Klara Tänder

Vasagatan 44, Stockholm - Visa på karta

Logo Klara Tänder

Norrmalm-City, Stockholm

Klara Tänder är en modern tandläkarmottning som erbjuder all form av allmäntandvård men med estetisk tandvård och implantat som specialitet.

Tandläkarna på kliniken som utför estetisk och kosmetisk tandvård är medlemmar av SACD Swedish Academy of Cosmetic Dentistry och AACD American Academy of Cosmetic Dentistry.

Walk-In-Clinic!

Klara Tänder har även en Walk-In-Clinic och tandvårdsbutik i gatuplan på Vasagatan 44. Här kan du få rådgivning över disk i frågor som rör mun- och tandhälsa samt handla både enklare tandvårdsprodukter samt specialprodukter vi rekommenderar just för dig.

Du kan även få hjälp med allt från lätt polering, airflow, blekning och estetiska konsultationer till akuta tandproblem.

Välkommen in till oss!

Informationen uppdaterades 24 maj 2016 av Vården.se

Behandlingar hos Klara Tänder

Akuttandvård hos Klara Tänder i Stockholm

Har din tand gått sönder eller har du drabbats av plötslig tandvärk? Klara Tänder erbjuder akuttandvård till dig som behöver. Utifrån und...

Har din tand gått sönder eller har du drabbats av plötslig tandvärk?

Klara Tänder erbjuder akuttandvård till dig som behöver. Utifrån undersökningen ger vi förslag på vad som behöver åtgärdas och kostnaden för detta innan vi påbörjar behandlingen.

Välkommen att kontakta oss för mer information!

Drop-in hos Klara Tänder i Stockholm

Klara Tänder har en Walk-In-Clinic och tandvårdsbutik i gatuplan på Vasagatan 44. Här kan vi hjälpa dig att få rådgivning över disk i frågor som rör mun- och tandhälsa.

Walk-In-Clinic

På vår Walk-In-Clinic erbjuder vi:

• Tandblekning

• Fresh up (snabblekning)

• Airflow

• Tandhygienistbehandling

• Akut tandvård

Hos oss kan du även handla både enklare tandvårdsprodukter och olika typer av specialprodukter.

Varmt välkommen att kontakta oss för att boka en drop-in tid idag!

Tandläkarundersökning hos Klara Tänder i Stockholm

fr. 695 kr Pris efter konsultation

Innan en tandläkarundersökning

Under tandläkarundersökningen

Om problem behöver åtgärdas

Välkommen till oss på Klara Tänder!

fr. 695 kr

Tandhygienistbehandling hos Klara Tänder i Stockholm

fr. 195 kr

Tandhygienisten jobbar framför allt preventivt, med andra ord så arbetar de med förebyggande munhälsa. Innan ett besök hos tandhygienist ...

Innan ett besök hos tandhygienist

Du behöver inte förbereda dig på något speciellt sätt innan ett besök hos tandhygienist men att ha nyborstade tänder är bra.

Vad gör tandhygienisten under en behandling?

Om du kommer till oss för att träffa vår tandhygienist kommer hon bland annat att ta bort tandsten, beläggningar och överskott av fyllning. Även putsning och polering av dina tänder kan utföras.

Efter ett besök

Tandhygienisten kommer också att ge dig tips på hur du själv tar hand om dina tänder på bästa sätt för att du skall ha en god tandhälsa.

fr. 195 kr

Tandblekning hos Klara Tänder i Stockholm

fr. 995 kr

Ljusa och fräscha tänder vill vi alla ha. Men kaffe, te, rödvin och rökning sätter sina spår och tänderna missfärgas och gulnar med åren. ...

Vilken blekningsteknik passar dig?

Blekning är ett enkelt och effektivt sätt att få ett fräschare och vitare leende. Det finns flera sätt att bleka tänderna på. Antingen kan du välja att bleka dina tänder hos oss på kliniken, s.k. "stolsblekning" med zoomlampa, eller så kan du göra en blekning hemma, med skenor. Det ger lika bra resultat men tar längre tid än om du gör behandlingen på plats.

Har du en enstaka mörk eller missfärgad tand så kan den blekas separat, både från in- och utsidan.

För att få göra en tandblekning krävs numera en inledande undersökning av tandläkare för att säkerställa att tänderna inte tar skada.

fr. 995 kr

Skalfasader hos Klara Tänder i Stockholm

En skalfasad är en individuellt utformad tunn porslinsfasad som likt ett skal sätts fast på utsidan av en tand. Skalfasader används för att göra om tandens färg eller form. Om det finns plats behöver vi inte ta bort någon tandsubstans alls för att kunna fästa en skalfasad, men oftast slipas lite av ytskiktet bort för att få ett så bra resultat som möjligt.

