• 084 - 800 12 03

Forumvägen 14, plan 12, Nacka Forum - Visa på karta

Logo AudioNova Nacka

Nacka

Välkommen till AudioNova - Din Hörselspecialist!

AudioNova är en rikttäckande kedja av audionommottagningar och vi är specialiserade på anpassning och försäljning av hörapparater, hörselprodukter och hörselskydd.

Vi har lunchöppet och du behöver ingen remiss för att komma till oss!

På AudioNova Nacka hjälper våra erfarna audionomer dig med hörselprov samt utprovning av hörapparater och hörselskydd. Audionomerna kan också hjälpa dig med arbetsplatsanpassningar för yrkesverksamma.

Fritt vårdval – Hörselmottagning

AudioNova Nacka är auktoriserade av Stockholms läns landsting inom primär hörselrehabilitering. Det innebär att personen över 18 år med lätt till måttlig hörselnedsättning kan få hjälp med behovsbedömning, förskrivning av hörselhjälpmedel, service samt viktig information kring hörselnedsättningen.

Vårdvalet ger patienten möjlighet att välja hörselprodukter inom landstingets sortiment eller fritt från vårt stora utbud av produkter med modern teknologi.

Kontakta oss på AudioNova Nacka för att boka en tid!

Informationen uppdaterades 09 januari 2018 av Vården.se

Behandlingar hos AudioNova Nacka

Hörseltest hos AudioNova Nacka

Har du nedsatt hörsel? Med nedsatt hörsel kan många situationer i vardagen upplevas besvärliga. Det kan till exempel vara samtal med fami...

Har du nedsatt hörsel?

Med nedsatt hörsel kan många situationer i vardagen upplevas besvärliga. Det kan till exempel vara samtal med familj och vänner, möten, telefonsamtal, lyssna på musik och titta på TV.

Om du upplever att du har problem med hörseln kan du kontakta oss på AudioNova Nacka för att boka ett hörseltest. Ett hörseltest är enkelt och helt smärtfritt att genomföra. Du kan också göra ett enklare hörseltest online på vår hemsida.

AudioNova Nacka hjälper dig om din hörsel är nedsatt

Genom ett hörseltest mäter audionomen vilka toner du kan uppfatta och kan på så sätt se om du har en hörselnedsättning. När hörseltestet är klart går audionomen igenom resultatet med dig och tillsammans diskuterar ni fram vilka hjälpmedel som kan vara aktuella. Vi erbjuder ett brett sortiment av hörapparater och hörseltekniska produkter som vi anpassar efter dina behov.

Varmt välkommen att kontakta oss på AudioNova Nacka!

Hörapparater hos AudioNova Nacka

Behöver du hörapparat? Hos AudioNova Nacka kan du göra ett hörseltest för att se om du behöver hörapparat. Vi har en egen metod för indiv...

Behöver du hörapparat?

Hos AudioNova Nacka kan du göra ett hörseltest för att se om du behöver hörapparat. Vi har en egen metod för individuell utprovning av hörapparater. Den tar fasta på hur du hör just nu, dina behov och dina önskemål.

Tre huvudtyper av hörapparater

Hörapparater kan se ut på många olika sätt men i grunden finns det tre typer:

• Bakom örat
  • I ytterörat
  • Inne i hörselgången

Olika hörapparater passar olika öron och hörselnedsättningar. Våra hörselprodukter har den senaste tekniken för att ge garanterat bra ljudkvalité. Tillsammans med audionomen kommer ni fram till vilken som passar dig bäst.

Tekniska hjälpmedel till din hörapparat

Även med bra hörapparater kan det i vissa situationer vara svårt att uppfatta vad som sägs. Då kan du komplettera dina hörapparater med produkter som hjälper dig att klara även dessa situationer.

Har du nedsatt hörsel och behöver kompletterande hörselprodukter i ditt arbete kan du få bidrag av Försäkringskassan för en arbetsplatsanpassning.

Välkommen till oss på AudioNova Nacka!

Tinnitus hos AudioNova Nacka

Tinnitus är ett symtom, inte en sjukdom Tinnitus kan beskrivas som ljud i öronen som inte kan uppfattas av omgivningen. Ljuden vid tinnit...

Tinnitus är ett symtom, inte en sjukdom

Tinnitus kan beskrivas som ljud i öronen som inte kan uppfattas av omgivningen. Ljuden vid tinnitus kan upplevas som väldigt besvärande och förekommer ofta i samband med en hörselskada.

De vanligaste orsakerna till tinnitus är bullerskador och hörselnedsättning i samband med ökad ålder.

Så upplevs tinnitus

Personer med tinnitus brukar beskriva ljudet på många olika sätt, exempelvis som tjutande, susande, pysande, brummande eller metallisk. De allra flesta med tinnitus upplever en högfrekvent ton, men man kan också uppleva flera olika ljud som varierar under dagen. Ljudstyrkan kan också variera från ett svagt bakgrundsljud som bara hörs i tyst miljö, till ett starkt ljud som överröstar alla andra.

Vi på AudioNova Nacka hjälper dig med tinnitus

På AudioNova Nacka kan vi kontrollera din hörsel och du kan få hjälp med hörselförstärkning om hörseln är försämrad. En hörapparat kan göra att du inte behöver uppleva lika stora tinnitusbesvär. En brusapparat kan vara till nytta ibland om hörseln är som den ska vara.

Välkommen in till oss på AudioNova Nacka!

Batterier till hörapparater hos AudioNova Nacka

fr. 200 kr

Dags att byta batteriet i hörapparaten? Ett batteri räcker generellt i 5-7 dagar om hörapparaten används dagligen. Du hör två ljudsignale...

Dags att byta batteriet i hörapparaten?

Ett batteri räcker generellt i 5-7 dagar om hörapparaten används dagligen. Du hör två ljudsignaler när det är dags att byta och ljudet upprepas tills batteriet tar slut, då stängs hörapparaten av. När det sker hörs fyra ljudsignaler som indikerar att hörapparaten har slutat att fungera.

Kom till AudioNova Nacka för att köpa batterier!

Idag drivs alla hörapparater av specialbatterier. Hos AudioNova Nacka erbjuder vi kvicksilverfria luft-zink batterier med mycket hög kvalité. Batterierna är datummärkta och kan förvaras i cirka 2 år innan de används.

Välkommen att köpa batterier hos oss!

fr. 200 kr

Karta - Forumvägen 14, plan 12, Nacka Forum