Hötorgstandläkarna - Tandläkare Anna Wraxe

Sveavägen 13, 9tr, Stockholm - Visa på karta

Logo Hötorgstandläkarna - Tandläkare Anna Wraxe

Norrmalm-City, Stockholm

Jag heter Anna Wraxe och jag är en av tandläkarna på mottagningen Hötorgstandläkarna i Stockholms city. Här jobbar jag tillsammans med mitt team bestående av tandhygienist Annette Engström och Anneli Arnekleiv.

Behandlingar

Vi utför de flesta typer av behandlingar. Allt från patienter med stort behandlingsbehov till de som vill få estetisk tandvård. Vi kan även hjälpa dig som är tandvårdsrädd.

Vid behov har vi ett gott samarbete med specialister för att våra patienter ska få bästa möjliga vård.

Vi anstränger oss för att bedriva Grön Tandvård gällande de material vi använder.

Behandlingsfilosofi

Vårt mål är att alla, nya som gamla patienter, ska känna sig välkomna och få en kvalitativ behandling i en lugn miljö. Vi tror på att alla patienter ska informeras om munstatus och kostnader innan påbörjad behandling.

Varmt välkommen till oss!

Informationen uppdaterades 27 april 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Hötorgstandläkarna - Tandläkare Anna Wraxe

Undersökning av ny patient hos Hötorgstandläkarna - Tandläkare Anna Wraxe i Stockholm

• - Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.
  • - Fyra röntgenbilder ingår.
fr. 890 kr

Innan en tandläkarundersökning

Under tandläkarundersökningen

Fyra röntgenbilder ingår i priset.

Om problem behöver åtgärdas

Varmt välkommen!

fr. 890 kr

Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.; Fyra röntgenbilder ingår.

Munhygienbehandling hos tandhygienist hos Hötorgstandläkarna - Tandläkare Anna Wraxe i Stockholm

• - Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.
  • - Fluorbehandling vid behov.
  • - Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.
fr. 950 kr

Tandhygienisten jobbar framför allt preventivt, med andra ord arbetar de med förebyggande munhälsa.

Innan ett besök hos tandhygienist

Du behöver inte förbereda dig på något speciellt sätt innan ett besök hos tandhygienist men att ha nyborstade tänder är bra.

Vad gör tandhygienisten under en behandling?

Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar. Fluorbehandling ges vid behov och hygienisten kontrollerar även tidigare genomförd behandling.

Efter ett besök

Tandhygienisten kommer också att ge dig tips på hur du själv tar hand om dina tänder på bästa sätt för att du skall ha en god tandhälsa.

fr. 950 kr

Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.; Fluorbehandling vid behov.; Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.; Ev. kan det behövas flera besök om det är rikligt med tandsten och djupa fickor i tandköttet.

Tandutdragning hos Hötorgstandläkarna - Tandläkare Anna Wraxe i Stockholm

• - Vanlig utdragning av en tand.
  • - Alla moment ingår.
  • - Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.
fr. 1 560 kr

En tand kan skadas eller infekteras så pass illa att den måste tas bort. Andra exempel på när man behöver dra ut en tand är om man har en visdomstand.

Behandlingen inleds med en ordentlig undersökning av tanden och du får sedan bedövning innan själva behandlingen börjar.

Vad ingår i priset för tandutdragning?

I priset ingår alla moment men om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare. I vissa fall kan det även krävas en kontrollröntgen ca 14 dagar efter behandlingstillfället.

fr. 1 560 kr

Vanlig utdragning av en tand.; Alla moment ingår.;Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.

Tandlagning på kindtand, tre ytor hos Hötorgstandläkarna - Tandläkare Anna Wraxe i Stockholm

• - Lagning med plastfyllning, inklusive material.
fr. 1 500 kr

Om man får ett hål i en tand eller om en gammal lagning gått sönder så behöver tanden lagas.

Hur går behandlingen till?

Behandlingen inleds alltid med en undersökning. De flesta brukar vilja ha bedövning men det är något som man bestämmer själv. Vi tar sedan bort den skadade delen av tanden genom att borra innan hålet lagas med en plastfyllning.

Om du har fått bedövning så sitter den ofta i ett par timmar efter behandlingen men du kan använda tanden som vanligt även om det är bra att vara lite försiktig.

I priset ingår alla moment i behandlingen inklusive material.

fr. 1 500 kr

Lagning med plastfyllning, inklusive material.

Rotfyllning av framtand hos Hötorgstandläkarna - Tandläkare Anna Wraxe i Stockholm

*fr. 3 428 kr

När behövs en rotfyllning?

En vanlig orsak till att en rotfyllning behövs är att pulpan (det som sitter inne i tanden) blivit infekterad, det vill säga att man fått karies. Om pulpan blir infekterad kan inte kroppens försvar skydda mot bakterier.

Rotfyllningen innebär då att man gör rent tanden och rotfyller den så att bakterierna försvinner och inte längre kan attackera.

Vilket material används vid rotbehandling?

Det vanligaste materialet kallas guttaperka och är ett gummiliknande material som klistras fast i rotkanalen och sluter den.

