Kungsgatan 29, Stockholm - Visa på karta

Logo Dentalteamet Eva Jonsson

Norrmalm-City, Stockholm

Leg. Tandläkare Eva Jonsson och tandhygienist Niklas Yu önskar gamla och nya kunder välkomna till Dentalteamet på Norrmalm!

Vi känner stor tillfredsställelse och glädje i att utföra våra yrken och är alltid lyhörda för dina önskemål.

Vi erbjuder traditionell och kosmetisk tandvård

Inom den traditionella tandvården erbjuder vi förebyggande tandvård, regelbundna undersökningar, lagningar och rotbehandlingar. Inom den kosmetiska tandvården erbjuder vi bland annat tandblekning, kronor och broar.

Målsättningen är kundens bästa

Vår målsättning är att erbjuda tandvård av högsta kvalitet till rimliga priser. Vi vill även ge våra kunder så bra service som möjligt och har därför en del kvälls- och helgtider samt akuttider vid behov.

Stor erfarenhet av tandvårdsrädsla

Vi på Dentalteamet har stor erfarenhet av tandvårdsrädda personer och gör allt för att du som upplever obehag vid ditt besök ska känna dig bekväm, trygg och nöjd.

Varmt välkommen till oss!

Informationen uppdaterades 22 september 2016 av Vården.se

Behandlingar hos Dentalteamet Eva Jonsson

Undersökning av ny patient hos Dentalteamet Eva Jonsson i Stockholm

Innan en tandläkarundersökning

Under tandläkarundersökningen

Fyra röntgenbilder ingår i priset.

Om problem behöver åtgärdas

Varmt välkommen!

Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.; Fyra röntgenbilder ingår.

Munhygienbehandling hos tandhygienist hos Dentalteamet Eva Jonsson i Stockholm

Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar. Fluorbehandling vid behov. Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling. Ev. kan det behövas flera besök om det är rikligt med tandsten och djupa fickor i tandköttet.

Tandhygienisten jobbar framför allt preventivt, med andra ord arbetar de med förebyggande munhälsa. Innan ett besök hos tandhygienist ...

Innan ett besök hos tandhygienist

Du behöver inte förbereda dig på något speciellt sätt innan ett besök hos tandhygienist men att ha nyborstade tänder är bra.

Vad gör tandhygienisten under en behandling?

Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar. Fluorbehandling ges vid behov och hygienisten kontrollerar även tidigare genomförd behandling.

Efter ett besök

Tandhygienisten kommer också att ge dig tips på hur du själv tar hand om dina tänder på bästa sätt för att du skall ha en god tandhälsa.

Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.; Fluorbehandling vid behov.; Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.; Ev. kan det behövas flera besök om det är rikligt med tandsten och djupa fickor i tandköttet.

Tandutdragning hos Dentalteamet Eva Jonsson i Stockholm

En tand kan skadas eller infekteras så pass illa att den måste tas bort. Andra exempel på när man behöver dra ut en tand är om man har en visdomstand.

Behandlingen inleds med en ordentlig undersökning av tanden och du får sedan behövning innan själva behandlingen börjar.

Vad ingår i priset för tandutdragning?

I priset ingår alla moment men om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare. I vissa fall kan det även krävas en kontrollröntgen ca 14 dagar efter behandlingstillfället.

Tandlagning på kindtand, tre ytor hos Dentalteamet Eva Jonsson i Stockholm

Lagning med plastfyllning, inklusive material.

Om man får ett hål i en tand eller om en gammal lagning gått sönder så behöver tanden lagas. Hur går behandlingen till? Behandlingen ...

Hur går behandlingen till?

Behandlingen inleds alltid med en undersökning. De flest brukar vilja ha behövning men det är något som man bestämmer själv. Vi tar sedan bort den skadade delen av tanden genom att borra innan hålet lagas med en plastfyllning.

Om du har fått bedövning så sitter den ofta i ett par timmar efter behandlingen men du kan använda tanden som vanligt även om det är bra att vara lite försiktig.

I priset ingår alla moment i behandlingen inklusive material.

Lagning med plastfyllning, inklusive material.

Rotfyllning av framtand hos Dentalteamet Eva Jonsson i Stockholm

Upprensning och rotfyllning av en framtand med en rotkanal, inklusive alla moment och allt material.

När behövs en rotfyllning? En vanlig orsak till att en rotfyllning behövs är att pulpan (det som sitter inne i tanden) blivit infekterad,...

När behövs en rotfyllning?

En vanlig orsak till att en rotfyllning behövs är att pulpan (det som sitter inne i tanden) blivit infekterad, det vill säga att man fått karies. Om pulpan blir infekterad kan inte kroppens försvar skydda mot bakterier.

Rotfyllningen innebär då att man gör rent tanden och rotfyller den så att bakterierna försvinner och inte längre kan attackera.

Vilket material används vid rotbehandling?

Det vanligaste materialet kallas guttaperka och är ett gummiliknande material som klistras fast i rotkanalen och sluter den.

Bedövning

Du får oftast lokalbedövning innan rotfyllning. Om pulpan i den drabbade tanden är död behövs i regel ingen bedövning då risken för att känna smärta är mycket liten.

Efter en rotfyllning

Du kan känna visst obehag efter behandlingen men det brukar försvinna efter någon dag.

För mer information om rotfyllning, välkommen att kontakta oss!

Krona på enstaka tand, metall och porslin hos Dentalteamet Eva Jonsson i Stockholm

Tandkronan är den synliga delen av tanden som täcker tandroten. Dina kronor kan av olika anledningar skadas. Det kan till exempel röra sig om karies, slitage eller av en specifik händelse.

Om tanden är så pass förstörd att det inte räcker med att göra en plastfyllning eller att klistra fast en ersättningsdel kan din tandläkare behöva göra en helt ny krona. Den förstörda kronan byts då ut mot en konstgjord.

Vad ingår i priset?

Krona med metall och porslin; helkeramisk krona. Priset gäller när man gör en enda krona. I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Priset gäller när man gör en enda krona.; I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Krona på enstaka tand, helkeramisk hos Dentalteamet Eva Jonsson i Stockholm

Telefon: 08-411 07 90

Tandhygienist

Karta - Kungsgatan 29, Stockholm

• 18:40 - 18 aug, 2018 skrev:

Stockholms bästa tandläkare. Om inte Sveriges.

• 09:06 - 30 aug, 2017 skrev:

Jag lider av tandläkarskräck... Eva lyckas blåsa bort den vid varje besök. Hon är mysig och glad, känslig för mina behov. Svårt att hitta en bättre tandläkare.

• 13:58 - 03 jul, 2017 skrev:

Eva är Alltid proffsig både i bemötande och behandling.

• 10:18 - 29 dec, 2016 skrev:

Fantastisk tandläkarmottagning för hela vår familj. Eva och Rolf är så fina med barnen.

• 14:14 - 22 nov, 2016

• 07:36 - 27 jun, 2016