Ektorpsvägen 4C, Nacka - Visa på karta

Logo Skin Care Academy

Nacka

Vi erbjuder behandlingar som bevarar och lyfter fram din skönhet. Vi arbetar med de senaste teknikerna för estetiska behandlingar.

Konsultation

Vid konsultationen får du alltid träffa en leg. sjuksköterska eller leg. läkare. Vårt viktigaste mål är medicinskt säkra behandlingar och nöjda kunder. Vi gör vårt yttersta för att ta väl hand om dig!

Vilka behandlingar erbjuder vi på Skin Care Academy?

Vi arbetar med alltifrån estetisk kirurgi, fillers, hårborttagning, kemisk peeling, ansiktslyft med laser med mera. Nedan kan du läsa mer om ett par av våra olika behandlingar.

Varmt välkommen till Skin Care Academy!

Mer om Skin Care Academy

Skin Care Academy har funnits i drygt 12 år. Vi har under denna tid huvudsakligen verkat på konsultbasis. Sedan tre år tillbaka verkar vi på egen klinik.

Vi som driver och äger företaget är Dr. Ove Lundmark samt leg. sjuksköterska Bessie Salas Lundmark. Vi är båda specialister inom flera områden.

Kliniken består idag dels av en operationsavdelning och dels en mottagningsavdelning för estetisk ickekirurgisk hudbehandling.

Vi bedriver ett seriöst och professionellt arbete med kunden i centrum. Endast med nöjda kunder kan verksamheten växa och utvecklas. Vi erbjuder endast behandlingar när vi tror på ett resultat som överensstämmer med kundens önskningar.

Informationen uppdaterades 03 september 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Skin Care Academy

Ove Lundmark

Ove Lundmark

Ansvarig läkare

Dr. Lundmark är narkos- och intensivvårdsläkare med omfattande akutmedicinska kunskaper från mångårig tjänstgöring som läkare på ambulanshelikoptern i Stockholms län.

Dr. Lundmark har ägnat de senaste 20 åren till att arbeta med narkos inom Öron-Näsa-Hals-Området, huvudsakligen barnnarkoser. Under en period om nästan 20 år har Dr. Lundmark följt och skaffat sig erfarenhet inom den estetiska laserkirurgin.

Bessie Salas Lundmark

Bessie Salas Lundmark

Leg. sjuksköterska

Bessie har en bakgrund som specialistutbildad barnmorska. Efter ett antal år inom förlossningsvården har hon de senaste 20 åren ägnat sig åt Öron-Näsa-Hals-Kirurgi samt mottagning.

De senaste åren har hon alltmer ägnat sig åt utbildning och praktik inom den estetiska behandlingskonsten.

Farida Fahmy

Farida Fahmy

Leg. Läkare sedan 1988, Specialist i allmänkirurgi sedan 1999

Har lång erfarenhet av att arbeta inom dagkirurgi, dels som anställd vid Täby Närsjukhus 1999-2011 och sedan 2011 med egen etablering och privatmottagning på Östermalm i Stockholm, med samverkansavtal med landstinget.

Specialistområden: Kosmetisk kirurgi och Allmänkirurgi

Karta - Ektorpsvägen 4C, Nacka

• 16:25 - 16 apr, 2018 skrev:

tack för allt!

• 13:23 - 16 apr, 2018 skrev:

Mycket bra bemötande och professionella människor! Tack för att ni tog hand om min son!

• 00:37 - 16 dec, 2016

• 08:33 - 09 dec, 2016 skrev:

Jätte bra. kände mig trygg o glad. kommer tillbaka garanterad!

• 14:27 - 17 maj, 2016 skrev:

Jag är SÅ nöjd. Snabb och bra behandling till vettigt pris. Oerhört trevligt och professionellt bemötande och kunniga svar på mina frågor. Rkeommenderas varmt

• 00:34 - 08 nov, 2014 skrev:

Service och bemötande är helt otroligt. Man får hjälp och råd vad man söker för. Jag är mycket nöjd med hudvårds krämer samt behandling som ger jätte bra resultat. Kan varm rekommenderas!!

• Fråga ställd 15:17 26 mar 2015

Hejsan!
    Jag har länge gått och funderat på att göra min överläpp lite fylligare, men har en liten rädsla för sprutor.. Gör det jätteont att använda metoden "fillers"?
    och juste, om man vill boka tid hos er, hur går man till vägars då? sker det genom konsultation? och vad ligger priset på ca?
    /Med vänlig hälsning Tove

Skin Care Academy svarar:

Hej Tove
    Vi arbetar med fillers och behandlar läppar . Det finns smärtlindring att tillgå vid denna typ av behandling som fungerar väldigt effektivt. Tid går att boka via mail på info@skincareacademy.se eller via telefon 0700-90 25 10. Priset ligger på ca 2700kr .Välkommen!