Observatoriegatan 17, Stockholm

Naprapatbehandling

Massage

På Naprapathögskolans klinik i Vasastan får du naprapatbehandling eller massage för endast 350 kr. Behandlingen utförs av högskolans studenter under sakkunnig handledning av legitimerade naprapater med lång klinisk erfarenhet.

Vi kan hjälpa dig med de flesta besvär relaterade till rörelse- och stödjeorganen såsom:

• Ryggskott
  • Ländryggsbesvär
  • Ischiasbesvär
  • Knäbesvär
  • Hälsenebesvär

Vanliga symtom vi kan behandla

Smärta och/eller stelhet i rygg, axlar, armar och händer

Tryckande huvudvärk i bakhuvudet och över ögon, panna och hjässa

Plötslig eller gradvis värk i ländryggen

Smärta, värk och nedsatt funktion i nacke och/eller skuldran

Svårigheter att gå rakt och stå upp från sittande eller liggande läge

Smärta vid armbågens utsida som förstärks om handleden böjs uppåt

Smärta i hälsenan under och efter aktivitet

Vad är naprapati?

En central del av naprapatin är den manuella behandlingen, dvs. behandling där naprapaten främst använder sina händer. Den naprapatiska behandlingen innebär att manuella behandlingstekniker kombineras på olika sätt i syfte att påverka muskulatur, bindväv, leder och ner­ver så att kroppens funktion blir så bra som möjligt och att eventuella besvär minskar.

Olika behandlingstekniker

De grundläggande behandlingstekniker som naprapaten använder är manipulations- och mobiliseringstekniker av såväl ryggraden som andra leder samt olika typer av mjukdelstekniker såsom massage, stretching, nervmobilisering m.fl.

Naprapaten fäster stor vikt vid att analysera och åtgärda de bakomliggande orsakerna till patientens besvär. Det kan exempelvis innebära att ta reda på om patientens arbetsställning är fel eller om problemet ligger i att muskler och leder inte tränats eller använts på optimalt sätt.

Behandlingen går även ut på att förebygga besvär hos patienten genom att lägga upp individuella träningsprogram och ge råd om vad patienten kan förändra för att minska risken för återkommande besvär. Naprapaten har också tillräckliga medicinska kunskaper för att bedöma när naprapati inte är det behandlingsalternativ som är bäst för patienten, och när patienten bör remitteras till annan vårdgivare.

Företagshälsovård

Du som är arbetsgivare eller personalansvarig kan erbjuda din personal arbetsgivarbetald, skattefri friskvård på Naprapathögskolans klinik.

Naprapathögskolans klinik tecknar gärna ett avtal med dig där du som arbetsgivare själv bestämmer antal behandlingar per anställd och år. Vi fakturerar dig sedan en gång per kvartal. För 350 kronor per behandling får du mer nöjda och friska medarbetare.

Vi kan erbjuda ditt företag:
naprapatbehandling

29 jan, 2023

15 jan, 2023

21 dec, 2022

Fråga ställd 13:29 - 18 nov, 2019

Har haft ont i knä i den högra knä under en månad, kan bedöma om jag ska söka läkare eller?

Naprapathögskolans klinik Vasastan svarar:

Hej Mario Du kan komma till våra studenter för att få en undersökning av ditt och bedömning ifall du behöver uppsöka läkare eller inte. Med vänliga hälsningar Naprataphögskolansklinik

Fråga ställd 21:28 - 1 apr, 2019

Hej! Jag undrar om det går bra att få massage hos er om jag är i gravidvecka 30?

Naprapathögskolans klinik Vasastan svarar:

Hej Kadidja Studenterna utför sin behandling runt din graviditet så det går alldeles utmärkt att besöka oss. Välkommen

Fråga ställd 16:14 - 1 mar, 2016

Ischiasproblem. är det något ni kan hjälpa mej med?

Naprapathögskolans klinik Vasastan svarar:

Hej, Ischias är ju en smärtproblematik som kan ha flera olika orsaker. Det är viktigt att man får en bra undersökning och en tydlig diagnos, så att man sätter in behandlingen mot rätt struktur. Det finns ett flertal sätt att behandla ischiassmärta, beroende av vilken/vilka strukturer som är påverkade. På Naprapathögskolans klinik kan vi hjälpa dig med undersökning, diagnos samt behandling och, vid behov rehabilitering, för dessa besvär. Jag skulle rekommendera dig att boka tid hos en student i åk 3 för denna typ av besvär. Mvh, Camilla Bolin, Klinikchef

Fråga ställd 21:53 - 9 nov, 2015

Hej. Går det att ge bort en behandling i form av presentkort?

Hej! Det går bra att köpa presentkort hos oss. Mvh Receptionen