• 011 - 473 30 26

Repslagaregatan 13 - Visa på karta

• Måndag - Onsdag 07:30 - 17:00

Logo Tandläkare Cleopatra Eriksson

Norrköping

I fina lokaler på Repslagaregatan i Norrköping hittar du tandläkare Cleopatra Eriksson. Hon har lång erfarenhet som tandläkare och hjälper både vuxna och barn med tandvård av olika slag.

Cleopatra kan bland annat hjälpa dig med:

• Grundundersökning
  • Lagningar
  • Rengöring av tänderna
  • Råd om munhälsa
  • Tandimplantat
  • Tandblekning
  • Akut tandvård

Cleopatra kan hjälpa dig på både svenska och spanska.

Din trygghet är viktig

Hos Cleopatra vill vi att du ska känna dig lugn och trygg. Vi har god erfarenhet av att hjälpa tandvårdsrädda, både barn och vuxna. Vi använder oss också av laserteknik. Det är ett modernt och mer skonsamt alternativ till att borra, som passar särskilt bra för dig som tycker det är obehagligt att gå till tandläkaren.

Välkommen att boka en tid hos Cleopatra Eriksson!

Värdecertifikat

Informationen uppdaterades 14 maj 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Tandläkare Cleopatra Eriksson

Tandläkarundersökning hos Tandläkare Cleopatra Eriksson i NORRKÖPING

Hos Cleopatra Eriksson kan du få hjälp med en tandläkarundersökning – den rutinundersökning som du genomgår regelbundet. Hur ofta du behöver komma på undersökning beror på hur mycket problem du har, men det är vanligt att man går en gång per år.

Hur går undersökningen till?

Vid en grundundersökning går tandläkaren igenom dina tänder manuellt och med hjälp av röntgen för att se om du har några hål. Tandläkaren kontrollerar även tandköttet och tittar ifall det finns risk för tandlossning. Tandläkaren brukar också ta bort tandsten om det finns.

Om vi hittar några problem som behöver åtgärdas så bokar vi in ett nytt tillfälle för det.

Välkommen till Tandläkare Cleopatra Eriksson!

Tandhygienist hos Tandläkare Cleopatra Eriksson i NORRKÖPING

Hos Cleopatra Eriksson kan du få hjälp med en tandhygienistbehandling. Vad gör en tandhygienist? En tandhygienist jobbar framför allt...

Hos Cleopatra Eriksson kan du få hjälp med en tandhygienistbehandling.

Vad gör en tandhygienist?

En tandhygienist jobbar framför allt med förebyggande vård av tänder. Tandhygienisten hjälper dig att rengöra tänderna från till exempel tandsten och avslutar med att polera dina tänder. Behandlingen brukar ge en ren och fräsch känsla i munnen.

Utöver det kan tandhygienisten ge dig tips och råd om hur du ska sköta din munhälsa.

Välkommen att boka en tid hos Cleopatra Eriksson!

Tandblekning hos Tandläkare Cleopatra Eriksson i NORRKÖPING

Tänder kan lätt bli missfärgade, till exempel av kaffe, vin eller tobak. Hos Cleopatra Eriksson kan du får hjälp med att bleka dina tänder. ...

Olika sorters tandblekning

Du kan bleka tänderna på lite olika sätt. Antingen med hemmablekning eller med laser. Om du bleker hemma får du en bettskena anpassad efter dina tänder om du sedan fyller med blekningsgel. Du får tydliga instruktioner av din tandläkare och behandlingen är enkel att göra.

Du kan också bleka direkt hos tandläkaren. Då appliceras också en gel på tänderna som sedan aktiveras med hjälp av laser. Behandlingen brukar ta mellan 1–2 timmar.

Välkommen att kontakta Tandläkare Cleopatra Eriksson!

Tandimplantat hos Tandläkare Cleopatra Eriksson i NORRKÖPING

Hos Cleopatra Eriksson kan du få hjälp med tandimplantat om du har förlorat en eller flera tänder. Vad är tandimplantat? Ett tandimpl...

Vad är tandimplantat?

Ett tandimplantat kan sättas in där det saknas en eller flera tänder. Då fästs en titanskruv i käkbenet med hjälp av en särskild borrmaskin. Skruven växer sedan fast i benet, vilket tar några månader.

När skruven har växt fast kan man skruva fast en konstgjord tand. Den nya tanden fungerar precis som en vanlig tand och de allra flesta kan få tandimplantat.

Välkommen till Cleopatra Eriksson!

Akuttandvård hos Tandläkare Cleopatra Eriksson i NORRKÖPING

Har du fått akuta tandbesvär? Då är du välkommen att boka en akuttid hos Cleopatra Eriksson. Du kan till exempel få snabb hjälp med: ...

Du kan till exempel få snabb hjälp med:

• Tandvärk
  • Utslagen tand
  • Tandlossning
  • Trasig tand
  • Tappad krona eller fyllning
  • Ilningar

Vi erbjuder förmånliga priser och kan ta emot dig med kort varsel.

Välkommen till Cleopatra Eriksson!

Cleopatra Eriksson

Legitimerad tandläkare

Karta - Repslagaregatan 13

• 15:52 - 13 jun, 2018 skrev:

Bästa tandläkaren i Norrköping!

• 15:07 - 14 maj, 2018

• Fråga ställd 22:30 05 aug 2018

Hej
    Jag har dragit ut en tand , det är 4:e tanden i överkäken räknat från framtanden som nr 1 , tror den heter premolar . Jag vill ersätta den med ett implantat och säker därför priser för detta för att kunna jämföra. Förstår ju om man kanske inte kan säga exakt , men vill i allafall veta ungefär under förutsättning att ben och allt är intakt där implantatet skall fästas.

MVH

Peter Sterling

Tandläkare Cleopatra Eriksson svarar:

Hej Peter
    Den tand nr: 4 eller premolar som du har förlurat i överkäken, har tandgrannarna?,det beror på hur mycket kostnadskydd
    har du i Försäkringskassan, för att få mer eller mindre hjälp, alla dessa frågor, är viktig för att säga pris
    Det är ca mellan 18000-22000kr
    Det är viktigt en panorama bild för att se tjocklek käkben
    Forsäkringskassan har special taxa om gäller singel implantat
    Hos mig finns delbetalning utan ränta om patienten få implantat
    Om du vill veta mer , kan du kontakta mig 011-122229
    Tack för att du fråga