Mora >
Vårdcentral Mora

Vårdcentral Mora

, Mora

Mora lasarett, 79285

Till oss kan du vända dig med frågor och problem som rör din hälsa. Vid brådskande fall ringer du 112. På 1177.se kan du få egenvårdsråd, du kan även ringa 1177 för rådgivning. Få Sjukvårdsrådgivning av Vårdcentralen via 1177 Direkt eller via nedan telefonnummer: Norra 0250-49 37 02 (Område: Bonäs, Säs, Våmhus, Kumbelnäs, Ulfsjön, Kråkberg, Önaheden, Östnor, Selja, Långlet, Gopshus, Oxberg, Öna, Hindriksheden, Rödmyren N (norr om Hallonstigen), Läde) Östra 0250-49 37 03 (Område: Garsås, Bergkarlås/Risa, Vattnäs, Noret, Finnsnäs, Knaggnäs, Stormyren, Rödmyren S (söder om Hallonstigen), Färnäs, Nusnäs, Fu, Fudalen)
Södra 0250-49 37 04 (Område: Vinäs, Isunda, Sollerön, Gesunda, Ryssa, Åmåsäng, Utmeland, Vika, Beriol, Selbäck, Tomtebo, Klockarhagen, Örjanstäppan,Skeriol, Hemus, Hästhagen) Västra 0250- 49 37 05 (Område: Venjan, Kättbo, Gävunda, Siknäs, Finngruvan, Brintbodarna, Canada, Tingsnäs, Saxnäs, Kv Vallen, Morkarlby, Broåkern, Centrum, Kv Hugin, Kv Morkarlen, Stranden, Hånåkni, Tuvan) NÄR VI RINGER DIG så ringer vi från 010-nummer. Ung i Dalarna För dig som är 13-24 år finns appen Ung i Dalarna. MIN VÅRD Med Region Dalarnas app Min vård kan du träffa läkare eller ungdomsmottagning och få medicinska konsultationer via videosamtal. Det enda du behöver är en internetuppkoppling och mobilt BankID. Gemensam utlämningsfunktion lämnar ut Journalkopior. Du kan också läsa dina journaler via inloggat läge på 1177.se

Informationen uppdaterades 08:58 - 19 feb, 2024

22 jun, 2023

Väldigt otrevligt och oproffisonellt bemötande när man ringer. Nästintill omöjligt att få en tid, oavsett problem så rekommenderas man sjukgymnast eller akuten! Bedrövligt!

9 mar, 2022

Omöjligt att få vård. När man ringer och vill ha en tid, säger dom bara att man ska avvakta. Spelar ingen roll hur dåligt man mår. Urusel vård.

5 jan, 2021

Dalarnas sämsta vårdcentral!

30 nov, 2020

16 jun, 2020

Alltid nöjd å glad efter besök

Här kan du se omdömen som Vårdcentral Mora har fått i Nationella Patientenkäten.

Chatt 1177 direkt

Allmänmedicin, Vårdcentral (BT)