Odengatan 83, Stockholm

Tandstensborttagning

Pris efter konsultation

Konsultation inför tandblekning

Pris efter konsultation

Jag har varit tandläkare sedan 1986 och har ända sedan dess arbetat i privat regi. Under mina första år var jag verksam på Östermalm men arbetar sedan 15 år här på kliniken på Odenplan.

Jag och min tandsköterska Kerstin har stor erfarenhet av att ta emot tandvårdsrädda patienter och vi kan erbjuda lugnande medel.

Akuttandvård

Parallellt har jag under åren också jobbat för Cityakuten (privattandläkarnas akutmottagning) vilket är väldigt givande då jag alltid varit intresserad av akuttandvård. Detta har också gjort att jag skaffat mig stora erfarenheter av att behandla akutfall och tandvårdsrädda.

Modern teknik

På mottagningen använder vi oss av den modernaste tekniken. För att ta röntgenbilder använder vi oss av OPG, en teknik som gör den möjligt att med bara en bild röntga hela käken. Andra fördelar är att man utsätts för betydligt lägre strålning och samtidigt slipper man ha något i munnen, något som framförallt tandvårdsrädda brukar uppskatta. Denna röntgenmetod används vid implantatplanering, lägesbestämning av visdomständer och kontroll av rotfyllningar, mm.

Varmt välkommen till Tandläkare Elisabeth Ådén Jangenstål och tandsköterska Kerstin Hasselgren!

Du kan läsa om hur vi hanterar dina personuppgifter här.

Informationen uppdaterades 10:02 - 6 jul, 2023

Elisabeth Ådén Jangenstål

Kerstin Hasselgren

Shirin

Monica

20 mar, 2020

Himla duktig och professionell! :)

14 maj, 2017

Lugn och kunnig.

8 mar, 2017

19 okt, 2016

Hon är mycket snabb och väldigt bra på att dra ut tänder. Man får dessutom bra information efteråt. Priserna är vad jag kan bedöma standardmässiga

30 nov, 2015

Fråga ställd 21:47 - 8 okt, 2018

Hej ! Jag försökte boka en tid online men det gick inte. Finns inga tider fram till januari? mvh

Tandläkare Elisabeth Ådén Jangenstål svarar:

Hej! Tack för ditt mail. Vi ska lägga ut fler tider online. Lättast når du oss per telefon 08/6676262 eller maila oss på elisabeth.jangenstal@gmail.com Mvh Tdl Elisabeth Ådén Jangenstål

Fråga ställd 13:22 - 14 aug, 2018

Jag behöver laga min bakersta övre vänstra kindtand. Jag vill inte betala för undersökning, bara göra en fyllning. Vad kostar det? Hur gör jag för att boka en tid? Fyllning av kindtand finns inte med bland valen för bokning. Maila gärna svar.

Tandläkare Elisabeth Ådén Jangenstål svarar:

Hej! En fyllning i bakersta molaren kostar mellan 900-1600 kr beroende hur stor fyllningen är. Sen är det beroende av hur du ligger till med högkostnadsskyddet. Du kan ringa till oss på 08/667 62 62 och boka tid. Mvh tdl Elisabeth Ådén Jangenstål

Fråga ställd 10:50 - 1 feb, 2018

Vad kostar ett besök hos tandhygienist borttagning av tandsten?

C:a 1000 kronor, beroende på högkostnadsskydd och allmänna tandvårdsbidraget

Lunchstängt kl 12-13