M.H.E. Kliniken AB

Om M.H.E. Kliniken AB

046-250 130 60

MHE Kliniken är det första privata behandlingshemmet i Sverige avsett för behandling av psykosomatiska sjukdomar och problem. Kliniken är specialiserad på behandling av anorexia / bulimia nervosa och andra ätstörningar. I personalstyrkan ingår psykoterapeuter, psykologer, sjuksköterska, sekreterare, behandlingsassistenter, kroppsterapeuter och konsultläkare. Vanligen används intervall-inläggning, dvs 5 vårddagar per månad under 6 månaders tid. En intensiv behandlingsvecka varvas med 3 veckor hemma. Detta ger högre sannolikhet att det håller på sikt. Behandlingen är därmed mycket kostnadseffektiv..

046-250 130 60
Kyrkogatan 33 792 30 Mora - visa på karta
Remiss från läkare eller verksamhetschef krävs.
Psykolog, Psykoterapeut, Ätstörningsvård, barn och ungdom, Ätstörningsvård, vuxna