Holländargatan 4, Stockholm - Visa på karta

4,9

Logo CityAkuten

Norrmalm-City, Stockholm

CityAkuten startade 1983 som en akutmottagning med specialistläkare. Vi var en av de första mottagningarna dit människor kom för att de hade valt det själva. Möjligheten att få snabb specialistvård mitt inne i city är mycket uppskattad.

Vi har vår huvudsakliga verksamhet vid Hötorget i Stockholm, här finns specialistmottagningar inom olika medicinska områden.

Vi samarbetar också med apoteket Orpheus, Ögonläkargruppen City, Praktikertjänst Röntgen som finns i samma hus som CityAkuten vid Hötorget. Detta ger oss möjlighet att erbjuda en omfattande hjälp när du söker vård hos oss.

CityAkuten finns på fler platser än vårdkvarteret vid Hötorget i Stockholm

CityAkuten Närakuten Barn vid Astrid Lindgrens barnsjukhus i Solna har vi en närakut för barn och i Upplands Väsby, Närakuten Löwet. Vi finns även i Göteborg och Uppsala.

Nöjda patienter

Från att ha varit en liten mottagning har CityAkuten vuxit och blivit stor. Trots det har vi inte glömt bort det vi lärde oss redan från början – att all bra vård är personlig. Att vi har väldigt nöjda patienter visar sig inte minst i våra egna kundundersökningar.

Välkommen till CityAkuten du också!

Informationen uppdaterades 14 september 2017 av Vården.se

Behandlingar hos CityAkuten

Husläkarmottagning hos CityAkuten i Stockholm

På CityAkuten Norrmalms Husläkarmottagning har vi alltid dig i fokus. Vi som arbetar här är läkare med specialistkompetens inom allmänmedicin, distriktssköterskor och sjuksköterskor, kurator och psykolog.

Vi drivs av att erbjuda dig bästa möjliga vård och service.

CityAkuten ingår i Vårdval Stockholm

Vår Husläkarmottagning ingår i Vårdval Stockholm. Vårdval är ett patientvalsystem i Stockholms län. Det innebär bland annat att som folkbokförd i Stockholms län har man möjlighet att själv välja klinik eller vårdgivare vid behov av vård.

Du som är listad hos oss får en patientansvarig läkare som du i första hand får träffa både akut och vid planerat besök.

För dig som är listad hos oss erbjuder vi, utöver läkarmottagningen, även:

• Distriktssköterskemottagning
  • Diabetesmottagning
  • Hypertonimottagning
  • Hemsjukvård vid behov
  • Mottagning för psykisk hälsa

Vår husläkarmottagning hittar du på Apelbergsgatan 48, 111 37 Stockholm. Välkommen!

Specialistläkarmottagningen hos CityAkuten i Stockholm

Vår Specialistläkarmottagning ingår i Vårdval Stockholm inom ett antal specialistområden. Vårdval är ett patientvalsystem i Stockholms län. Det innebär bland annat att som folkbokförd i Stockholms län har man möjlighet att själv välja klinik eller vårdgivare vid behov av vård.

CityAkuten ingår i Vårdval Stockholm inom följande specialistområden:

Astma och allergi, ortopedi och öron-näsa-hals. Även vår husläkarmottagning ingår i vårdvalet. Inom våra vårdvalsmottagningar kan vi behandla både akuta och kroniska besvär.

Vår mottagning för kirurgi och invärtesmedicin omfattas inte av vårdvalet därför kan vi endast behandla akuta besvär med max 1 – 2 återbesök.

För medicinska utredningar, förlängning av sjukskrivning och intyg hänvisar vi till vår husläkarmottagning.

Samtliga mottagningar, med undantag för astma och allergi, hittar du på Apelbergsgatan 48, 111 37 Stockholm.

Astma och allergimottagningen ligger på Holländargatan 4, 111 37 Stockholm.

Välkommen till vår Specialistläkarmottagning!

Astma och allergi hos CityAkuten i Stockholm

CityAkutens astma- och allergimottagning tar emot alla som fyllt 18 år. På mottagningen arbetar specialister som utreder och behandlar astma, allergier och olika överkänslighetsreaktioner.

Remiss krävs!

För att komma till oss ska du ha remiss från din husläkare eller annan vårdgivare, du kan också välja att skriva en så kallad egenremiss.

Besöksadress: Holländargatan 4, 111 36 Stockholm

Vi utreder och behandlar bland annat:

• astma och allergiska ögon- och näsbesvär
  • allergier/överkänslighetsreaktioner mot födoämnen och läkemedel
  • pricktest
  • allergivaccination även kallad specifik immunterapi eller hyposensibilisering

Välkommen till CityAkutens specialister på allergi och astma!

