Tandläkare Peter Malmberg

Kungsgatan 18 - Visa på karta

Logo Tandläkare Peter Malmberg

Norrmalm-City, Stockholm

Peter Malmberg examinerades från Tandläkarhögskolan i Umeå 1979 och vidareutbildad för speciell kompetens i kirurgi, tandlossningssjukdomar, implantationsprotetik samt inom estetisk tandvård.

Jag arbetar tillsammans med mina skickliga och motiverade medarbetare, tandhygienist/assistent Sabrina Nicastro och tandhygienist Sirpa Räihä. Hos oss möts du av engagemang, kunskap och kvalité där du som patient, vuxen eller barn, alltid står i centrum.

Vi behandlar tandvårdsrädda och kan erbjuda sedering med hjälp av narkosläkare.

Kungshustandläkarna

Mottagningen ligger mitt i Stockholms City på Kungsgatan, nära Stureplan. Mottagningen rymmer fyra andra tandläkare, fem tandhygienister och fyra assistenter.

Vi jobbar tillsammans under namnet Kungshustandläkarna och kliniken hör till en av landets modernaste.

Medlem i:

• SACD (Swedish Academy of Cosmetic Dentistry)
  • AACD (American Academy of Cosmetic Dentistry)
Informationen uppdaterades 04 maj 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Tandläkare Peter Malmberg

Peter Malmberg

Peter Malmberg

Leg. Tandläkare

Peter Malmberg examinerades vid Tandläkarhögskolan i Umeå 1979 och arbetade sedan inom Folktandvården innan han kompletterade med vidareutbildningar inom kirurgi, tandlossningssjukdomar och implantationsprotetik. Utöver detta har Peter specialkompetens inom estetisk tandvård.

Peter är grundare av kliniken & har drivit den i över 25 år.

Sabrina Nicastro

Sabrina Nicastro

Tandhygienist/Tandläkarassistent

Sabrina Nicastro tog examen som legitimerad tandhygienist samt i odontologisk profylaktik vid Karolinska Institutet år 2011 respektive 2012. Sabrina har fortbildat sig inom tandblekning och implantatkirurgi och har dessutom diplom i området tobaksprevention.

Nagi Rafiei

Nagi Rafiei

Tandhygienist

Nagi Rafiei är examinerad vid Karolinska Institutet i Stockholm 2002 och har därefter vidareutbildat sig i kariologi och tandblekning.

Är i grunden både utbildad undersköterska och tandsköterska men arbetar sedan 2002 som tandhygienist med målet att skapa en god munhälsa med friska tänder som kan bevaras hela livet ut.

Fredrik Wernsten

Fredrik Wernsten

Parodontolog

Fredrik Wernsten tog sin grundläggande examen vid Tandläkarhögskolan i Stockholm 1997 och avslutade sin specialistutbildning vid Specialisttandkliniken Skanstull år 2007. Huvudsakligen arbetar Fredrik med parodontologi och implantatkirurgi, men han har även många års erfarenhet av rotspets- och visdomstandsoperationer.

Karta - Kungsgatan 18

• 11:10 - 30 sep, 2015