Om Husläkarmottagningen Johannes, Verksamhetsområde Primärvård, Stockholms läns sjukvårdsområde, Stockholms Läns Landsting

Influensavaccination säsongen 2018/2019
Vi influensavaccinerar fram till 28/2 men du måste boka tid hos distriktssköterska för detta på telefon 08-123 429 50, knappval 1. Vi har även webtider som du själv kan boka på "Mina Vårdkontakter".

Döbelnsgatan 56,1 tr (hiss finns från gatuplanet),STOCKHOLM - visa på karta
Distriktssköterskeverksamhet, Husläkare / vårdcentral

3,7

08:55 - 16 apr, 2019 skrev:

Hej! Helt omöjliga att nå per telefon. Ringer på telefontiderna men möts av automatiskt svar att de har många som ringer och inte kan ta samtalet med uppmaning att ringa igen senare. Frustrerande när man behöver kontakt med sin läkare. Lämnar man ombokning av tid med läkare så bokas man in två månader senare. De har alldeles för mycket att göra verkar det som. Rekommenderar att vända sig någon annan stans.

2,0

09:49 - 17 okt, 2018 skrev:

Jga har nu i över en timma stått i telefonkö för att nå en specifik husläkare på den angivna telefontiden - eller rättare sagt ring upp igen och igen eftersom det inte går att stå i telefonkö då det är alltför många som ringer, och det finns inget system där de ringer upp igen. Jag kom till slut fram för att ställa mig i telefonkön. Jag kopplades fram men ställdes då i ett nytt telefonkö system - på väntplatskö. Till slut efter att ha kopplats fram men sedan åter ställts på väntplats så kopplades jag bort - dvs samtalet avbröts. Efter att ha ägnat mer än en timma på att komma fram och sedan kastas ut anser jag att ni behandlar patienter som vill komma fram på ett oförskämt sätt! Att inte skaffa bättre telefonkösystem och att inte erbjuda att läkaren kan ringa upp - det är verkligen oförskämt!

2,5

10:13 - 16 maj, 2018 skrev:

Mycket nöjd med Johannes husläkarmottagning. De är seriösa och noggranna.

21:43 - 09 apr, 2018 skrev:

Bra reception och distriktssköterskan Anna.
Verkar vara lätt att nå läkare.
Ganska många korridorer och rum.
Välstädat och personalen verkade avslappnade.
Satt i väntrummet och en dam sa att hon var nöjd
och haft samma läkare i många år.

3,8

11:55 - 04 jul, 2016 skrev:

Gick snabbt och smidigt att få en akuttid (även en måndag morgon), fick ett fint och trevligt bemötande, snabb hjälp och allt fungerade toppen!
TACK!

12:11 - 12 sep, 2015 skrev:

Det var en väldigt positiv atmosfär. Receptionisten hade ett hjälpsamt och trevligt bemötande. Läkaren jag träffade var väldigt trevlig och personlig i sitt bemötande, han tog dig tid och lyssnade på allt jag hade att säga. Eftersom det var mitt första besök på vårdcentralen tog han sig tid att uppdatera sig om mitt liv och min sjukdomshistoria. Det var skönt att slippa känslan av att man går på löpande band inom vården.