Drottninggatan 114 - Visa på karta

Logo Adolf Fredriks Fysiocenter

Om Adolf Fredriks Fysiocenter

Adolf Fredriks Fysiocenter erbjuder behandling, rehab, träning och ergonomiska konsultationer. På adresser i Stockholms city arbetar naprapater, sjukgymnaster, kiropraktor, arbetsterapeut, dietist, läkare, kostrådgivare och massörer.

Med högsta engagemang, professionalitet och tillgänglighet kan de erbjuda behandling, rehabiliteringsträning och förebyggande insatser för människor med besvär i ryggrad, muskler och leder.

Kompetensbredd inom OMT, OMI, idrottsmedicin, akupunktur, laser, stötvågor (shockwave), ergonomi, redcord, kinesiotejpning, diagnostiskt ultraljud med mera.

Adolf Fredriks Fysiocenter på uppdrag av SLL

Mottagningar i Stockholm och Järfälla

Drottninggatan 116. Primärvårdsrehabilitering med Landstingsavtal, ingår i vårdvalet. Patienttaxa 200 kr, högkostnadsskydd och frikort gäller. Här erbjuds vård av sjukgymnaster, naprapat, kiropraktor, arbetsterapeut och dietist.

Kungsgatan 24. Privatvårdsmottagning där patienter står för hela kostnaden själv eller kommer på remiss via sin sjukvårdsförsäkring. Här erbjuds vård av naprapat, sjukgymnast, kiropraktor, smärtläkare och massageterapeut.

Järfällavägen 106. Primärvårdsrehabilitering med Landstingsavtal, ingår i vårdvalet. Patienttaxa 200 kr, högkostnadsskydd och frikort gäller. Här erbjuds vård av naprapat, sjukgymnast, kiropraktor, smärtläkare och massageterapeut.

Historien om Adolf Fredriks Fysiocenter

Adolf Fredriks Fysiocenter AB startades 1994 på Drottninggatan 114 i Stockholm. Loggan med katten symboliserar smidighet vilket är ett mål att uppnå vid behandlingar såväl som en del av verksamhetens arbetssätt. Vi anpassar oss efter dina behov och skapar smidiga lösningar för dig som patient eller ditt företag.

Hur har vi lyckats? – Med högsta engagemang, professionalitet och tillgänglighet kan vi erbjuda behandling, rehabiliteringsträning och förebyggande insatser för människor med besvär i ryggrad, muskler och leder.

Välkommen till Adolf Fredrik Fysiocenter du också!

Informationen uppdaterades 13 december 2019 av Vården.se

Behandlingar hos Adolf Fredriks Fysiocenter

Kiropraktorbehandling hos Adolf Fredriks Fysiocenter i Stockholm

200 kr Högkostnadsskydd och frikort gäller.

Om en led inte har normal rörelseförmåga påverkar det ofta kringliggande nerver och muskler och smärta eller annat obehag kan uppstå. Genom ...

Massage hos Adolf Fredriks Fysiocenter i Stockholm

730 kr Inklusive 25 % moms.

Vad är massage bra för? Den primära effekten är att lösa upp spända muskler, rörelseförmågan ökar när musklerna är mjuka, smidiga och fle...

Naprapatbehandling hos Adolf Fredriks Fysiocenter i Stockholm

200 kr Högkostnadsskydd och frikort gäller.

En naprapatbehandling utförs för att du ska få hjälp med besvär som lett till ömma och eller stela leder och muskler. En naprapat behandlar ...

Sjukgymnast hos Adolf Fredriks Fysiocenter i Stockholm

200 kr Högkostnadsskydd och frikort gäller.

Vad gör en sjukgymnast? Sjukgymnastik har idag en mycket bred grund att stå på vad gäller såväl grundmedicinska och humanbiologiska kunsk...

Arbetsterapeut hos Adolf Fredriks Fysiocenter i Stockholm

200 kr Högkostnadsskydd och frikort gäller.

Vad kan en arbetsterapeut hjälpa till med? Arbetsterapeuten arbetar med att rehabilitera och träna människor som på grund av olika funkti...

Dietist hos Adolf Fredriks Fysiocenter i Stockholm

200 kr Högkostnadsskydd och frikort gäller.

Vad kan en dietist hjälpa till med? Dietisten arbetar med kostbehandling och rådgivning vid kostrelaterade sjukdomar och besvär. Vi arbet...

Hembesök hos Adolf Fredriks Fysiocenter i Stockholm

Kostnadsfritt

Hembesök av sjukgymnast, arbetsterapeut, dietist Vi utför besök i hemmet utan avgift till dig som på grund av skada eller sjukdom är i be...

Ergonomi hos Adolf Fredriks Fysiocenter i Stockholm

920 kr Per timme

Ergonomikonsult Anders Jansten kommer ut till arbetsplatsen och utför föreläsning samt individuellt ergonomiska genomgångar. Justerar felakt...

