Vårdcentralen Markaryd

Om Vårdcentralen Markaryd

Vårdcentralen ingår i vårdval Kronoberg. Vi erbjuder grundläggande hälso- och sjukvård för alla åldersgrupper, rådgivning, rehabilitering, förebyggande hälsoinsatser, barnhälsovård och psykiatrikompetens.
Här jobbar vi tillsammans. Vi gör vårt bästa för att svara i telefon och erbjuda tid till våra kompetenta medarbetare. Men just nu är vi extra belastade. Det kan bli längre väntetider än vanligt i telefonen och vi kan ha svårt att erbjuda tid för läkarbesök.
Huvudskälet är den stora bristen på distriktsläkare och färre hyrläkare än tidigare. Region Kronoberg satsar på att bli oberoende av inhyrd personal. Huvudanledningen till det är att vi vill ha kontinuitet och kvalitet i vården. Vi vill jobba med fast personal så att vi känner igen dig!
Verksamhetschef Carína Augustsson
tel: 0470-58 80 00 växel

Lista dig hos Vårdcentralen Markaryd

Hallarydsvägen 2, Markaryd - visa på karta
Astma, stödverksamhet, Diabetesvård, Distriktssköterskeverksamhet, Husläkare / vårdcentral

Vårdcentralen Markaryd

4,1

12:07 - 28 sep, 2017 skrev:

Löser alla vårdproblem som inte kräver sjukhus!

09:59 - 16 jun, 2016

21:33 - 01 jul, 2015 skrev:

Jag undrar varför det inte går att kontakta via mail. Jsg är i Tyskland och har blivit opererad efter en trafikolycka och tänkte få omsedd bandage på vägen hem på fredag.

2,8