Infektionsmottagning Universitetssjukhuset Örebro, Örebro

A-husets bottenvåning med egen ingång från gårdssidan, Örebro

Infektionsmottagning Universitetssjukhuset Örebro, Örebro

Dagtid vardagar är infektionsmottagningen akutmottagning för personer med misstänkta infektionssjukdomar. I första hand ska man dock kontakta sin vårdcentral eller sjukvårdsupplysningen 1177. Vid mottagningen har vi flera undersökningsrum med isoleringsmöjligheter för patienter med misstänkt smittsamma sjukdomar. Vid ett akut besök till mottagningen kan det vara bra med ett telefonsamtal före ankomsten så att vi kan bedöma behovet av isolering. Det råder ett formellt remisstvång vid mottagningen. Väntetiden för besök beror på hur brådskande vi bedömer att det är med utredning/behandling. Den bedömningen görs utifrån remissinformationen och med hjälp av de journaldata vi har tillgång till via landstingets datasystem. Väntetiden kan variera från något dygn till maximalt tre månader. Vid mottagningen har vi också återbesök för klinikens patienter.

Informationen uppdaterades 16:02 - 27 aug, 2020

Logga - Kry