Jakobsbergsgatan 17, 5 tr - Visa på karta

• Onsdag - Torsdag 08:00 - 18:30
  • Drop-in preventivmedelsrådgivning mån-fre kl 8.00-8.30 och mån, ons och tors kl 16.00-18.30, se vår hemsida för aktuella öppettider.

Logo BB Stockholm Family City

Norrmalm-City, Stockholm

Välkommen BB Stockholm Family City!

Vi vill att vården ska vara formad runt dig och dina behov. Vi tror att det är viktigt för kvinnor att vara delaktiga och kunna fatta beslut runt sitt val av preventivmedel, sin graviditet, födande och att få kontinuitet i kontakt med vården.

Hos oss på BB Stockholm Family möter du barnmorskor och läkare som lär känna dig och dina önskemål väl. Vi finns även på Ekerö och på Kungsholmen.

För de som är inskrivna hos oss erbjuder vi kostnadsfria kurser för både förstföderskor och omföderskor.

BB Stockholm Family - filosofi

Att se alla människors behov är en grundläggande förutsättning för god vård. Hos oss utformas vården så att du blir sedd och respekterad. Hög kompetens och ett professionellt bemötande utmärker den vård vi bedriver.

Vi har kvällsöppet

Hos oss på BB Stockholm Family City har vi generösa öppettider med kvällsöppet tre dagar i veckan. Våra aktuella öppettider kan du se här.

Informationen uppdaterades 27 februari 2018 av Vården.se

Behandlingar hos BB Stockholm Family City

Barnmorskemottagning hos BB Stockholm Family City

Kostnadsfritt

Är du gravid? Välkommen att kontakta oss på BB Stockholm Family City för att boka ett inskrivningssamtal! Vad händer hos barnmorskan? ...

Vad händer hos barnmorskan?

På inskrivningssamtalet träffar du en barnmorska och ni pratar om graviditeten, din hälsa, om förväntningar och oro som ni kanske har. Vi talar om kost, motion, droger, alkohol och fosterdiagnostik.

Tillsammans med barnmorskan gör ni upp en vårdplan för graviditeten. Behöver ni träffa läkare bokas en tid för detta så snart som möjligt.

Gravid efter IVF-behandling eller äggdonation - vad händer nu?

För dig som blivit gravid efter provrörsbehandling eller äggdonation kan det ha varit en stor påfrestning, speciellt under perioden efter embryoåterförande fram till dagen för graviditetstest.

De flesta studier visar att behovet av stöd är störst i tidig graviditet då oron för missfall är påtaglig, och att par med barnlöshetsproblematik upplever mer oro och ängslan under graviditet och förlossning.

Om du känner dig tveksam, orolig eller ensam

Ett positivt graviditetsbesked är inte alltid en enkel och välkommen nyhet. Du kanske är tveksam, har en livssituation som är svår eller ensamstående. Då behöver du inte vara alldeles ensam med dina tankar.

Det finns människor som är specialiserade på att hjälpa andra i din situation. Du kan till exempel börja med att prata med en barnmorska, för att få vägledning till vart du kan vända dig.

Kontakta oss på BB Stockholm Family City för inskrivning eller rådgivning!

Cellprovtagning hos BB Stockholm Family City

Kostnadsfritt

Vilka kallas för cellprovtagning? Regionalt cancercentrum kallar alla kvinnor i Stockholms län till gynekologisk cellprovtagning. Är du m...

Vilka kallas för cellprovtagning?

Regionalt cancercentrum kallar alla kvinnor i Stockholms län till gynekologisk cellprovtagning. Är du mellan 23 och 49 år kallas du var tredje år och är du mellan 50 och 64 kallas du var femte år. Du har möjligheten att själv välja vilken mottagning du vill gå till.

Provet analyseras för eventuella cellförändringar. Du får svar inom 4-6 veckor även om provet är normalt.

Har du frågor gällande gynekologisk cellprovtagning är du alltid välkommen att kontakta oss på BB Stockholm Family City.

