Odengatan 69, Läkarhuset Odenplan, Stockholm

Ögonläkargruppen Odenplan

Välkommen till Ögonläkargruppen Odenplan!

Våra ögonläkare och ögonkirurger har lång erfarenhet av diagnostik och behandling av ögonsjukdomar och använder den modernaste tekniken. De kan bland annat hjälpa dig med:

• Gråstarrsoperationer
  • Diabetiska förändringar i ögonbotten
  • Ögonlocksoperationer
  • Laserbehandlingar av grön starr och efterstarr
  • Ögonmottagning för akuta och icke-akuta besvär

Vår ögonklinik ligger i Odenplans Läkarhus, precis invid Odenplans tunnelbana, pendeltågsstation och ett flertal bussar.

Vi tar emot även patienter med akuta ögonbesvär. Vi har ett begränsat antal tider för patienter med akuta besvär varje dag. Principen ”först till kvarn” gäller. Kontakta oss innan du kommer till oss så att du kan vara säker att vi kan ta emot dig.

Gråstarrsoperationer med landstingsavtal

Vi har mycket korta väntetider till gråstarrsoperationer.

Vi har avtal med Stockholms läns landsting gällande operationer av grå starr. Det innebär att din läkare kan skriva en remiss till oss.

Hör av dig till oss vid frågor eller om du vill boka en tid!

Informationen uppdaterades 13:44 - 6 feb, 2024

31 jan, 2024

Bra och trevligt bemötande i reception. Även vid för undersökningen, bra info och förklaringar. Likaså av läkaren som utförde laser behandlingen, av min efter starr. Tydlig information och trevligt bemötande.

11 jan, 2024

Otroligt oförskämd optiker, samt när jag bad ögonläkaren om klagomålsblankett ang detta, var hon nonchalant och undvikande.

9 okt, 2023

Tack dr Alexander F för fantastiskt fint utförd operation! Nu kan jag se igen! Alla var så trevliga och professionella. Varmt rekommenderas!

5 okt, 2023

Suveränt omhändertagande

15 maj, 2023

Jag rekommenderar starkt att undvika denna plats. Läkaren ägnade bokstavligen två minuter åt undersökningen, var extremt oförskämd, inte alls lyhörd, avbröt hela tiden och bara kompletterade mina meningar i stället för mig. Han erbjöd inga råd eller hjälp. Utöver detta skrev han i journalanteckningar påhittade saker som jag absolut inte sagt.