Fjärde Långgatan 25, Göteborg - Visa på karta

Logo Advanced Skin Care

Om Advanced Skin Care

Välkommen till Advanced Skin Care!

Vi är Göteborgs första klinik som erbjuder avancerad hudvård med fokus på avancerade hudvårdsbehandlingar i kombination med fördjupning på kost och näring. Vi öppnade i december 2010 och finns i mysiga och avkopplande lokaler på Fjärde Långgatan 25.

Med avancerad hudvård, tålamod och goda kunskaper kan du bli fri från de mest vanliga hudåkommorna.

Vi erbjuder avancerad hudvård

Vi erbjuder allt inom hudvård och fotvård men även estetiska behandlingar. Här på mottagningen genomför läkare injektionsbehandlingar och vid hudbesvär som kräver läkare har vi ett nära samarbete med en hudläkarmottagning.

Alla våra hudvårdsbehandlingar fördjupar sig inom kost och näringslära då de flesta hudproblem grundar sig därifrån.

Vi som arbetar på Advanced Skin Care

Vi består av en personalstyrka som alla är experter inom sitt behandlingsområde och ständigt håller sig uppdaterad med nya behandlingar och utbildningar.

På kliniken jobbar auktoriserade hudterapeuter som är certifierade kost- & näringsrådgivare och diplomerad medicinsk fotterapeut/undersköterska. Några tillfällen i månaden finns även hudläkare på plats som utför injektionsbehandlingar.

Välkommen till en värld av avancerad hud- och kroppsvård!

Informationen uppdaterades 26 juni 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Advanced Skin Care

Medicinsk fotvård hos Advanced Skin Care i Göteborg

fr. 370 kr Pensionärs- & studeranderabatt 10 % vid bokning dagtid 10-14 mot uppvisande av id-handling.

Yttre och inre påfrestningar samt många sjukdomar kan orsaka deformering av både nagel och hud som kan leda till svampangrepp och hudförändr...

Dermapen hos Advanced Skin Care i Göteborg

fr. 995 kr

Vad är Dermapen Microneedling? Dermapen Microneedling är en avancerad nålbehandling som ökar hudens produktion av kollagen. Genom att öka...

Hårborttagning med IPL hos Advanced Skin Care i Göteborg

fr. 750 kr

Permanent hårborttagning med IPL (Intensed Pulsed Light) är en säker och trygg metod som avlägsnar oönskad hårväxt på hela kroppen. På Ad...

Hudföryngring med IPL hos Advanced Skin Care i Göteborg

fr. 750 kr

Hos Advanced Skin Care utför vi IPL-behandlingar med det gula ljuset som är anpassat för hudföryngring, pigmentförändringar samt behandling ...

Kemisk peel hos Advanced Skin Care i Göteborg

fr. 700 kr

Många lider av olika hudvårdsproblem helt i onödan och med avancerad hudvård samt det senaste inom pharmacosmeceutical behandlingar, kan vi ...

Avancerad hudvårdsbehandling hos Advanced Skin Care i Göteborg

fr. 895 kr

Vi erbjuder avancerad hudvårdsbehandling i kombination med fördjupning på kost och näring. Med avancerad hudvård, tålamod och goda kunskaper...

Konsultation med auktoriserad specialiserad hudterapeut hos Advanced Skin Care i Göteborg

500 kr

En konsultation med en auktoriserad specialiserad hudterapeut är ett bra första alternativ när du inte vet, eller känner till, rätt behandli...

Filler hos Advanced Skin Care i Göteborg

fr. 500 kr

Hos Advanced Skin Care erbjuder vi injektionsbehandlingar som utförs av legitimerad hudläkare. En noggrann konsultation genomförs innan beha...

Josefine Runesson

Josefine Runesson

Auktoriserad Hudterapeut/Certifierad Kostrådgivare

Josefine är personen bakom Advanced Skin Care. Hon började sin karriär 2005 och har sen dess arbetat heltid inom hudvård och hälsa både i Sverige och internationellt.

• Sjuksköterskestuderande, Sahlgrenska Akademin – Göteborgs Universitet 2016-
  • Aukt. Hudterapeut, Gilda Skolan, Göteborg 2005
Louise Blennback

Louise Blennback

Auktoriserad Hudterapeut/Certifierad Kostrådgivare

Louise jobbar med hudvård och utför ansiktsbehandlingar, vaxning, färgning av frans och bryn samt IPL-behandlingar för permanent hårborttagning och hudföryngring.

