Primärvårdsjouren Nybro

Om Primärvårdsjouren Nybro

Om du blir sjuk eller skadar dig under kvällar och helger är det primärvårdsjouren eller akutmottagningen som hjälper dig. Detta gäller när ditt ärende inte kan vänta till dagen därpå eller kommande vardag då din hälsocentral eller allmänmottagning är öppen. Ring alltid innan du besöker oss.

Ring gärna sjukvårdsrådgivningen på telefonnummer 1177. Då får du prata med en sjuksköterska som gör en medicinsk bedömning av dig och kan lotsa dig vidare till rätt vård.

OBS! Vid akuta livshotande tillstånd, ring alltid 112.

Jourverksamheten är ett samarbete mellan Nybro hälsocentral, Emmaboda hälsocentral, Astrakanen läkarcentrum Nybro, Astrakanen Emmaboda läkarcentrum, och Läkarhuset Prima Nybro.

Tunnelgatan 6, Nybro - visa på karta
  • Lördag - Söndag 10:00 - 15:00