Närhälsan Mellerud vårdcentral, Mellerud

Närhälsan Mellerud vårdcentral

, Mellerud

Norra Kungsgatan 3, 464 30, Mellerud, 46430 Mellerud

Då vi inte har möjlighet att bemanna receptionen under hela dagen har vi nu infört öppettider för kassan. Under dessa tider är du välkommen att lämna in prover tagna i hemmet, lånade mätinstrument samt hämta ut intyg. Öppettider måndag - fredag: 08:00 - 10:00, 14:00 - 15:30

Välkommen till Närhälsan Mellerud Vårdcentral Vår vårdcentral har en stabil bemanning med lång yrkeserfarenhet och ska vara ett naturligt förstahandsval för invånarna i Melleruds kommun. Vårt arbete präglas av en helhetssyn på människan och vår uppgift är att skapa största möjliga trygghet hos den befolkning som valt oss som vårdgivare. Vi erbjuder förutom distriktsläkare, specialistsjuksköterskor inom diabetes, hjärta-kärl, astma-KOL, distriktssköterskor, BVC samt medicinsk fotvård, kurator och psykolog. Vi har nära samarbete med barnmorskemott, ungdomsmott, sjukgymnastik och arbetsterapi. Vi erbjuder vaccinationer, gruppverksamhet i kostrådgivning, viktminskning, rökavvänjning mm. Kvällar och helger hänvisas patienter med akuta sjukdomstillstånd till Jourcentralen, Dalslands Sjukhus, Bäckefors 010-44 16 750 Verksamhetschef Karin Utbo, 0703 27 07 01

Informationen uppdaterades 11:17 - 5 feb, 2024

14 mar, 2014

Först vill jag säga att vårdpersonalen är både duktig o trevlig, MEN tillgängligheten under all kritik! Läkarbrist sägs vara orsaken till att jag idag inte kan boka en läkartid utan måste invänta att sjuksköterskan först kontaktar läkaren och sedan mig, vilket tar veckor i ovisshet. Närhälsan i Mellerud har rasat i kvalitet 2013/2014. Tredje namnbyte på 7 år, har vårdansvariga inget bättre att använda tid och resurser på? I Mellerud kan vi inte göra något vårdval, här finns inget alternativ!

Här kan du se omdömen som Närhälsan Mellerud vårdcentral har fått i Nationella Patientenkäten.

Provtagningsverksamhet, öppen vård, Vårdcentral (BT), Allmänmedicin, Vaccination mot covid-19