• 08-55 80 80 00

Läkarhuset Hötorgscity, Sveavägen 13, Stockholm - Visa på karta

4,6

Logo Dr Brigitte Galland Perhard

Om Dr Brigitte Galland Perhard

I Läkarhuset Hötorgscity hittar du Dr Brigitte Galland Perhards mottagning. Dr Galland Perhard är legitimerad läkare och specialist på kärlsjukdomar. Hos henne kan du få hjälp med behandling av både åderbråck och ådernät med en ny, effektiv behandlingsmetod.

Åderbråck och ådernät

Åderbråck är vidgade vener på benen. De uppstår när venernas klaffar inte håller tätt, och blodet som normalt transporteras tillbaka till hjärtat blir kvar i benen. Då vidgas venen och bildar ett synligt åderbråck.

Ådernät är spindelliknande blodkärl som ofta förekommer på benen, och kan variera i färg mellan rödaktigt och blårött. De finns i hudens yttersta lager och är helt ofarliga.

Dr Galland Perhards behandlingsmetod

Dr Galland Perhard tillämpar en behandlingsmetod för åderbråck och ådernät som går ut på att skum injiceras i åderbråcket, i kombination med användning av ultraljudsteknik.

Metoden kallas eko-skleros eller duplex-guide-skleros. Dr Galland Perhard är, såvitt känt, den enda läkaren i Sverige som använder sig av denna moderna metod, som är väl etablerad i många andra länder.

Fördelar med behandlingsmetoden

• Den fungerar för åderbråck och ådernät av alla storlekar.
  • Ultraljudet upptäcker även åderbråck som inte syns med blotta ögat, vilket leder till effektivare behandling.
  • Du slipper bedövning och nedsövning vid ingreppet.
  • Du kan återgå till vanliga aktiviteter med en gång efter behandlingen, ingen sjukskrivning krävs.

Varmt välkommen att kontakta Dr Brigitte Galland Perhard för att få veta mer!

Informationen uppdaterades 21 september 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Dr Brigitte Galland Perhard

Behandling av åderbråck hos Dr Brigitte Galland Perhard i Stockholm

fr. 2 000 kr

Dr Brigitte Galland Perhard använder en behandlingsmetod som går ut på att skum injiceras i åderbråcket i kombination med ultraljudsteknik. ...

Behandling av ådernät hos Dr Brigitte Galland Perhard i Stockholm

fr. 1 000 kr

Dr Brigitte Galland Perhard använder en behandlingsmetod som går ut på att skum injiceras i ådernätet i kombination med ultraljudsteknik. Me...

Konsultation av åderbråck hos Dr Brigitte Galland Perhard i Stockholm

800 kr Konsultation med ultraljudsundersökning

Hos Dr Brigitte Galland Perhard kan du få konsultation av åderbråck, både med eller utan ultraljud. Vid konsultationen undersöker jag vilken...

Konsultation av ådernät hos Dr Brigitte Galland Perhard i Stockholm

fr. 500 kr Konsultation 500 kr, Konsultation med ultraljud 800 kr

Hos Dr Brigitte Galland Perhard kan du få konsultation av ådernät, både med eller utan ultraljud. Vid konsultationen undersöker jag ditt åde...

Dr Brigitte Galland Perhard

Leg läkare och specialist på kärlsjukdomar

Karta - Läkarhuset Hötorgscity, Sveavägen 13, Stockholm

4,6

12:22 - 12 jul, 2018 skrev:

Jag är mycket nöjd med resultatet efter åderbråck/ådernät som dr Galland behandlade med skuminj.för 6mån sen.En lugn och mycket behaglig läkare.Nu har jag kunnat plocka fram sommarkjolen. Rekommenderas.Vid ”pennan” Anette

16:31 - 20 apr, 2018

18:29 - 03 apr, 2018 skrev:

Jag var hos Brigitte Galland Perhard för ca 12 år sedan och fick en mycket bra behandling. För några dagar sedan började det krypa i låret och jag upptäckte ett nytt åderbråck. Var på kliniken idag och fick samma behandling som tidigare. Helt okej.

14:11 - 07 nov, 2017