Drottninggatan 114

Naprapatbehandling

Välkommen till Hela Kroppen Norrmalm!

Hela Kroppen Norrmalm erbjuder behandling, rehab, träning och ergonomiska konsultationer. På adresser i Stockholms city arbetar naprapater, sjukgymnaster, kiropraktor, arbetsterapeut, dietist kostrådgivare och massörer.

Med högsta engagemang, professionalitet och tillgänglighet kan de erbjuda behandling, rehabiliteringsträning och förebyggande insatser för människor med besvär i ryggrad, muskler och leder.

Kompetensbredd inom OMT, OMI, idrottsmedicin, akupunktur, laser, stötvågor (shockwave), ergonomi, redcord, kinesiotejpning, diagnostiskt ultraljud med mera.

Mottagningar i Stockholm och Järfälla

Drottninggatan 114. Här erbjuds vård av sjukgymnaster, naprapat, kiropraktor, arbetsterapeut och dietist.

David Bagares gata 12. Här erbjuds vård av naprapat, sjukgymnast, kiropraktor och massageterapeut.

Järfällavägen 106. Här erbjuds vård av naprapat, sjukgymnast, kiropraktor och massageterapeut.

Kapellgränd 13. Här erbjuds vård av fysioterapeuter och naprapater.

Historien om Hela Kroppen

Hela kroppen Fysiocenter Sverige AB, eller Adolf Fredriks Fysiocenter som vi hette tidigare, startades 1994 på Drottninggatan 114 i Stockholm. Vi arbetar efter målet att du ska uppnå smidighet efter en behandling hos oss. Vår personal anpassar sig efter dina behov och skapar smidiga lösningar för dig som patient eller ditt företag.

Hur har vi lyckats? – Med högsta engagemang, professionalitet och tillgänglighet kan vi erbjuda behandling, rehabiliteringsträning och förebyggande insatser för människor med besvär i ryggrad, muskler och leder.

Välkommen till Hela Kroppen Norrmalm du också!

Informationen uppdaterades 15:04 - 7 sep, 2023

18 feb, 2022

Efter att under lång tid haft mycket smärta i rygg, nacke och axlar fick jag äntligen en tid hos fysioterapeut från min vårdcentral. Efter ett besök där jag blev instruerad ett antal övningar som skullle genomföras 2 ggr dagligen fick jag efter 2 veckor en total kollaps i min bröstrygg och enorma smärtor. Fick akut gå till en privat naprapat som efter 3 besök ännu inte löst problematiken med dessa felaktiga övningar(för min problematik). Jag förväntar mig att en utbildad person ska veta hur ett träningsupplägg ska se ut för att jag inte ska få så ont att jag inte kan fungera.

2 jan, 2019

Mycket hög kvalitet o service o kompetens - rakt igenom perfekt

19 feb, 2017

Personalen ställer upp på tagning av blodtryck före- och efter träningspasset, som utgör en naturlig del i övriga rehabiliteringensinsatser. Rehabiliteringsträning erbjuds med generositet och kunskap vid sidan av bokad tid hos sjukgymnast, vilket är bevis på hög kompetens och utvecklad servicekänsla. Har Du hälsobesvär som kräver extrakoll under träning och rehabilitering, har du hittat rätt. Här behöver Du aldrig känna dig ensam! Det finns åtminstone en i personalen som ser just dig och dina behov. Träningsredskap bör hållas i avskilda i respektive avdelning, så att risken för att kliva på saker elimineras helt. Tänk gärna också på ljudnivån under instruktion och bakgrundsmusik. Tack för hjälpen!

20 dec, 2016

Jag har fått fantastisk proffsig och bra hjälp med bl.a. mina leder. Snabbt omhändertagande vid akuta besvär.

13 dec, 2016

Gått hos dem under många år för att bibehålla kroppen - mycket bra!

