Mora >
mental health

Psykiatriskt mottagningsteam Mora

, Mora

Mora lasarett hus 25, Mora, 79285

Mottagningen vänder sig till personer 18 år och äldre som har behov av specialistpsykiatri. Vanligt förekommande diagnoser är svåra depressioner, bipolär sjukdom, ångestsjukdomar, fysiska symtom som uteslutande har psykiska orsaker, posttraumatiskt stressyndrom, personlighetsstörningar samt neuropsykiatriska tillstånd. Lindrigare psykiatrisk problematik, till exempel lättare depressioner och ångesttillstånd, behandlas inom primärvården. Du kan komma i kontakt med mottagningen via remiss, telefon eller egen vårdbegäran på 1177.se Vid akuta tillstånd utanför mottagningens öppettider var god kontakta psykiatriska akutmottagningen i Säter, se länk under Relaterade mottagningar nedan.

Informationen uppdaterades 09:21 - 5 jan, 2023

29 dec, 2022

De har hög personalomsättning- jag har haft säkert 10 olika vårdkontakter då de alltid säger upp sig eller blir sjukskrivna, vilket säger en del om arbetsmiljön.. Senaste åren har jag inte haft någon vårdkontakt, då det inte finns resurser för det. De prioriterar endast mycket akuta ärenden. De har extremt långa väntetider. Vid läkartid idag 29 december 2022 sa läkaren att det finns personer som har väntat 2-3 år på terapi. Själv har jag försökt få behandling sedan 2019, och har fortfarande inte fått rätt hjälp. Har varit sjukskriven i tre år nu.

18 maj, 2022

Inget som fungerar, lyssnar inte, Kännslan man får är att dom anställda mår sämre än vi som söker hjälp där. Har försökt att få det fungera i flera år. Har sagt ifrån mig allt från pysk. Och sökt privat vård 1000 gånger bättre. Lägg ner öppen pysk i Mora. Skadar mer än hjälper

8 feb, 2022

Igen reell kunskap, inget engagemang från vårdpersonal, en samhällsfara.

17 dec, 2021

Sökte hjälp här för över 2 månader sen. Jag har levt med depression, social fobi och kroniska sömnbesvär sen barn åren. Det har nu gått över två månader utan jag har blivit erbjuden ett återbesök eller blivit uppringd för uppföljningssamtal. Jag skrev genom vårdguiden att jag önskade bli kontaktad i början av veckan och fick ett meddelande att jag skulle bli uppringd inom några dagar, nu är det Fredag och jag har fortfarande inte blivit kontaktad. Till alla er som mår psykiskt dåligt, slösa inte bort tid och pengar genom att gå till en psykiatriker för ni kommer inte tas på allvar och i bästa

Psykoterapi, vuxna, Psykologverksamhet, vuxna, Psykiatri, vuxna