Venous Centre Stockholm

Odengatan 69,3tr - Visa på karta

• Måndag - Fredag 08:00 - 16:00 Lunchstängt kl 12-13

Logo Venous Centre Stockholm

Norrmalm-City, Stockholm

Venous Centre är sedan starten 2004 Sveriges ledande specialistklinik för behandling av åderbråck. Vi finns idag i Stockholm, Göteborg och Malmö, och vi ingår i Praktikertjänst.

Välkommen till Venous Centre Stockholm, centralt beläget i Läkarhuset Odenplan.

Hur går behandlingen till?

Steg 1 - Undersökning
Du får först en tid för bedömning och diagnos hos en av våra läkare. Doktorn gör då en klinisk bedömning och en ultraljudsundersökning av dina åderbråck. Ultraljudet görs vid samma besök och på vår klinik, du behöver inte gå till någon annan plats.

Efter undersökningen ställer doktorn frågor utifrån dina problem, och ger dig förslag på hur du kan lösa dem. Om ni kommer överens om en behandling så får du tid inom 4-6 veckor.

Steg 2 - Ultraljud
Ultraljudsundersökningen talar om vilken typ av åderbråck du har samt annan information som ger förutsättningar för rätt behandling av just dina åderbråck.

Steg 3 - Behandling
När du kommer till kliniken på behandlingsdagen blir du hämtad av en sköterska, som visar dig till ett rum. Här byter du om till underkläder (t-shirt kan behållas på), tofflor och en av våra mjuka fleecerockar. Sköterskan går igenom rutiner inför behandlingen, och du kan ställa frågor. På behandlingsrummet får du ställa dig på en liten pall, så att din doktor kan markera dina åderbråck med en tuschpenna och göra ännu en ultraljudsundersökning.

Du får därefter lägga dig på behandlingsbritsen och doktorn lägger en bedövning. Det tar högst 3-5 minuter. Därefter får du den behandling som överenskommits.

När behandlingen är klar får du ett förband om det behandlade benet (eller benen). Du går tillbaka till ditt rum. Vi kontrollerar att bandaget sitter bra, inte läcker, och att du mår allmänt bra. Vi bjuder på kaffe och smörgås. Efter c:a en timme kan du återvända hem.

Smärtorna efter behandlingen är i regel små. De flesta återgår till sitt arbete inom en till tre dagar, men man kan även arbeta direkt om man finner det nödvändigt. Det påverkar inte behandlingsresultatet.

Steg 4 - Uppföljning
Venous Centre erbjuder uppföljning till alla patienter som blivit behandlade. De patienter som gjort en laserbehandling kallas automatiskt kontroll efter 12 månader, med klinisk värdering, ultraljudsundersökning samt utvärdering av patientnöjdhet.

Vårdgarantiavtal

Venous Centre har ett vårdgarantiavtal med Region Skåne gällande diagnostik och behandling av åderbråck på benen. Avtalet kan åberopas av andra landsting/ regioner.

Vårdgarantin innebär att du som patient har rätt att få vård hos en annan vårdgivare med kortare väntetid, om den beräknade väntetiden hos din planerade vårdgivare är längre än 3 månader.

Mer information om vårdgarantin hittar du på www.1177.se.

Informationen uppdaterades 26 april 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Venous Centre Stockholm

• Behandling av åderbråck

På Venous Centre använder vi moderna metoder för att ta bort åderbråck. Du kan gå hem redan samma dag och det blir minimala märken kvar efte... Läs mer

• Behandling av ådernät

Ådernät finns hos många människor och är helt ofarliga, men upplevs av många som missprydande. Ådernät är spindelliknande, utvidgade blodkär... Läs mer

Karta - Odengatan 69,3tr

• 16:36 - 11 jan, 2018

• 14:40 - 01 dec, 2017

• 09:13 - 25 apr, 2017

• 10:13 - 10 jan, 2017 skrev:

Bästa läkarna och riktigt bra undersökning

• 17:27 - 27 jan, 2016 skrev:

Ett mycket fint bemötande från början till slut

• Fråga ställd 12:50 01 jun 2018

Hej
    Vad kostar en ådernät behandling. (på både benen)
    Gäller frikort?
    finns det student rabatter?

Venous Centre Stockholm svarar:

Hej en ådernätbehandling kostar 2500kr/ben, och frikort gäller inte. Vi har inte några studentrabatter.

• Fråga ställd 11:22 18 mar 2017

Hej!
    Jag undrar om jag kan gå på behandling under graviditeten.

Venous Centre Stockholm svarar:

Hej, vi brukar avråda från behandling under graviditet.
    med vänlig hälsning

• Fråga ställd 10:59 13 feb 2017

Jag heter Monica och undrar om frikort gäller vid konsultation och behandling ?

Venous Centre Stockholm svarar:

Hej, frikort gäller endast vid konsultations besök inte behandling.

• Fråga ställd 13:29 04 jan 2017

Gäller frikort vid 1:a läkarbesöket?

Venous Centre Stockholm svarar:

Hej, ja frikort gäller vid läkarbesök.

• Fråga ställd 11:07 04 nov 2016

Hej.
    Vilka priser har ni och är Ultrajudbehandling gratis?
    När kommer ni till Eskilstuna?
    Hur man bokar tid till er?

Venous Centre Stockholm svarar:

hej, vi kommer till Eskilstuna 10 nov. Då kostar ett läkarbesök med ultraljud 400 kr. du är välkommen att boka på 08-58710133.
    mvh