Drop-in till cellprovtagning

Hos oss på BB Stockholm Family City erbjuder vi cellprovtagning under drop-in både dagtid och kvällstid. Vi har öppet för cellprovtagning måndag, onsdag och torsdag kl 16.00-18.15, samt tisdagar kl 8.00-09.15.

Våra aktuella drop-in-tider hittar du här.

Glöm inte att ta med din kallelse och legitimation!

Preventivmedelsrådgivning hos BB Stockholm Family City

Kostnadsfritt

Hos oss på BB Stockholm Family City får du träffa barnmorskor med erfarenhet som kan hjälpa dig med att: Hitta den preventivmetod som p...

• Hitta den preventivmetod som passar just dig bäst t ex p-piller, p-ring, spiral eller p-stav
  • Göra provtagning för sexuellt överförbara sjukdomar
  • Få cellprov utfört om du har fått en remiss
  • Få hjälp med graviditetstest
  • Få akutpreventivmedel (eller så kallade dagen-efter-piller)
  • Få kondomer

Vårdavtal med Stockholms läns landsting

Vi har vårdavtal med Stockholms läns landsting vilket innebär att besöken/rådgivningen är kostnadsfria. Vid gynekologiska besvär bör du kontakta en gynekolog.

Drop-in till preventivmedelsrådgivning

Hos oss på BB Stockholm Family City erbjuder vi preventivmedelsrådgivning under drop-in både dagtid och kvällstid. Vi har öppet för drop-in måndag-fredag kl 8.00-8.30 samt måndag, onsdag, torsdag kl 16.00-18.30.

Våra aktuella drop-in-tider hittar du här.

Fosterdiagnostik hos BB Stockholm Family City

NIPT kostar ca 5000 kr, övrig provtagning är kostnadsfri

Hos BB Stockholm Family erbjuder vi testet NIPT (Non-Invasive Prenatal Test). NIPT täcks inte av offentlig sjukvård utan kostar 5000 kr. ...

Vad är NIPT?

NIPT är ett enkelt test som innebär att ett blodprov tas från den gravida kvinnan och ger besked om det finns kromosomförändringar hos det ofödda barnet. Testet har stor säkerhet och resultatet kommer inom tre veckor.

Testet kan utföras på kvinnor från vecka 10+0 men ska utföras efter att ett ultraljudstest gjort som identifierar antalet foster.

Kontakta oss på BB Stockholm Family City om du har några frågor!

NIPT kostar ca 5000 kr, övrig provtagning är kostnadsfri

Klamydiatest hos BB Stockholm Family City

Kostnadsfritt

Klamydia är en av de vanligaste könssjukdomarna och den smittar framförallt genom oskyddat samlag. Hos oss på BB Stockholm Family City kan vi hjälpa dig med klamydiatest och behandling.

Symtom på klamydia

Klamydia orsakas av en bakterie och är ofta symptomfri vilket därför kan göra det svårt att veta om du är smittad eller inte. Men de vanligaste symtomen som brukar förekomma vid klamydia hos kvinnor är:

• Sveda när du kissar
  • Flytningar som kan lukta illa
  • Mellanblödningar eller samlagsblödningar
  • Ont nertill i magen

Testa dig för klamydia hos oss

Vid oro för smitta är det bra att du testar dig. Det är viktigt att behandla klamydia eftersom sjukdomen annars kan sprida sig till äggledarna och äggledarinflammation kan leda till problem att bli gravid senare i livet.

Behandling av klamydia är kostnadsfri.

Skydda dig mot klamydia

Kondomer är lättillgängliga, enkla att använda och är det enda preventivmedlet som skyddar både mot graviditet och mot könssjukdomar. Hos oss delar vi ut gratis kondomer.

Kontakta oss på BB Stockholm Family City om du har några frågor!

Barnmorska kvällsöppet hos BB Stockholm Family City

Kostnadsfritt

Hos oss på BB Stockholm Family City har vi generösa öppettider med kvällsöppet tre dagar i veckan. Vad kan barnmorskan hjälpa mig med? ...