Bedövning

Du får oftast lokalbedövning innan rotfyllning. Om pulpan i den drabbade tanden är död behövs i regel ingen bedövning då risken för att känna smärta är mycket liten.

Efter en rotfyllning

Du kan känna visst obehag efter behandlingen men det brukar försvinna efter någon dag.

För mer information om rotfyllning, välkommen att kontakta oss!

*fr. 3 428 kr

Upprensning och rotfyllning av en framtand med en rotkanal, inklusive alla moment och allt material.

* Inkl. Högkostnadsskydd

Krona på enstaka tand, metall och porslin hos Hötorgstandläkarna - Tandläkare Anna Wraxe i Stockholm

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*fr. 5 195 kr

Tandkronan är den synliga delen av tanden som täcker tandroten. Dina kronor kan av olika anledningar skadas. Det kan till exempel röra sig om karies, slitage eller av en specifik händelse.

Om tanden är så pass förstörd att det inte räcker med att göra en plastfyllning eller att klistra fast en ersättningsdel kan din tandläkare behöva göra en helt ny krona. Den förstörda kronan byts då ut mot en konstgjord.

Vad ingår i priset?

Krona med metall och porslin; helkeramisk krona. Priset gäller när man gör en enda krona. I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

*fr. 5 195 kr

Priset gäller när man gör en enda krona.; I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

* Inkl. Högkostnadsskydd

Krona på enstaka tand, helkeramisk hos Hötorgstandläkarna - Tandläkare Anna Wraxe i Stockholm

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Vad ingår i priset?

* Inkl. Högkostnadsskydd

Tandblekning med Opalescence hos Hötorgstandläkarna - Tandläkare Anna Wraxe i Stockholm

• - Över- och underkäke
fr. 4 800 kr

Det finns olika orsaker till varför tänder blir missfärgade. De vanligaste är tandskador, te, kaffe, rödvin och tobak. Tandblekning är idag en vanlig metod för att få bukt med missfärgade eller gula tänder. Vi bleker dina tänder med Opalescence.

Innan du bleker dina tänder

Innan du bleker tänderna är det viktigt att tandläkaren eller tandhygienisten har undersökt om tandblekning fungera på dina tänder. Du behöver även ta bort eventuell tandsten och ytliga missfärgningar som annars kan förlänga blekningsprocessen.

Blekning hos tandläkare eller tandhygienist

En tandblekning i stolen tar mellan en till två timmar. Först skyddas ditt tandkött och sedan applicerar vi blekmedlet. Tänder som syns och inte har kronor på sig bleks med plasmaljus i 10-20 minuter. Proceduren upprepas tre gånger vid ett och samma behandlingstillfälle.

För vissa behövs det bara en omgång med blekning för att få önskat resultat, andra kan behöva flera behandlingar.

Efter avslutad behandling rekommenderar vi Opalescences egen tandkräm som hjälper till att förlänga resultatet.

fr. 4 800 kr

Över- och underkäke

Hemmatandblekning hos Hötorgstandläkarna - Tandläkare Anna Wraxe i Stockholm

• - Över- och underkäke
2 250 kr

Hos oss använder vi hemmatandblekning med Opalescence.

Innan du bleker dina tänder

Hur går hemmatandblekning till?

Vid hemmatandblekning rekommenderar vi att du bleker dina tänder under en individuell period för att uppnå ett bra och långvarigt resultat. Vid hemmatandblekning kan du själv bestämma hur länge du vill hålla på och avsluta behandlingen när du är nöjd med resultatet.

Vanligtvis pågår en behandling mellan 1-9 timmar per dag under sju dagar, men rådfråga oss alltid först om vad som passar dig bäst. För att du ska kunna hålla koll på blekningsresultatet rekommenderar vi inte nattblekning.

Kontakta oss om du har några frågor!

2 250 kr

Över- och underkäke

Tandköttsinflammation hos Hötorgstandläkarna - Tandläkare Anna Wraxe i Stockholm

• - Pris efter konsultation

Hos Tandläkare Anna Wraxe kan vi behandla tandköttsinflammation, medicinskt kallat gingivit. Ett inflammerat tandkött kan se helt frisk ut, men om du petar på det kan det börja blöda.

Varför får man tandköttsinflammation?

Oftast ligger bakterierna i tandköttskanten och har inte hunnit ta sig ner mellan tand och tandben. Där kan de, om de inte tas bort regelbundet varje dag, irritera tandköttet som blir svullet, ömt och lättblödande, detta kallas för gingivit - tandköttsinflammation.

Hur kan jag förebygga tandlossning?

Bakterierna tas lätt bort när du borstar tänderna och använder tandtråd/tandstickor/mellanrumsborstar beroende på hur trångt du har mellan dina tänder. Det hjälpmedel som passar just dig bäst kan vi hjälpa dig med.

En tandköttsinflammation som inte behandlas kan leda till tandlossning.