Tandmottagning hos CityAkuten i Stockholm

CityAkuten Tand hjälper barn och vuxna, med eller utan besvär, med akuta tandbesvär. Men du är också välkommen enbart för en undersökning eller konsultation.

Vi är anslutna till Försäkringskassan och barn/ungdomar upp till 19 år behandlas kostnadsfritt.

Vi erbjuder tandvård alla dagar,, året runt

Vår tandmottagning är öppen kl. 08.00 – 20.00 alla dagar året om, både för drop-in eller tidsbokning. Mottagningen är öppen för alla, oavsett bostadsort (även utländska medborgare).

Vi genomför bland annat följande behandlingar:

Förutom akut tandvård genomför vi vanliga undersökningar, röntgen, rådgivning och olika behandlingar. Vi opererar visdomständer och genomför panoramaröntgen inför till exempel implantatbehandlingar.

Besöksadress: Olof Palmes Gata 13 A, 111 37 Stockholm

Välkommen till oss på CityAkuten!

Hälsoundersökning och intyg hos CityAkuten i Stockholm

Här får du hjälp med allt som skyddar och förbättrar din hälsa. För dig som behöver dokumentera ditt hälsotillstånd för exempelvis körkort, försäkringar eller studier utfärdar vi alla former av intyg.

Mottagningen är öppen både för företag och privatpersoner och vi erbjuder ett särskilt program för den som ska arbeta eller semestra längre tid utomlands.

Besöksadress: Holländargatan 4, 111 36 Stockholm

Här på CityAkuten hjälper vi dig med att:

• Fånga upp och behandla hälsorisker så som högt blodtryck, höga blodfetter, bukfetma med mera

• Ändra livsstil vid behov (mat- och motionsråd)

• Behovsinventera skydd och intyg inför utlandsvistelser

• Få vaccin beroende på resmål, restid och tidigare skydd

• Följa upp hälsotillstånd efter utlandsvistelse.

Välkommen att kontakta oss för mer information!

Vaccination och resemedicin hos CityAkuten i Stockholm

Vi erbjuder alla typer av vaccin, för alla åldrar och alla situationer. Vi hjälper dig även att följa upp och hålla reda på ditt skydd, detta för att undvika under- eller övervaccinering.

Mottagningen är öppen helfri måndag-onsdag samt fredag kl 8.00-16.30, och torsdagar kl 8.00-19.00. Till oss kan du kan komma direkt eller boka tid online eller via telefon.

Här på CityAkuten erbjuder vi:

• Individuellt anpassad vaccination och rådgivning av personal med specialkompetens.

• Vaccination om du har speciella behov som exempelvis: är gravid, har en allvarlig immunologisk sjukdom, vill vaccinera ditt spädbarn etc. Vi har varje dag erfarna infektionsläkare på plats.

• Unik erfarenhet och de senaste nyheterna och forskningsrönen inom vaccin.

• Uppdaterad kunskap om alla aktuella hälsorisker, utbrott av epidemier och andra sjukdomar världen över.

• Tillgång till flertalet framtagna vacciner så fort de är godkända.

• Alltid välfyllt lager av vaccin.

Välkommen till CityAkuten du också!

Boka här

Karta - Holländargatan 4, Stockholm

4,9

• 08:27 - 22 sep, 2018

• 16:29 - 25 jul, 2018 skrev:

Fantastiskt bra! Vänligt och professionellt bemötande!

• 15:09 - 07 mar, 2018

• 09:46 - 24 feb, 2017 skrev:

Vilken effektivitet och värme hos er alla! Tack för ett professionellt och vänligt bemötande!

• 09:57 - 23 dec, 2016

• 10:34 - 20 okt, 2016 skrev:

Vilken förbättring jämfört med tidigare besök - med tidigare besök avser jag 3 års sedan. Otroligt vilket lyft och vilken skillnad. Mycket bättre på alla områden (bemötandet, vårdkvalitet o patientengagemang) än min Vårdcentral i Söderort eller Huddinge akuten. Inget emot er stackars syrror och läkare som jobbar på HS men 10 tim väntan är INTE ok och sedan träffa en söderstressad läkare...Nej tack!. POLITIKER TA ERT ANSVAR och gör rätt för er lön. En eloge till Cityakuten,ni är på rätt väg!

• 08:40 - 12 okt, 2016

• 15:52 - 11 mar, 2015 skrev:

Såklart lång väntetid men så är det ofta inom vården. Var på kirurgmottagningen hos Dr. Nilsson. Snabb, klok å vettig, som en läkare ska vara.

• 11:03 - 19 jan, 2013 skrev:

Trevlig upplevelse från reception till tandläkare trots stor inkapslad infektion 39 gr feber och detta under julhelgen.