Lund >
Vårdcentralen Norra Fäladen

Vårdcentralen Norra Fäladen

, Lund

Fäladstorget 4, Lund, 22647 Lund

När du blir sjuk, skadar dig eller behöver hjälp med din psykiska hälsa är du välkommen till oss. Du kan även få de vanligaste vaccinationerna, till exempel mot influensa. Om du behöver hälso- och sjukvård av någon annan än oss hjälper vi dig vidare. Med 1177 direkt kan du söka vård digitalt hos oss på vårdcentralen. Du får en bedömning av dina symtom och kan sedan välja att chatta med vårdpersonal.

Informationen uppdaterades 08:18 - 10 apr, 2024

23 mar, 2023

Ringde för att boka en tid och fick svaret att jag ska ringa på torsdag eftersom det är då nya läkartider släpps. Torsdagen kommer och jag får ett automatsvar som säger att de ringer upp mig kl 16. När de sedan ringer får jag veta att tiderna redan är slut och att jag måste ringa kl 08.00 nästa torsdag. Förra gången jag var tvungen att gå hit tog det en månad att få en tid. När man väl kom fram så fick man den hjälpen man behövde utan problem, men lycka till att få en tid! Efter att ha frågat telefonisten hur hon hade gjort, svarar hon uppgivet att hon hade sökt sig till privata vården...

24 jun, 2021

Blev kallad till covidvaccination. Inflödet av patienter fungerade utmärkt. Inga långa köer. När man kom in fick man sin vaccinationsstation och samtidigt som sprutan drogs ut fick man en ny tid, datum och tid! Fick min andra spruta ett par veckor senare av en trevlig barnmorska. Blev vänligt bemött hela vägen in och hela vägen ut. En stor eloge till hur ni ordnade denna massvaccinering. Framför allt till er som jobbade extra och inte minst till de eventuella pensionärer som ryckte in.

11 jun, 2021

Min doktor har gett mig tid, lyssnat på mig och mött mina behov. Jag har fått remisser till vidare undersökningar, akut röntgen, ortopedtekniker, sjukgymnast och psykolog vid olika tillfällen i livet.

21 maj, 2021

Vår familj har varit listade här sedan 2008 och alltid fått snabb hjälp när det behövts både vid mindre allvarliga och allvarliga vårdbehov. Trevligt och kompetent bemötande. Tacksam och glad att ha en så bra vårdcentral där vi bor!

3 dec, 2020

Kund mottagningen inte kund vänlig agerar som om vi patienter finns till för dem och inte tvärtom. Tillgänglighet direkt dåligt, har ursäkter som att man inte har boknings lister för nästa dag, vilket visar att man har för få tider/läkare till det antal patienter man har inskrivna. Kommunikation över 11.77 funkar inte bra hänvisar regelbundet till att ringa i morgon vilket igen fungerar dåligt. Om försöker ta upp det tar man inte till sig problemet. Hoppas på bättring!🤔

Här kan du se omdömen som Vårdcentralen Norra Fäladen har fått i Nationella Patientenkäten.

Distriktssköterskeverksamhet, Artrosskola, Allmänmedicin, Sjukgymnastik/Fysioterapi, Kuratorsverksamhet, Arbetsterapi, Psykologverksamhet, vuxna, Vaccination mot covid-19, Familjecentral, verksamhet, Vaccinationsverksamhet, Läkarverksamhet, särskilt boende, Skolhälsovård, Primärvårdsrehabilitering, Verksamhet för unga vuxna med psykisk ohälsa, Provtagningsverksamhet, öppen vård, Dietistverksamhet, Vårdcentral (BT), Astma- och KOL-mottagning, primärvård, Psykologverksamhet, barn och ungdom, Diabetesmottagning, primärvård