Tandimplantat hos Hötorgstandläkarna - Tandläkare Anna Wraxe i Stockholm

Om du förlorat en eller flera tänder på grund av exempelvis tandlossning, karies eller fraktur, kan den förlorade tanden behöva ersättas med ett tandimplantat.

Alla åldrar kan när som helst skaffa tandimplantat.

Vad innebär tandimplantat?

Tandimplantat används för att ersätta en eller flera förlorade tänder. Implantatet består av titanskruvar som fästs i tandbenet och på titanskruvarna fäster vi sedan så kallade distanser. På dessa distanser fästs slutligen de konstgjorda tänderna.

Välkommen att kontakta mig för konsultation om tandimplantat!

Barntandvård hos Hötorgstandläkarna - Tandläkare Anna Wraxe i Stockholm

• - Kostnadsfritt

Hos Tandläkare Anna Wraxe erbjuder vi kostnadsfri barn- och ungdomstandvård fram till den sista december barnet fyller 21 år.

Första kontakten med tandvården

Den första kontakten får du och ditt barn oftast innan ditt barn fyllt tre år. Då tittar vi på ditt barns tänder och ger dig tips om hur du ska sköta dem på bästa sätt.

Hur ofta behöver mitt barn tandvård?

Från tre års ålder får barnet komma på undersökning varje år. Barnets individuella behov avgör hur ofta tandvård behövs. En del barn och ungdomar har större behov av tandvård och kallas därför oftare.

Lista ditt barn hos oss

Från det att ditt barn är tre år kan du välja att lista det hos oss. Då kallas barnet regelbundet för tandvård utan att du behöver hålla koll på det. Det går att lista ditt barn hos oss vid ett senare tillfälle i livet.

Välkommen!

Kostnadsfritt

Tandvårdsrädsla hos Hötorgstandläkarna - Tandläkare Anna Wraxe i Stockholm

Obehagligt att gå till tandläkaren? Hos Tandläkare Anna Wraxe har vi erfarenhet av att hjälpa patienter som lider av tandvårdsrädsla. Vi ...

Obehagligt att gå till tandläkaren?

Hos Tandläkare Anna Wraxe har vi erfarenhet av att hjälpa patienter som lider av tandvårdsrädsla. Vi kan hjälpa både vuxna och barn som upplever besöket i tandläkarstolen som obehagligt.

Det kan vara bra att berätta om din tandvårdsrädsla redan när du bokar en tid hos oss.

Kontakta oss om du har några frågor!

Anna Wraxe

Anneli Arnekleiv

Tandsköterska/reception

Karta - Sveavägen 13, 9tr, Stockholm

• 10:50 - 18 maj, 2018 skrev:

Jättesnäll och väldigt kompetent läkare, omsorgsfulla händer.

• 15:15 - 17 maj, 2018 skrev:

Annat än högsta betyg går inte att ge. Både Anna, Anneli och Anette är proffsiga, supertrevliga och mycket duktiga! Här blir man väl mottagen och behandlad.

• 21:49 - 18 nov, 2017 skrev:

Tacksam för att Anna nu är min Tandläkare, hon är lugn och mjuk. Det tog 10 år innan jag tog steget till tandläkaren pgr av min tandvårdsrädsla, Rekommenderar verkligen denna mottagning. Alla är tillmötesgående. Det är ett härligt team.

• 08:25 - 26 okt, 2017 skrev:

Bästa tandläkaren jag haft. Hon är mjuk och lugn och framförallt proffsig i sitt sätt!

• 18:13 - 18 okt, 2017 skrev:

Ännu ett otroligt trevligt och informativt möte med rådgivning och behandling. Anna har en grym karisma och en lugnande aura något inte alla lyckas med i detta yrke. Skönt att känna att gå till tandläkaren är ett trevligt inslag i min dag! Varmt rekommenderad till nära, kära och bekanta!

• 19:27 - 03 okt, 2017

• 16:04 - 28 aug, 2017

• 13:54 - 25 aug, 2017 skrev:

Grym mottagning med bästa tänkbara service. Med värme och hjärta och att jag känner mig VIP:ad och är alltid i fokus för er.

• 08:02 - 27 jan, 2017 skrev:

Att få vara patient hos Anna Wraxe och hennes team är fantastiskt. Man möts alltid med ett leende och får ett mycket professionellt omhändertagande. Jag upplever verkligen att man jobbar som ett team på denna mottagning och att all personal har som mål att sätta patienten i fokus Jag kan varmt rekommendera Anna Wraxe och hennes medarbetare.

• 06:32 - 02 dec, 2016 skrev:

Trevligt bemötande och mycket kompetent. Rekomenderas högt!

• 12:32 - 23 nov, 2016 skrev:

Absolut den bästa tandläkaren!

• 09:23 - 25 okt, 2016 skrev:

Jag var precis på mitt första besök hos Anna. Hon är verkligen supergullig och mycket noggrann.
    Jag kommer definitivt bli en permanent kund :) och rekommenderar varmt andra att gå till henne.

• 06:33 - 20 maj, 2016 skrev:

Blir alltid proffessionellt, trevligt och fint bemött, bästa tandläkaren.