Barn- och ungdomspsykiatrisk mottagning Skellefteå

Om Barn- och ungdomspsykiatrisk mottagning Skellefteå

Välkommen till barn- och ungdomspsykiatrisk mottagning Skellefteå!

Kontakta oss genom att logga in på våra e-tjänster eller ring något av våra telefonnummer.

Barn- och ungdomspsykiatri Skellefteå är en specialistmottagning för barn och unga upp till och med 17 år med medelsvåra till svåra psykiatriska tillstånd och där funktionsnivån i vardagen är påverkad. För att komma till vår mottagning behövs remiss från hälsocentralen, barnhälsovården, ungdomshälsan eller skolans elevhälsa.

I Umeå finns också en vårdavdelning för hela länet.

Skellefteå lasarett - visa på karta
Ja. I Västerbotten behöver man remiss för att komma till BUP. Hälsocentral, sjukstuga, barnhälsovård, ungdomshälsa eller ungdomsmottagning kan skriva remiss om de bedömer att det psykiatriska tillståndet är allvarligt och påverkar funktionsnivån i vardagen. Skolans elevhälsa kan skriva remiss till BUP vid misstänkt neuropsykiatriskt funktionshinder enligt särskild rutin.
Psykiatri, barn och ungdom, Ätstörningsvård, barn och ungdom