Vad kan barnmorskan hjälpa mig med?

• Preventivmedelsrådgivning
  • Provtagning för sexuellt överförbara sjukdomar
  • Cellprovtagning för dig som fått kallelse
  • Graviditetstest
  • Inskrivning vid graviditet
  • Graviditetskontroller

Vi har vårdavtal med Stockholms läns landsting vilket innebär att besöket/rådgivningen är kostnadsfri. Vi har tystnadsplikt.

Boka tid eller drop-in?

Du är välkommen att kontakta oss för tidsbokning om du vill ha en omfattande rådgivning eller vill diskutera. Det går också bra att besöka oss på drop-in-mottagningen. Där kan det ibland vara många som vill besöka oss och då blir mötet med barnmorskan kortare.

Drop-in till cellprovtagning

Vi erbjuder cellprovtagning under drop-in måndag, onsdag och torsdag kl 16.00-18.15, samt tisdagar kl 8.00-09.15.

Här kan du se våra aktuella drop-in-tider till cellprov!

Drop-in till preventivmedelsrådgivning

Vi erbjuder preventivmedelsrådgivning under drop-in måndag-fredag kl 8.00-8.30 samt måndag, onsdag, torsdag kl 16.00-18.30.

Här kan du se våra aktuella drop-in-tider för preventivmedelsrådgivning!

Inskrivning Gravid hos BB Stockholm Family City

Kostnadsfritt

Är du gravid? Oavsett om det är ditt första barn eller om du fött barn tidigare är du välkommen att kontakta oss på BB Stockholm Family C...

Är du gravid?

Oavsett om det är ditt första barn eller om du fött barn tidigare är du välkommen att kontakta oss på BB Stockholm Family City för att boka ett inskrivningssamtal. Hos oss träffar du erfarna barnmorskor som utgår ifrån dig och din partners behov.

Vad händer hos barnmorskan?

I vår mödrahälsovård ingår:

• Graviditetskontroller och barnmorskebesök
  • Remiss för ultraljudsundersökningar till ultraljudsmottagning (Auktoriserad ultraljudsverksamhet finns i lokalerna). NIPT finns möjlighet att välja till på egen bekostnad och görs hos oss på BB Stockholm Family City.
  • Kostnadsfria föräldragrupper för först- och omföderskor
  • Återbesök efter förlossningen
  • Läkarbesök vid behov

Vid alla besök är din partner också välkommen.

Kontakta oss på BB Stockholm Family City så snart du har fått reda på att du är gravid så att vi kan boka in er på ett inskrivningssamtal!

Förlossning hos BB Stockholm Family City

”Vi följer dig genom livet” Välkommen att föda ert barn på BB Stockholm! BB Stockholm Family har en egen förlossningsavdelning på Dand...

”Vi följer dig genom livet”

Välkommen att föda ert barn på BB Stockholm!

BB Stockholm Family har en egen förlossningsavdelning på Danderyds Sjukhus och här föds nästan 4000 barn varje år. Vi tar emot alla gravida, både dig som behöver specialistmödravård och du som har haft en helt normal graviditet.

Att föda barn är en stor och unik händelse i livet och alla förlossningar är olika. BB Stockholm erbjuder en familjär miljö som bygger på respekt och engagemang. Vårt mål är att du ska känna dig trygg när det är dags. Vården hos oss är därför individanpassad för att ta tillvara på dina egna erfarenheter och önskemål.

När barnet är fött

När barnet är fött börjar eftervården på BB. Då fokuserar vi tillsammans med er på det nyfödda barnet och föräldraskapet, så att ni kan känna er trygga när det är dags att åka hem.

All vår personal arbetar både med födande samt BB-vård. Detta gör det möjligt för er att träffa samma personal under födseln som under BB-tiden.