Våra duktiga tandtekniker i Malmö, som har samma kosmetiska utbildning som vi, gör alla våra skalfasader. www.frontlinedental.se

Tandimplantat hos Klara Tänder i Stockholm

Vad innebär tandimplantat? Tandimplantat använder man sig av för att ersätta en eller flera förlorade tänder. Implantatet består av titan...

Vad innebär tandimplantat?

Tandimplantat använder man sig av för att ersätta en eller flera förlorade tänder. Implantatet består av titanskruvar som fästs i tandbenet, på dessa titanskruvar fäster man sedan så kallade distanser och på dessa distanser fästs slutligen de konstgjorda tänderna.

Välkommen att kontakta oss för konsultation om tandimplantat!

Tandreglering - Inman Aligner hos Klara Tänder i Stockholm

På kliniken Klara tänder utför vi, eller i samarbete med en specialist, tandreglering med Inman Aligner. Vad är Inman Aligner? Inman A...

Vad är Inman Aligner?

Inman Aligner är en tandregleringsapparatur som hjälper till att få raka tänder i över- och underkäksfronten. Behandlingen är framförallt för tänder som har hamnat i en trångställd position och där man upplever att "tänderna inte riktigt får plats" i tandbågen, oftast i områdena mellan hörntänderna.

Behandlingen har blivit väldigt populär eftersom den är enkel, snabb och avtagbar, vilket gör att man inte behöver ha den i sin mun dygnet runt.

Hur går behandlingen med Inman Aligner till?

Vid en första undersökning av dina tänder avgörs om du är lämplig för Inman Aligner eller om det är rekommenderat att genomgå konventionell tandreglering. Vid så fall hjälper vi till att remittera dig till en specialist.

Inman Aligner används 16-20h/dag och en normal behandling tar ca 12 veckor men kan ta upp till 6 månader vid mer komplicerade situationer.

Välkommen att kontakta oss för mer information!

Kosmetisk puts hos Klara Tänder i Stockholm

fr. 495 kr Kosmetisk puts 495 kr, Lyx tandhygienistbehandling 2495 kr.

På Klara Tänder erbjuder vi kosmetisk tandhygienistbehandling. Vad innehållet behandlingen Kosmetisk puts? Vid en behandling utför ta...

På Klara Tänder erbjuder vi kosmetisk tandhygienistbehandling.

Vad innehållet behandlingen Kosmetisk puts?

Vid en behandling utför tandhygienisten noggrann polering och blästring av tänderna. De görs rena från missfärgningar och beläggningar med hjälpa av airflow och poleringspasta. Resultatet blir att tänderna blir glansigare och fräschare.

Vad innehåller Lyx tandhygienistbehandling?

Klara Tänder erbjuder även lyxigare variant av kosmetisk puts där vi även tar bort tandsten och/eller utför professionell tandrengöring med noggrann polering och blästring med airflow samt fluorbehandling. Vi använder även BrilliantSmile Fresh-up för få en nyans vitare tänder och fräschare leende.

Välkommen på en behandling hos Klara Tänder!

fr. 495 kr

Kosmetisk puts 495 kr, Lyx tandhygienistbehandling 2495 kr.

Kristina Engholm-Norstedt

Leg. Tandläkare
Kristina har sina rötter i Östergötland och personliga intressen är sång och musik, resor, spelar golf hellre än bra, men är desto bättre på matlagning.

Gunilla Lindskog-Camber

Leg. Tandläkare
Gunilla har sina rötter i Jämtland och personliga intressen är skidåkning (har synts i Vasaloppsspåret de senaste åren), golf, resor och heminredning.

Els-Marie Cernerud-Karlsson

Leg. Tandsköterska
Els-Marie har sina rötter i Södertälje, hon är klinikens allt-i-allo med koll på det mesta. En sportig fd tävlingskanotist som numera ägnar sig åt joggning och yoga.

Marie Tammerlöv

Leg. Tandsköterska
Marie är en fartig Stockholmstjej som älskar Gotland, matlagning och Ljungdahlsfjällen. Marie sprider glädje och trivsel på kliniken och har alltid ett glatt leende att bjuda på.

Behnoosh Saffari

Leg. Tandhygienist
Bea har sina rötter i Iran men har levt större delen av sitt liv i Sverige. Hon är en positiv person som gillar att resa och umgås med familjen.

Inger Hedström

Receptionist
Inger är receptionist ut i fingerspetsarna. Lär sig er patienters namn och personnummer på nolltid. Hennes ljuva stämma och sätt gör att du alltid känner dig välkommen.

Karta - Vasagatan 44, Stockholm