Vårdcentralen Moheda, Moheda

Vårdcentralen Moheda

, Alvesta

Storgatan 2, Moheda, 34260 Moheda

Vårdcentralen Moheda flyttar till Alvesta vårdcentral onsdag 20 mars. Vi öppnar åter torsdag 21 mars. Du är välkommen att höra av dig till Alvesta om du behöver vård! Vårdcentralen Alvesta Adress: Centralgatan 9 D Telefonnummer: 0472-38 92 00 Kontakta vården digitalt via 1177 direkt. Logga in med BankID eller Freja+ och svara på frågor om dina symtom när som helst under dygnet. Vi hjälper dig via chatt eller video under vardagar kl. 08.00-16.30. Tryck på länken under e-tjänster nedan för att komma till 1177 direkt.

Vårdcentralen ingår i vårdval Kronoberg. Moheda vårdcentral bedriver en komplett primärvård med god tillgänglighet. Här finns allt du behöver läkare, distriktssköterska, psykosocial resurs, sjukgymnastik, diabetes- och astmasköterska. Vi erbjuder även rökavvänjning, livsstilsförändring samt vaccinationer. Kompetens och vänligt bemötande är för oss en självklarhet. Vi tar emot barn och vuxna som är sjuka och behöver råd eller vård. Vi arbetar förebyggande och erbjuder hälso- och livsstilsrådgivning. Du kan även få hjälp med remisser till specialistvård, rehabilitering och uppföljning. Avdelningschef Ann Damkilde Telefon: 0472 - 38 92 00 Verksamhetschef Margaretha Danielsson Telefon: 0472 - 38 92 00

Informationen uppdaterades 10:11 - 13 mar, 2024

8 maj, 2017

2 aug, 2015

Här kan du se omdömen som Vårdcentralen Moheda har fått i Nationella Patientenkäten.

Allmänmedicin, Distriktssköterskeverksamhet, Vårdcentral (BT), Diabetologi, Astma- och KOL-mottagning, primärvård