Karta - Jakobsbergsgatan 17, 5 tr

• 10:01 - 28 jun, 2018

• 12:30 - 25 jun, 2018

• 12:52 - 20 jun, 2018

3,8

• 16:40 - 14 jun, 2018

• 13:51 - 13 jun, 2018 skrev:

Det är en mycket bra och skön miljö med trevlig personal

• 15:04 - 08 jun, 2018 skrev:

Tack för alltid det så fina bemötandet oavsett vilket ärende jag kommer i. Proffsigt, vänligt och genuint.

• 14:44 - 04 jun, 2018

• 09:49 - 01 jun, 2018 skrev:

Superfint bemötande

• 15:03 - 30 maj, 2018

4,2

• 10:41 - 28 maj, 2018

• 11:09 - 18 maj, 2018 skrev:

Alltid bra bemötande från all personal. Johanna K är toppen. Lugn och återkopplar alltid vid frågor.

• 09:17 - 16 maj, 2018

• 15:42 - 14 maj, 2018

• 13:48 - 11 maj, 2018

• 12:50 - 09 maj, 2018 skrev:

Alltid ett fantastiskt möte av er på BB Stockholm <3

• 17:01 - 08 maj, 2018 skrev:

Superbra bemötande!

• 14:48 - 07 maj, 2018 skrev:

Fantastiskt bemötande och lokal!

• 08:12 - 27 apr, 2018 skrev:

Vi har trivts så bra här på BB Sthlm Family! :)

• 16:23 - 23 apr, 2018 skrev:

Mia var fantastisk, tack så hemskt mycket

• 10:01 - 18 apr, 2018 skrev:

Toppenhjälp att ta ut spiral! :)

• 08:41 - 17 apr, 2018

• 13:49 - 11 apr, 2018

• 16:08 - 09 apr, 2018

• 15:51 - 06 apr, 2018 skrev:

Jättebra, trevliga och kunniga barnmorskor. Kändes väldigt tryggt. Plus för fräscha lokaler.

• 11:28 - 05 apr, 2018

• 16:26 - 26 mar, 2018 skrev:

Fantastiskt bemötande och man känner sig alltid välkommen!

• 13:17 - 23 mar, 2018 skrev:

Jag träffade Pia som var väldigt trevlig, tillmötesgående och professionell. Hon tog sig tid att förklara & ge råd & info. Väldigt nöjd, som alltid när jag kommer hit.

• 15:43 - 23 mar, 2017 skrev:

Skulle gärna få tid morgon/sen em.

• 15:41 - 23 mar, 2017

• 15:41 - 23 mar, 2017

• 15:40 - 23 mar, 2017 skrev:

Supernöjd med allt! Har känt mig extremt väl omhändertagen under hela min graviditet.

• 15:39 - 23 mar, 2017

• 15:37 - 23 mar, 2017

• 15:37 - 23 mar, 2017

• 15:36 - 23 mar, 2017

• 15:36 - 23 mar, 2017 skrev:

Har känt mig väl bemött och har inget att klaga på

• 15:35 - 23 mar, 2017

• 15:34 - 23 mar, 2017

• 15:33 - 23 mar, 2017 skrev:

Mkt trevligt. Bra bemötande. Detta är 2:a gången (gravid) skulle välja ev igen om det kommer en 3:a.

• 15:31 - 23 mar, 2017

• 15:29 - 23 mar, 2017

• 15:29 - 23 mar, 2017 skrev:

Mycket nöjd över noggrannhet och tillgänglighet. Snabb reaktion om man mått dåligt och extra kontroll insatt vid oro.

• 22:55 - 28 jun, 2016 skrev:

Fick en barnmorska som var professionell och trevlig. Upplevde allt som mycket bra förutom att jag saknade lite "värme". Jag var väldigt nervös vilket jag informerade om och blev lugnad på ett proffsigt sätt, dock saknade jag viss viktig information. T.ex. hur länge jag ska vänta innan jag kan ha samlag (bytte preventivmedel).

• 09:19 - 13 apr, 2015 skrev:

Träffade världens trevligaste barnmorska som fick mig att känna mig lugn och trygg.