Logopedimottagning Mora

Om Logopedimottagning Mora

Logopeder hjälper dig som har problem med tal, röst eller språk. Vi gör också läs- och skrivutredningar. Dessutom ger vi stöd till dig som har svårt att svälja. Vi träffar människor i alla åldrar för utredning, rådgivning och behandling.
Det finns två mottagningar, en i Falun och en i Mora. Logopederna reser också ut till Borlänge, Avesta, Vansbro och Mockfjärd. Även på Ludvika och Avesta lasarett finns det logopeder som tar emot förskolebarn och patienter som har fått stroke eller någon annan hjärnskada.

Mora lasarett - visa på karta
Remiss eller egen vårdbegäran
Logoped