Östermalmsgatan 47, Stockholm

Gynekologisk undersökning

Fertilitetsutredning

Välkommen till von Uexküll Gynekologmottagning!

På Östermalmsgatan 47 i Stockholm hittar du gynekologmottagningen von Uexküll, dit du som privatbetalande patient kan vända dig. Doktor Nicholas von Uexküll, som driver mottagningen, har tidigare varit verksam i läkarhuset på Hötorget sedan 1994.

Vänligen observera att mottagningen fr o m. 1/3 2023 inte längre är ansluten till regionen, utan enbart tar emot privatbetalande patienter. Frikort gäller inte längre.

Boka tid hos gynekolog via telefon eller online

Hos von Uexküll Gynekologmottagning kan du enkelt boka tid via telefon, eller genom onlinebokning. Mottagningen har sällan långa väntetider. Måndag till onsdag kan du även ringa mottagningen för rådgivning på förmiddagar.

Hitta till von Uexküll Gynekologmottagning

von Uexküll Gynekologmottagning hittar du i Engelbrektsklinikens lokaler på Östermalm. Närmaste tunnelbanestation är Stadion, och det tar bara några minuter att gå till kliniken därifrån. Du kan också ta buss till Stockholm Stadion, där ett antal linjer stannar. För en mer detaljerad vägbeskrivning – se SL:s reseplanerare.

Behandling och utredning hos von Uexküll Gynekologmottagning

Doktor Nicholas von Uexküll är en mycket erfaren gynekolog som kan hjälpa dig med bland annat

• blödningsrubbningar
  • urinläckage
  • hormonella störningar
  • preventivmedelsrådgivning
  • könssjukdomar
  • akuta gynekologiska besvär.

Har du frågor?

Doktor von Uexküll välkomnar frågor om

• tidsbokning
  • behandling
  • övrig vård
  • medicinering.

till följande mejladress: engelbrekt.gyn@gmail.com.

Mejlen läses dagligen, och du kan vänta dig ett svar inom 24 timmar.

Välkommen till von Uexküll Gynekologmottagning du också!

Informationen uppdaterades 14:06 - 30 okt, 2023

Nicholas von Uexküll

Barbro Brobäck

28 okt, 2023

Trogen patient sedan 15år. Otroligt kompetent, skicklig och alltid väldigt tillgänglig. Evigt tacksam för allt stöd i samband med mina två graviditeter.

17 dec, 2022

Bäst gyn i Stockholm helt klart!

5 okt, 2022

Min livs räddare.

4 okt, 2022

30 sep, 2022

Har gått hos honom i flera år och har rekommenderat honom till andra. Så lugn och avstressad vid undersökningarna. God lyssnare.

Fråga ställd 14:13 - 25 mar, 2019

Hej! Mitt namn är Sofia Pepera och jag vill boka en tid hos Dr. Nicholas von Uexkull. Jag är flexibel med tider. Hur kan man boka en tid?

von Uexküll Gynekologmottagning svarar:

Hej Sofia! Det är enkelt att boka! Min mottagning har flyttat till Engelbrektskliniken, Östermalmsgatan 47 i Stockholm. Förslagsvis kan Du ringa till mottagningen tel 10 15 00 mellan 9-16. (Lunchstängt 12-13). Ungefär 1 veckas väntetid, men det kan finnas enstaka strötider tidigare. Min sköterska Barbro är också på plats från 08.30-15.30, om Du först vill diskutera med henne. Hon är där mån/tis/0ns. Välkommen! Nicholas von Uexkull, specialist gynekologi

Fråga ställd 12:44 - 3 okt, 2018

Är 58 år och har en hormonspiral sedan 7-8 år sedan och nu undrar jag om jag behöver ta ut den eller om jag bara kan låta den vara? Vart vänder jag mig om jag behöver en tid hos en gynekolog? Mvh Carina

von Uexküll Gynekologmottagning svarar:

Hej Carina! Din hormonspiral får gärna sitts kvar, om FU inte har några besvär av den (t ex stänkblödningar, avvikande flytningar eller ont i magen). Om Du använder östrogen för att minska/eliminera klimakteriet-besvär, har spiralen ett värde! Vid ett besök hos gynekolog kan Du diskutera ytterligare, och eventuellt ta bort den. Nicholas von Uexkull, specialist gynekologi

Fråga ställd 12:37 - 4 apr, 2017

Hej! Jag undrar, jag hör till Södermanlands läns landsting, och har efter 9års bukproblematik, fått nog av att få livet förstört av magen och att inte få hjälp för det heller. Efter vissa mag och tarmutredningar har de nu kommit in på att jag kanske behöver kollas för endometrios istället. Jag undrar om detta är något ni kan göra? och hur går jag till väga om jag vill få komma till er? kan jag boka tid direkt? behöver ni remiss och kostnadsgaranti från mitt län? Jag vill verkligen ha hjälp så fort de går. Jag är 24år och har fått mina senaste 5 år i livet totaltförstört pga min problematik som totalignorerats av vården här. Så jag hoppas att jag hitta någon som kan hjälpa! Vänligen Lotta

von Uexküll Gynekologmottagning svarar:

Hej Charlotte! Det Du beskriver kan vara endometrios-relaterat. Diagnos sätter man med en bra anamnes=sjukhistoria, samt vid besvärligare fall eventuell titthålsoperation. Om Du vill komma o diskutera Dina problem, är Du välkommen att boka tid. Kostnad 350:-, om Du inte har frikort. Att Du bor i Sörmland spelar ingen rol. På jobbet mån+ons+varannan fre. 08/55808000 samma dagar. Hej/Nicholas v Uexkull, gynekolog

Fråga ställd 10:59 - 29 jul, 2015

Hej Har fått mens efter ett års uppehåll 49år. Är det normalt?

von Uexküll Gynekologmottagning svarar:

hej Susanne! Kan mycket väl vara en normal variant, men bör bedömas med ett ultraljud av livmodern och dess slemhinna, samt äggstockar, och eventuellt ta ett cellprov från livmoderns slemhinna. Detta är oftast något man kan göra på en vanlig gynekologisk mottagning. Det är inget Du behöver göra akut, eller på sjukhus, men det är lämpligt att söka en gynekolog och få en bedömning inom några veckor. Med vänlig hälsning, Nicholas von Uexkull, specialist i gynekologi

Fråga ställd 15:48 - 29 jun, 2015

Jag är 20 år och undrar om ni sätter in kopparspiral om kvinnan inte varit gravid? Och om det skulle gå för mig att göra detta i Stockholm när jag är skriven i en annan kommun (Gävle)? Tack på förhand! //Sanna

von Uexküll Gynekologmottagning svarar:

Hej Sanna! Det är klart att Du kan få en kopparspiral, om Du vill ha det, istället för p-piller, mini-piller, P-ring- eller p-stav. Spelar ingen roll, var Du är skriven!! Bästa tiden att sätta in den är senast 10 dagar efter första mensdagen. Det kan vara lämpligt att ta 2 alvedon eller Iprén 30 minuter innan. Det är gratis att sätta in en spiral hos oss. Nu har vi sommarsemester till 10 augusti. Det går dock bra att ringa redan nu till vår mottagning och boka tid, om Du vill, på telefon nummer 08-5580 8000. Bäst att ringa mellan 8-12 nu på sommaren. Med vänliga hälsningar Nicholas von Uexküll Spec. Gynekologi 08-55 80 80 00

Övriga tider hänvisar vi till vår onlinebokning.