergs Ögonlaser har lång erfarenhet av att behandla synfel med laser. Vi använder den dokumenterat säkraste metoden för att korrigera din närsynthet, översynthet eller astigmatism.

Vi var först i Sverige med både LASEK/ELSA- och Trans-PRK-metoden.

Vi tar hand om våra patienter

Sabbatsbergs Ögonlaser erbjuder en effektiv behandling av en och samma läkare som utför förundersökning, behandling och efterkontroll av dina ögon.

Personligt bemötande

För oss är det viktigt att du som patient får ett trevligt bemötande och ordentligt med tid för att få svar på alla dina frågor och funderingar.

Tillgänglighet för våra behandlade patienter är väldigt viktigt för oss och därför har vi jourtelefon dygnet runt på tfn nr 070-571 61 26 så du alltid ska kunna nå oss om du har frågor eller funderingar kring din operation.

Varmt välkommen till Sabbatsbergs Ögonlaser!

Informationen uppdaterades 14:23 - 28 apr, 2020

Boka behandling

Astigmatism
hos Sabbatsbergs Ögonlaser i Stockholm

Sabbatsbergs Ögonlaser erbjuder ögonlaseroperation för att korrigera din astigmatism. Detta görs genom att varsamt justera formen på hornhin...

Översynthet
hos Sabbatsbergs Ögonlaser i Stockholm

Sabbatsbergs Ögonlaser erbjuder ögonlaseroperation för att korrigera din översynthe. Vad innebär översynthet? Översynta personer ser d...

Närsynthet
hos Sabbatsbergs Ögonlaser i Stockholm

Sabbatsbergs Ögonlaser erbjuder ögonlaseroperation för att korrigera och åtgärda din närsynthet. Detta görs genom att varsamt justera formen...

Ögonlaser med LASEK/ELSA
hos Sabbatsbergs Ögonlaser i Stockholm

Sabbatsberg Ögonlaser behandlar ditt synfel med den senaste versionen av LASER/ELSA eller med ”TransPRK No Touch” som är en variant av metod...

Frågor och svar

Fråga ställd 17:47 - 5 mar, 2018

Kan dere ta laserbehandling på pasient fra norge som ikke bor i sverige,og...hva er prisen på operasjon ved långsynthet?pasient er over 65 år.

Sabbatsbergs Ögonlaser svarar:

Hej! Vi kan behandla personer boende och skrivna i Norge. Det har vi gjort förr. Priset är 21400 SEK för 2 ögon. Innan jag bokar in dig vill jag gärna ha ditt glasögonrecept. Det kan du skicka till info@lasek.se så ska jag svara bättre om det går eller inte. Mvh Eivor

Fråga ställd 13:57 - 3 okt, 2016

Hej! Går det att delbetala kostnaden för en ögonlaseroperation? Det kanske står på hemsidan men jag kunde tyvärr inte hitta det på telefonen.

Sabbatsbergs Ögonlaser svarar:

Hej! Du kan delbetala. Max 24 mån. Vi gör en personanpassad avbetalning, Inga räntor och ingen uppläggningsavgift. Mvh Eivor Laserblick/Sabbatsbergs ögonlaser

Fråga ställd 20:16 - 25 jun, 2015

Hej! Jag är lite närsynt med lite brytningsfel. är 55 år. Är jag lämplig för laser?

Sabbatsbergs Ögonlaser svarar:

Hej! Närsynthet med brytningsfel går i stort sett alltid att behandla. Sedan beror det på vad du jobbar med och vad dina synkrav är. Så för att kunna svara ordentligt behöver man göra en undersökning. MVh Eivor Sabbatsbergs ögonlaser

4.92 / 5

6 mar, 2020 Katarina L. skrev:

Toppenbra!! Väldigt trevliga och kunniga!

5 apr, 2019 K..s skrev:

Väldigt nöjd! Om än lite obekväm första vecka efter operationen, som jag blev mycket väl informerad och införstådd om, så var nog detta sätt det absolut bästa sätt att göra det på! Den 5e dagen (kanske var lite att ta i, men det gick) så var jag ute och jobbade igen. Nu ett år efter så har jag inte haft något problem. På sista syntesten såg jag nästan hela näst sista raden på synteststavlan.

15 mar, 2019 S..d skrev:

30 jan, 2019 A..s skrev:

Jag är väldigt nöjd! Var närsynt och ser nu perfekt utan glasögon. Väldigt bra tillgänglighet med att svara på alla tänkbara frågor och att informera om själva operationen och hur man ska göra tiden efter operationen. Professionellt, tryggt och personligt. Bland det bästa jag gjort.

10 jan, 2019 Anneli Zeider skrev:

Otroligt nöjd med allt: Ingrepp, eftervård, information och återkoppling. Min syn hade förbättrats med 150% vid återkontrollen, tre månader efter genomförd laser. Bland det bästa jag har gjort! Rekommenderar varmt Sabbatsbergs Ögonlaser.

Måndag - Söndag : 08:00 - 20:00

Måndag - Söndag : 00:00 - 00:00