Vårdcentralen Markaryd, Markaryd

Vårdcentralen Markaryd

, Markaryd

Hallarydsvägen 2, Markaryd, 28536 Markaryd

Kontakta vården digitalt via 1177 direkt. Logga in med BankID eller Freja+ och svara på frågor om dina symtom när som helst under dygnet. Vi hjälper dig via chatt eller video under vardagar kl. 08.00-16.30. Tryck på länken under e-tjänster nedan för att komma till 1177 direkt.

Vårdcentralen ingår i vårdval Kronoberg. Vi erbjuder grundläggande hälso- och sjukvård för alla åldersgrupper, rådgivning, rehabilitering, förebyggande hälsoinsatser, barnhälsovård och psykiatrikompetens. Här jobbar vi tillsammans. Vi gör vårt bästa för att svara i telefon och erbjuda tid till våra kompetenta medarbetare. Men just nu är vi extra belastade. Det kan bli längre väntetider än vanligt i telefonen och vi kan ha svårt att erbjuda tid för läkarbesök. Huvudskälet är den stora bristen på distriktsläkare och färre hyrläkare än tidigare. Region Kronoberg satsar på att bli oberoende av inhyrd personal. Huvudanledningen till det är att vi vill ha kontinuitet och kvalitet i vården. Vi vill jobba med fast personal så att vi känner igen dig! Verksamhetschef Carína Augustsson tel: 0470-58 80 00 växel

Informationen uppdaterades 06:31 - 4 mar, 2024

6 feb, 2020

Psykoterapin på Markaryds Vårdcentral är troligen inte värd din tid eller pengar. Man blir skickat vidare så fort som möjligt till kollegor i stället för att bli behandlat av sin terapeut. Terapeuten lyssnar/förstår inte, försöker bli av med dig genom att dela ut broschyr, och har en attityd som skapar en djup klyft mellan er. Ta dig hellre till stan om du har behov av hjälp.

12 dec, 2019

Alla som jobbar på Markaryds vårdcentral är supertrevliga och jag har aldrig haft något att klaga på vid kontakt med dem.

28 sep, 2017

Löser alla vårdproblem som inte kräver sjukhus!

16 jun, 2016

1 jul, 2015

Jag undrar varför det inte går att kontakta via mail. Jsg är i Tyskland och har blivit opererad efter en trafikolycka och tänkte få omsedd bandage på vägen hem på fredag.

Här kan du se omdömen som Vårdcentralen Markaryd har fått i Nationella Patientenkäten.

Allmänmedicin, Distriktssköterskeverksamhet, Vårdcentral (BT), Diabetologi, Astma- och KOL-mottagning, primärvård