Kommendörsgatan 5, Stockholm

Behandling av åderbråck

Pris från: 2000 kr

Behandling av ådernät

Konsultation av ådernät

Dr Galland Perhard är legitimerad läkare och specialist på kärlsjukdomar. Hos henne kan du få hjälp med behandling av både åderbråck och ådernät med en ny, effektiv behandlingsmetod.

Åderbråck och ådernät

Åderbråck är vidgade vener på benen. De uppstår när venernas klaffar inte håller tätt, och blodet som normalt transporteras tillbaka till hjärtat blir kvar i benen. Då vidgas venen och bildar ett synligt åderbråck.

Ådernät är spindelliknande blodkärl som ofta förekommer på benen, och kan variera i färg mellan rödaktigt och blårött. De finns i hudens yttersta lager och är helt ofarliga.

Dr Galland Perhards behandlingsmetod

Dr Galland Perhard tillämpar en behandlingsmetod för åderbråck och ådernät som går ut på att skum injiceras i åderbråcket, i kombination med användning av ultraljudsteknik.

Metoden kallas eko-skleros eller duplex-guide-skleros. Dr Galland Perhard är, såvitt känt, den enda läkaren i Sverige som använder sig av denna moderna metod, som är väl etablerad i många andra länder.

Fördelar med behandlingsmetoden

• Den fungerar för åderbråck och ådernät av alla storlekar.
  • Ultraljudet upptäcker även åderbråck som inte syns med blotta ögat, vilket leder till effektivare behandling.
  • Du slipper bedövning och nedsövning vid ingreppet.
  • Du kan återgå till vanliga aktiviteter med en gång efter behandlingen, ingen sjukskrivning krävs.

Varmt välkommen att kontakta Dr Brigitte Galland Perhard för att få veta mer!

Informationen uppdaterades 16:32 - 16 nov, 2022

3 feb, 2023

Alltid trevlig, utmärkt på det hon gör, och framför allt effekterna synliga i många år.

17 jun, 2021

Rekommenderar! Mycket fina resultat och väldigt trevlig och lyhörd, vill kundens bästa!

26 nov, 2019

Såååå nöjd ! Har besökt dr Galland flera ggr o hon kan verkligen sin sak. Proffesionellt o noggrann!

6 maj, 2019

Jag kan varmt rekommendera Dr Brigitte Galland Perhard trevligt och proffsigt bemötande. Ann-Christine Bergman

12 jul, 2018

Jag är mycket nöjd med resultatet efter åderbråck/ådernät som dr Galland behandlade med skuminj.för 6mån sen.En lugn och mycket behaglig läkare.Nu har jag kunnat plocka fram sommarkjolen. Rekommenderas.Vid ”pennan” Anette