Karta - Drottninggatan 114

Adolf Fredriks Fysiocenter

11:11 - 02 jan, 2019 skrev:

Mycket hög kvalitet o service o kompetens - rakt igenom perfekt

16:49 - 19 feb, 2017 skrev:

Personalen ställer upp på tagning av blodtryck före- och efter träningspasset, som utgör en naturlig del i övriga rehabiliteringensinsatser. Rehabiliteringsträning erbjuds med generositet och kunskap vid sidan av bokad tid hos sjukgymnast, vilket är bevis på hög kompetens och utvecklad servicekänsla. Har Du hälsobesvär som kräver extrakoll under träning och rehabilitering, har du hittat rätt. Här behöver Du aldrig känna dig ensam! Det finns åtminstone en i personalen som ser just dig och dina behov.

Träningsredskap bör hållas i avskilda i respektive avdelning, så att risken för att kliva på saker elimineras helt. Tänk gärna också på ljudnivån under instruktion och bakgrundsmusik.
Tack för hjälpen!

4,2

12:27 - 20 dec, 2016 skrev:

Jag har fått fantastisk proffsig och bra hjälp med bl.a. mina leder. Snabbt omhändertagande vid akuta besvär.

15:57 - 13 dec, 2016 skrev:

Gått hos dem under många år för att bibehålla kroppen - mycket bra!

15:31 - 18 nov, 2016 skrev:

Mycket bra, alla var duktiga och trevliga. Jag fick hjälp för mina besvär.

• Fråga ställd 06:39 05 dec 2019

Hej! Har hittills gått privat till naprapat och betalat fullt pris. Har problem med värk ländrygg.Röntgen visar olika avvikelser. Min fråga är om man kan få naprapat besök på frikort och vanlig avgift?

Adolf Fredriks Fysiocenter svarar:

Patienter är välkomna med eller utan remiss. Patientavgift 200 kr, högkostnadsskyddet och frikort gäller. Den första lediga naprapattiden är dock i slutet av januari.

• Fråga ställd 23:02 29 sep 2019

Hej!

Här kommer ett långt och utdraget mail. För det första har jag haft ryggproblem i några år, jag har tränat i hela mitt liv och gymmar lagom mycket. Jag har alltid varit vig men senaste året blivit ganska stel pga jobb. Har haft problem på vänstra sidan av ländryggen i cirka 4 år, det har påverkat mig då jag knappt kan sitta på tunnelbana, åka tåg eller sitta på föreläsningar innan det börjar hugga av smärta. När jag känner med tummen på smärtan känner jag att jag är helt inflammerad och gör ont på punkten. Tror det handlar om att jag är snebelastad men träning och stretch har inte hjälpt mig. Senaste 2 månaderna har jag även fått problem i min ena ljumske (samma sida som ryggsmärtan) och det gör att jag efter varje gympass eller jobbpass får otroliga smärtor. Samma där, vilat i veckor, stretchat och försiktig träning.. I går fick jag även jätteont i min andra ljumske så idag har jag haltat hela dagen. Känner jag är i akut behov av hjälp. Men med tanke på att jag är oerfaren av professionell hjälp så vet jag faktiskt inte om jag ska vända mig till en kiropraktor, naprapat eller sjukgymnast. Och med tanke på att jag är student så vill jag inte lägga pengar på något som kanske inte funkar för mig.. Så jag vill gärna ha er rådgivning! Kan tillägga att jag är 23 år gammal så borde inte ha dessa problem kan man tycka

Mvh
    Klara
    M

Adolf Fredriks Fysiocenter svarar:

Hej, du är välkommen att höra av dig till receptionen 08-30 04 02, månd. - fred kl. 08.00 - 09.30 och 14.30 - 18.00 (fred - 17.00) för att boka en tid, vi rekommenderar att en sjukgymnast gör en första bedömning.

• Fråga ställd 15:25 25 jun 2019

Undrar om ni kan ge massage genom hembesök hos en person på servicehus som inte kan komma till er.
    Han är kroppsligt mycket svag och orörlig, men ej dement. 72 år.

Hej Nils!
    Inte vi själva men jag kan vidarebefordra din fråga till andra erfarna och duktiga massageterapeuter.
    Maila mig dina kontaktuppgifter på anders@affysiocenter.se så ska jag ta det vidare.
    MVH, Anders

• Fråga ställd 15:43 28 dec 2018

Hej,

kan man nyttja sitt frikort hos er?

Hej, högkostnadsskyddet och frikort gäller. Ring 08-300402 för tidsbokning

• Fråga ställd 09:22 11 dec 2018

Hej ! Jag vet inte om jag ska boka kiropraktor eller naprapat ? Jag har 2 problem med ryggen. Det mest akuta är att jag har ont ca mellan skulderbladet och ryggraden på vänster sida. Det andra problemet (som jag haft i flera år) är ont i vänstra höften med smärta som ibland strålar ut i benet . Vad bör jag boka för de båda problemen ? Tack på förhand !

Adolf Fredriks Fysiocenter svarar:

jag skulle rekommendera att du boka in dig till en sjukgymnast dom gör en första bedömning och lägger upp en behandlingsplan! Välkommen att höra av dig till receptionen 08-30 04 02, månd. - fred kl. 08.00 - 09.30 och 14.30 - 18.00 (fred - 17.00) om du vill boka en tid.