Västmannagatan 45, STOCKHOLM

Vagel

Pris efter konsulation

Borttagning av skönhetsfläckar

Pris efter konsultation

Varmt välkommen till oss på Odenplans Ögonklinik!

Vi på Odenplans Ögonklinik hjälper dig som har ögonbesvär eller behöver ögonvård.

Vi är utrustade med den senaste tekniken och moderna utrustningar samtidigt som vi sitter på hög kompetens och lång erfarenhet inom branschen. Mottagningen hette tidigare Zebrakliniken men ni har vi vårt nya namn Odenplans Ögonklinik. Vår mottagning ligger på Västmannagatan 45, centralt och ett stenkast från Odenplan.

Hos oss kan du få hjälp med följande:

• Ögonlocksplastik

• Grön starr – Glaukom

• Grå starr

• Behandling av efterstarr

• Vagel

• Synundersökning

• Oönskade leverfläckar nära ögonen

Nedan kan du läsa mer om våra undersökningar och behandlingar.

Välkommen att kontakta oss på Odenplans Ögonklinik!

Informationen uppdaterades 11:27 - 23 jan, 2024

18 jan, 2024

Lugnt och trevligt bemötande.

9 nov, 2023

Alla tummar upp! Martin och Linda var välkomnande, professionella och jag fick jättebra hjälp. Mycket nöjd med mitt besök, rekommenderas varmt. Tack snälla!

Insamlad av vårdgivare
24 okt, 2023

Trevlig läkarassistent och en mycket kunnig och personlig informatör läkare.

23 aug, 2023

Gått här flera år och är jättenöjd!!

1 jun, 2023

Jättefint ställe, lugnt och skönt. Personalen väldigt trevliga och hjälpsamma!

Fråga ställd 20:16 - 26 jun, 2019

Hej Jag bor i Linköping och behöver hjälp med att 'ta bort' en inkapslad vagel - kan jag vända mig till er för hjälp? Är ni anslutna till landstinget eller hur fungerar det i så fall?

Odenplans Ögonklinik svarar:

Hej Marie! Tack för din förfrågan. Du kan absolut vända dig till oss. Man kan komma till oss med eller utan remiss. Läkaren gör alltid vid första besöket en bedömning av vageln eller annan förändring som man vill bli av med. Därefter tar man ställning till om den ska behandlas eller tas bort med hjälp av kirurgi. Vi är anslutna till landstinget som kan täcka kostnaderna för operation av en inkapslad vagel. Om man däremot har missprydande fläckar kan en mindre separat kostnad tillkomma. Med vänlig hälsning, Zebrakliniken

Fråga ställd 12:18 - 2 dec, 2016

Hej Jag använder droppar för högt tryck i ögonen. Jag använder även droppar för torra ögon ibland då kontaktlinserna känns obekväma. Min fråga är kan jag göra det utan att det påverkar dropparna mot trycket. Jag tar dropparna för trycket innan sängdags och dropparna för torra ögon på morgonen eller under dagen alltså inte samtidigt. Hälsningar Ewa Petterson

Odenplans Ögonklinik svarar:

Hej! Tack för din förfrågan! Vi får dessvärre hänvisa att alla medicinska frågor tas upp i samband med ett direkt läkarbesök. Ha en fin dag! Med vänlig hälsning Zebrakliniken

Fråga ställd 10:48 - 17 nov, 2016

det måste ha en remiss till att göra ögonlock plastikoperationen. hur mycket kostar?

Odenplans Ögonklinik svarar:

Hej Ella! Det fungerar alldeles utmärkt att komma till vår klinik utan remiss. Priset för ögonlocksplastik finner du här: http://www.zebrakliniken.se/prislista Konsultation är alltid gratis. Ha en fin dag!

Övrig tid enligt överenskommelse.