• Aukt. Hudterapeut, Elisabethskolan Göteborg 2011
  • Dermapen terapeut, MM Skincare 2015
Jeanette Lund Andersson

Jeanette Lund Andersson

Auktoriserad hudterapeut

Jeanette jobbar med hudvård och utför ansiktsbehandlingar, vaxning, färgning av frans och bryn samt IPL-behandlingar för permanent hårborttagning och hudföryngring.

• Auktoriserad Hudterapeut, Gilda skolan Göteborg 2016
  • IPL-terapeut: Permanent hårborttagning, hudföryngring, Powerlite 2018
Emma Persson

Emma Persson

Diplomerad Medicinsk Fotterapeut/Undersköterska

Emma jobbar med medicinsk fotvård och innehar både medlemskap i Sveriges Fotterapeuter samt Sveriges Medicinska Fotterapeuter.

• Undersköterska, Haganässkolan, Älmhult 2002-2005
  • Medicinsk Fotterapeut, YRGO-högre yrkesutbildning, Göteborg 2014-2015

Karta - Fjärde Långgatan 25, Göteborg

Advanced Skin Care

17:13 - 16 aug, 2017 skrev:

Mina varmaste rekommendationer till alla som önskar hjälp med sin hud. Här finns mycket kunskap, erfarenhet och omtanke.

09:51 - 05 jul, 2017 skrev:

Jag Rekomenderar gärna denna Fantastiska Fotvården med Glädje,,,

14:28 - 17 jan, 2016 skrev:

Har gjort massage hos Marko. Väldigt duktig och kunnig. Blev av med spänningar i ryggen och axlar

• Fråga ställd 19:47 25 nov 2019

Hej, jag heter Stefka och är 55år gammalt. Har fått kolesterol och vita fräknar inser ögonen ( hantelasma). Kan ni hjälpa mig att ta bort dem?

Advanced Skin Care svarar:

Hej Stefka, tack för din fråga! Xantelasma kan behandlas på olika sätt, bl.a genom diatermi, laser och vissa kemiska peelingar. Beroende på hur stort område som ska behandlas, varierar också valet av metod. På Advanced Skin Care jobbar vi med Diatermi och Kemisk peeling i dagsläget men kan tyvärr just nu inte erbjuda laser eller kirurgi. Har du ett underliggande besvär med förhöjt kolesterol i kroppen kan hudförändringen som är godartad, komma tillbaka efter behandling och fler behandlingar kan vara aktuella.

Önskar du boka en konsultation är du välkommen att göra så via vår hemsida, så kan vi se om du är en lämplig kandidat för diatermi eller kemisk peeling.

Mvh Josefine, Advanced Skin Care

• Fråga ställd 08:21 05 jul 2019

Tar ni bort mörka pigmentfläckar på hals? Vilken behandling isf? Kostnad?

Hej Malin,

Det finns flera olika behandlingsmetoder beroende på vad det är för typ av fläck du har på halsen. Benigna (godartade) förändringar tar vi bort med antingen IPL, kryoterapi eller diatermi. Ibland kan även microneedling (dermapen) varit ett alternativ. Pris för detta är svårt att säga då vi inte vet omfattning av storlek eller vilken typ av förändring du har eller vilken behandling som krävs men det är priser fr. 750:- (små förändringar) och uppåt.

Bäst är att boka in en Konsultation hos en av våra auktoriserade hudterapeuter för personlig vägledning. Är du osäker på om hudförändring är godartad eller elakartad rekommenderar jag att du först får ett utlåtande av en hudläkare som bedömmer fläcken. Med Vänliga Hälsningar, Josefine, Aukt. Hudterapeut - Advanced Skin Care

• Fråga ställd 00:00 23 nov 2016

Har fått deformerade tår. De kliver upp på varandra. Det blir svårt att gå eftersom det gör ont även på fotryggen.

Advanced Skin Care svarar:

Hej Ritva! Tack för din fråga! Att tårna tycks ändra läge och "kliva" upp på varandra som du skriver kan bero på reumatisk sjukdom eller att man gått i för trånga skor som inte är ergonomiskt korrekta.
    Vi rekommenderar att du besöker en ortoped som kan titta på vilka inlägg som skulle passa dig!

Mvh Advanced Skin Care