Fråga ställd 06:39 - 5 dec, 2019

Hej! Har hittills gått privat till naprapat och betalat fullt pris. Har problem med värk ländrygg.Röntgen visar olika avvikelser. Min fråga är om man kan få naprapat besök på frikort och vanlig avgift?

Hela Kroppen Norrmalm svarar:

Patienter är välkomna med eller utan remiss. Patientavgift 200 kr, högkostnadsskyddet och frikort gäller. Den första lediga naprapattiden är dock i slutet av januari.

Fråga ställd 23:02 - 29 sep, 2019

Hej! Här kommer ett långt och utdraget mail. För det första har jag haft ryggproblem i några år, jag har tränat i hela mitt liv och gymmar lagom mycket. Jag har alltid varit vig men senaste året blivit ganska stel pga jobb. Har haft problem på vänstra sidan av ländryggen i cirka 4 år, det har påverkat mig då jag knappt kan sitta på tunnelbana, åka tåg eller sitta på föreläsningar innan det börjar hugga av smärta. När jag känner med tummen på smärtan känner jag att jag är helt inflammerad och gör ont på punkten. Tror det handlar om att jag är snebelastad men träning och stretch har inte hjälpt mig. Senaste 2 månaderna har jag även fått problem i min ena ljumske (samma sida som ryggsmärtan) och det gör att jag efter varje gympass eller jobbpass får otroliga smärtor. Samma där, vilat i veckor, stretchat och försiktig träning.. I går fick jag även jätteont i min andra ljumske så idag har jag haltat hela dagen. Känner jag är i akut behov av hjälp. Men med tanke på att jag är oerfaren av professionell hjälp så vet jag faktiskt inte om jag ska vända mig till en kiropraktor, naprapat eller sjukgymnast. Och med tanke på att jag är student så vill jag inte lägga pengar på något som kanske inte funkar för mig.. Så jag vill gärna ha er rådgivning! Kan tillägga att jag är 23 år gammal så borde inte ha dessa problem kan man tycka Mvh Klara M

Hela Kroppen Norrmalm svarar:

Hej, du är välkommen att höra av dig till receptionen 08-30 04 02, månd. - fred kl. 08.00 - 09.30 och 14.30 - 18.00 (fred - 17.00) för att boka en tid, vi rekommenderar att en sjukgymnast gör en första bedömning.

Fråga ställd 15:25 - 25 jun, 2019

Undrar om ni kan ge massage genom hembesök hos en person på servicehus som inte kan komma till er. Han är kroppsligt mycket svag och orörlig, men ej dement. 72 år.

Hela Kroppen Norrmalm svarar:

Hej Nils! Inte vi själva men jag kan vidarebefordra din fråga till andra erfarna och duktiga massageterapeuter. Maila mig dina kontaktuppgifter på anders@affysiocenter.se så ska jag ta det vidare. MVH, Anders

Fråga ställd 15:43 - 28 dec, 2018

Hej, kan man nyttja sitt frikort hos er?

Hej, högkostnadsskyddet och frikort gäller. Ring 08-300402 för tidsbokning

Fråga ställd 09:22 - 11 dec, 2018

Hej ! Jag vet inte om jag ska boka kiropraktor eller naprapat ? Jag har 2 problem med ryggen. Det mest akuta är att jag har ont ca mellan skulderbladet och ryggraden på vänster sida. Det andra problemet (som jag haft i flera år) är ont i vänstra höften med smärta som ibland strålar ut i benet . Vad bör jag boka för de båda problemen ? Tack på förhand !

Hela Kroppen Norrmalm svarar:

jag skulle rekommendera att du boka in dig till en sjukgymnast dom gör en första bedömning och lägger upp en behandlingsplan! Välkommen att höra av dig till receptionen 08-30 04 02, månd. - fred kl. 08.00 - 09.30 och 14.30 - 18.00 (fred - 17.00) om du vill boka en tid.

08-30#### Visa nummer

Besöksadress