1/7
Öppet idag från 07:15

Folktandvården Eastmaninstitutet Ortodonti, Norrmalm

Dalagatan 11, Stockholm

Folktandvården Eastmaninstitutet Ortodonti, Norrmalm

Vi på Folktandvården Eastmaninstitutet Ortodonti har lång erfarenhet av att hjälpa barn, ungdomar och vuxna med tandreglering

En tandreglering kan vara aktuell för dig som tycker att dina tänder är oregelbundna, sneda, sticker ut eller att du har svårt att bita av eller tugga.

Osynlig tandställning

Vi på Folktandvården Eastmaninstitutet Ortodonti behandlar alla typer av bettfel. Exempelvis erbjuder vi den så kallade "osynliga tandställningen" Incognito med fästen på insidan av tänderna.

Tandreglering betald av landstinget

Om barn eller ungdomar är i behov av tandreglering kan de få den betalad av landstinget. Er vanliga tandläkare ser till att barnet vid behov får träffa en tandregleringsspecialist som bedömer om ditt barn bör ha tandreglering. I de fall ett behov fastställs får ni en lista på specialistkliniker inom tandreglering som ni kan välja emellan.

Skulle ditt barn inte få erbjudande om tandreglering på landstingets bekostnad är du självklart välkommen att kontakta oss och få hjälp med tandreglering som du själv bekostar. Samma sak gäller även för dig som är vuxen.

Välkommen att kontakta oss på Eastmaninstitutet så får ni en tid för utredning!

Eastmaninstitutets historia

George Eastman, uppfinnare av rullfilmen och kodakkameran samt grundare av Eastman Kodak Company, visade 1909 sitt intresse för tandvård genom att donera pengar till en tandläkarförening i USA.

1917 öppnades Eastman Dental Center i Eastmans hemstad Rochester, USA. Snart långt där efter öppnas liknande centrum i London, Rom, Bryssel, Paris och i Stockholm 1936, alla med bidrag från George Eastman.

Eastmaninstitutet i Stockholm ligger precis intill Vasaparken. Funkishuset som är ritat av arkitekten Waldemar Johansson började byggas 1932. Byggnaden har nyligen genomgått en varsam renovering är nu som nytt både invändigt och utvändigt.

Varmt välkommen till oss!

Informationen uppdaterades 09:57 - 31 aug, 2020

Boka behandling

Tandreglering, specialist
hos Folktandvården Eastmaninstitutet Ortodonti, Norrmalm i Stockholm

Ortodonti (tandreglering) betyder raka tänder. Med olika former av tandställningar kan olika bettfel behandlas utan att dina tänder påver...

Osynlig tandställning - Incognito
hos Folktandvården Eastmaninstitutet Ortodonti, Norrmalm i Stockholm

Hos oss på Folktandvården Ortodonti Eastmaninstitutet erbjuder vi tandställningen Incognito, en sorts "osynlig" lingual tandreglering som si...

Invisalign
hos Folktandvården Eastmaninstitutet Ortodonti, Norrmalm i Stockholm

Hos oss på Folktandvården Ortodonti Eastmaninstitutet kan du få behandling med hjälp av Invisalign, en tandställning som sitter bakom tänder...

4.7 / 5

4 sep, 2020 Helene D. skrev:

Lång väntetid pga pandemin

11 jan, 2019 Clara skrev:

Bästa tandvårdsinstitutet med pedagogiska och kunniga tandläkare och tandsköterskor.

5 jan, 2018 Carl skrev:

22 dec, 2017 Elias skrev: