Habilitering Ludvika

Om Habilitering Ludvika

Habiliteringen är en specialistverksamhet som kompletterar övrig hälso- och sjukvård, förskola, skola och andra kommunala verksamheter. Vi vänder oss till barn, ungdomar och vuxna med bestående funktionsnedsättningar som ger svårigheter i vardagen. Det kan gälla personer med intellektuell funktionsnedsättning, autismspektrumstörning eller rörelsehinder. Till dessa personer erbjuder Habiliteringen bedömning, utredning och behandling samt råd, stöd och information. Vi ger också kunskap och stöd till familjer och nätverk. Habiliteringen i Dalarna har dessutom till uppgift att genom information och utbildning sprida kunskap i samhället om funktionsnedsättningar och de konsekvenser dessa kan medföra i vardaglivet. Habiliteringen ska medverka till att personer med funktionsnedsättning som upplever hinder i miljön får möjlighet till delaktighet på likvärdiga villkor.

Ludvika lasarett - visa på karta
  • Måndag - Torsdag 08:00 - 12:00 Reception
  • Måndag - Torsdag 13:00 - 14:30 Reception
  • Fredag 08:00 - 12:00 Reception
  • Måndag - Torsdag 08:00 - 12:00 Reception
  • Måndag - Torsdag 13:00 - 14:30 Reception
  • Fredag 08:00 - 12:00 Reception
Remiss krävs
Habilitering, barn och ungdom, Neurologi, barn och ungdom, Neuropsykiatri, barn och ungdom, Neuropsykiatri, vuxna